۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
در حاشیه تغییر امامان جمعه

تصویری از امام جمعه جدید اهواز منتشر شده که او بدون محافظ و راننده در یکی از محروم ترین محلات اهواز کنار مردم روی زمین نشسته و به درد دل آنها گوش می کند. امروز نیز در خبرها اعلام شد امام جمعه جدید همدان ماشین ماکسیما را پس فرستاده و گفته از خودروی معمولی استفاده می کند.

اینها نشانه های خوبی از تغییر اوضاع است. پس از چهل سال حضور در جایگاه نمازجمعه، تغییر برخی ائمه جمعه ای که برای درمان به اروپا می روند یا خودروی لکسوس سوار می شوند و یا در کار ساخت و ساز می باشند می تواند دلگرم کننده باشد، اما مگر امثال همین آیت الله جزایری امام جمعه سابق که اخبار سفر او به لندن انتقادهای زیادی را در پی داشت و یا دیگر امامان جمعه شهرها در ابتدای مسئولیت خود، زندگی اشرافی و یا فعالیت اقتصادی داشته اند؟ چهل سال قبل اغلب کسانی که اکنون یکی یکی در حال تغییر هستند از بهترین و مخلص ترین روحانیون شهر خود بوده و به مردمداری، تواضع و سلامت مالی و اخلاقی شهره بوده اند.


سوال اصلی این است که چه عواملی باعث شده این روحانیون با هدف جلوگیری از ناامیدی بیشتر مردم از امامان جمعه و بازگشت اعتماد به روحانیت از مسئولیت  کنار گذاشته شوند؟ و سوال مهمتر آنکه اگر قرار باشد باز همین امامان جمعه تازه منصوب شده که در صفا و صمیمیت آنها تردیدی نیست بصورت مادام العمر در جایگاه بالاترین مقام شهر، مصون از پرسش و نقد و چون و چرا باشند چه تضمینی وجود دارد سالها بعد همچنان روی زمین خاکی بدون خدم و حشم در کنار محرومین بنشینند و خودروی پراید سوار شوند و ملجا و پناهگاه مردم باشند؟

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =