پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان سیل اخیر دراستان چهارمحال‌وبختیار ی

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : به هر خانوار عشایری و روستایی خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در استان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

اقبال عباسی درجلسه در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری  گفت: دولت ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی های ضروری ناشی از خسارت های سیل اخیر به حساب دفتر مدیریت بحران استانداری واریز کرد.

استاندارچهارمحال وبختیاری  تاکید کرد: این مبلغ برای بازسازی های ضروری خسارت های ناشی از سیل شامل؛ نهرها و زمین های کشاورزی، پل ها، سدها و رودخانه ها به حساب دفتر مدیریت بحران استان واریز شده است.
وی افزود: در همین راستا باید برنامه های بازسازی خسارت های حاصل از سیل به ویژه در حوزه لایروبی به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ارائه شود.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به هر خانوار عشایری و روستایی خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در استان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه گفت: برای جلسه آینده کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت نرخ بیکاری استان به همراه مستندات و دلایل مربوطه ارائه شود.
عباسی تاکید کرد: برای تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده باید کار، تلاش و تدبیر صورت گیرد.
وی افزود: این مهم نیازمند فعالیت گسترده تر و جدی تر مسئولان دستگاه های اجرایی، سرمایه گذاران، کشاورزی، دامداران و اشتغال خانگی روستاهاست.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان اجرایی استان برنامه و سهم اشتغال خود را در مسیر رونق تولید در جلسات بعدی کارگروه تخصصی اشتغال ارائه کنند.
وی یادآور شد: با تحقق اهداف شعار امسال اشتغال افزایش، نرخ بیکاری کاهش و وضعیت اقتصادی کشور رونق می یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته به ۱۵.۶ درصد رسیده که نسبت به میانگین سال قبل از آن ۳.۳ درصد کاهش داشته است.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته به ۱۷.۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۴۰.۸ رسیده است.
وی افزود: دانشگاه ها بایستی به تناسب بازار کار آموزش های لازم را به دانشجویان ارائه دهند.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: متاسفانه هم اینک دانش آموختگان دانشگاهی مهارت لازم را ندارند که باید از سوی فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در خصوص ارتقای این وضعیت برنامه ریزی شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رونق تولید باعث افزایش اشتغال، ارتقای مصرف کالای ایرانی، رونق بنگاه های اقتصادی، کاهش بیکاری، پائین آمدن میزان تورم و رشد رفاه اجتماعی می شود.
سید حفیظ الله فاضلی تاکید کرد: سال گذشته ۸ هزار و ۱۳ طرح در سامانه کارا نام نویسی کرده که از این تعداد ۶ هزار و ۴۵۱ طرح در کمیته فنی چهارمحال و بختیاری مطرح و ۶ هزار و ۳۶ طرح در کمیته فنی تصویب و به بانک ارسال شده است.
وی یادآور شد: پارسال ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که از این مبلغ ۱۶۳ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد.
فاضلی تصریح کرد: اعتبارات ابلاغی به چهارمحال و بختیاری در حوزه تسهیلات روستایی و عشایری از ۳ هزار و ۵۸ میلیارد ریال به ۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی اظهار داشت: از این مبلغ ۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بانک های عامل ابلاغ شده و در حال پرداخت است که ۷۱۰ میلیارد ریال آن متعلق به دستگاه های حمایتی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته سهم دستگاه های اجرایی استان برای ثبت اشتغال در سامانه رصد ۱۶ هزار نفر بود.
وی تاکید کرد: از این تعداد افزون بر ۱۲ هزار نفر محقق شده و هم اینک برخی دستگاه های اجرایی برای اشتغال ایجاد شده در حال ثبت سامانه هستند.
فاضلی افزود: در سال گذشته به دلیل نبود تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب به دانش آموختگان دانشگاهی در خصوص طرح کارورزی، ۳ هزار و ۴۰۰ سهمیه استان محقق نشده و این سهمیه امسال نصف شده است.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =