۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
حد و مرز حریم خصوصی در فضای مجازی چیست؟

اضافه‌شدن بند «رصد دانشجویان در فضای مجازی» به آیین‌نامه انضباطی دانشجویان علاوه بر نقدها و گلایه‌هایی که از سوی دانشجویان به‌همراه داشت، این سوال را برای خیلی‌ها ایجاد کرد که حد و مرز حریم خصوصی در فضای مجازی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، اضافه‌شدن بند «رصد دانشجویان در فضای مجازی» به آیین‌نامه انضباطی دانشجویان علاوه بر نقدها و گلایه‌هایی که از سوی دانشجویان به‌همراه داشت، این سوال را برای خیلی‌ها ایجاد کرد که حد و مرز حریم خصوصی در فضای مجازی چیست؟

در همین میان کامبیز نوروزی، حقوقدان به «خبرآنلاین» گفته است: «در انواع پیام‌رسان‌ها و انواع شبکه‌های اجتماعی، صفحاتی که برای عموم قابل دسترسی است، مشمول حریم خصوصی نیستند اما صفحات شخصی که هرکسی نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند و یا پیام‌های خصوصی افراد به یکدیگر مطلقا جزو حریم خصوصی آنها به‌حساب می‌آید. بنابراین اگر دو نفر با هم در حال گفت‌وگو هستند یا یک گروه که چندین نفر عضو آنها هستند و افراد تحت شرایط خاصی به گروه اضافه می‌شوند، اینها حریم خصوصی هستند و نمی‌شود بدون اجازه خود مسئول صفحه یا اعضای آن گروه پیام‌رسان به مطالب آنها دسترسی پیدا کرد.»

جزئیات بیشتر این گزارش را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =