خسارت سنگین برف و سرما به کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی استان جدی است و با توجه به ادامه کاهش دما، کشاورزان و باغداران می‌توانند با انجام اقدامات تامینی و مراقبتی خسارات را کاهش بدهند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، با کاهش بی‌سابقه دما به زیر صفر و بارش برف در استان، خسارت سنگینی به کشاورزی این استان وارد شده است.

غلامعلی مرادی در جلسه ویژه کمیته بحران بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی بارش برف و افت دما در نیمه شب خسارت وارده به بخش کشاورزی استان جدی و جبران ناپذیر خواهدبود و فعالیت سامانه بارشی تا چهارشنبه هفته جاری در استان تداوم دارد و احتمال افزایش میزان خسارت تا چهارشنبه بیشتر است.
وی افزود:  کلیه مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و ستاد با هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی استان  نسبت به تشکیل اکیب های تعیین خسارت و راهنمایی کشاورزان و باغداران جهت مبارزه فعال و غیر فعال با سرمازدگی و کاهش خسارت به صورت آماده باش  فعالیت داشته و گزارش خسارات هر ۶ ساعت به ستاد سازمان ارائه می شود ضمن اینکه کشاورزان و باغداران با انجام اقدامات تامینی و مراقبتی می توانند خسارات را کاهش بدهند.

پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امو عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم از حمایت از سرمایه‌گذاری ، تولید و نصب سامانه های هوشمند مبارزه با سرمازدگی و تگرگ در اراضی زراعی و باغی استان خبرداد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =