۱۶ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
پاسخی به بلوف‌های ترامپی برای جنگ

فردی به نام آقای حمید آصفی در فضای مجازی در یادداشتی با عنوان «راه عقب‌نشینی حاکمیت بسته شده» مسائلی را مطرح کرده که این‌جانب لازم دیدم پاسخی برای یادداشت ایشان بنویسم.

همه می‌دانند که ما جنگ‌طلب نیستیم اما هیچ راهی هم برای بازگشت و تسلیم و ذلیل شدن نداریم. راه انداختن جنگی از سوی آمریکا، بسیار ساده لوحی است.

جناب آصفی نوشته است: «با توجه به مجموع این جهات است که، باید منتظر جنگ «نه لزومأ اشغال» از سوی آمریکا بر علیه حاکمیت ایران باشیم. آمریکا پیش‌تر می‌خواست ابتدا مسائل افغانستان و عراق و سوریه و لبنان را حل کند، و سپس به مصاف ایران بیاید. اما الان بدین نتیجه رسیده که، حل مسائل آن کشورها در گرو حل مسئله ایران است، لذا ترامپ برای جنگ با ایران می‌آید.»

اما در پاسخ می‌گویم که این جنگ خیلی فراتر از تصور جناب آصفی است و از اثرات این جنگ قطعا سقوط اقتصادهای دومینویی وابسته به انرژی یکی پس از دیگری خواهد بود .

اگر بین ایران و آمریکا جنگی بشود قطعا علاوه بر پایگاه‌ها و زیرساخت‌های ایران، پایگاه‌ها و زیرساخت‌های تمام کشورهایی که آمریکا در آنها پایگاه دارند مورد هدف قرار خواهند گرفت و منهدم خواهند شد. مطمئن باشید اقتصاد و سرمایه‌داران آمریکا اجازه چنین جنگی را نخواهد داد. ما جنگ‌طلب نیستیم اما هیچ راهی هم برای بازگشت و تسلیم و ذلیل شدن نداریم. اما اگر ما به روند ضعیف شدن در این تحریم ادامه دهیم و رفته رفته مقاومت را از دست بدهیم و از درون تهی شویم، بی‌شک آن وقت امکان مقاومت در مقابل حملات آمریکا را نخواهیم داشت.

ما ۲ راه داریم:

راه اول: با پذیرش ادامه تحریم‌های تحمیلی، ضعیف می‌شویم و رفته رفته تفرقه میان مردم ایجاد می‌شود و در ادامه باید منتظر جنگ داخلی مثل جنگ سوریه بود که به نابودی کشور تمام می‌شود.

و راه دوم: مقاومت در برابر بلوف‌های ترامپی برای جنگ با آمریکا. بی‌شک با مقاومت در مقابل آمریکا یا هر جمگ احتمالی، مردم متحد و انسجام ملی ایجاد می‌شوند.  راه دوم یعنی اتحاد و انسجام که به نفع ملت و یکپارچگی ایران است و خواسته و ناخواسته برای حفظ هویت و منافع مان باید در این مسیر قرار بگیریم و این مسیری مطمئن و اجتناب‌ناپذیر است.

از نوشته‌ها و حرف‌های ترامپی که بلوف است، نباید هراسی به دل راه دهیم. اگر بترسیم، کار ملت ایران تمام است. اما اگر ایستادگی کنیم، موفق خواهیم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیخ محمود شبستری IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    0 2
    بله، الان دیگر تسلیم شدن عین ذلت است باید همین راه را ادامه داد.