آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زاینده‌رود‎

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب ۱۶۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود آزاد سازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل  روابط عمومی دادگستری کل استان، احمدرضا بهرامی اظهار داشت: طرح مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه زاینده رود در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح گردید و پس از شناسایی قریب به ۱۰۰۰ مورد تصرف غیر قانونی از قبیل ویلا، دیوار، فنس و ... و ارسال اخطارهای متعدد به متصرفان، تخریب و قلع و قمع ویلاها و سازه های غیر قانونی با دستور قاطع مقامات قضایی آغاز شد.

بهرامی افزود: این تصرفات  و ساخت و سازهای غیر مجاز در ۶۵ کیلومتر طول رودخانه زاینده رود در حوزه استان چهارمحال و بختیاری قرارداشت که تاکنون ۹۰۰ مورد آن تخریب شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به ضرورت اجرای قانون، تسهیل دسترسی شهروندان به حاشیه رودخانه، امکان امداد و نجات و نظارت بر امور رودخانه، بهره مندی از نعمتهای خدادادی و نیز ایمن سازی مسیر عبور سیلاب و حفظ کمیت و کیفیت منابع آبی، این طرح تا آزاد سازی کامل حریم رودخانه زاینده رود ادامه خواهد داشت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =