افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور در اردبیل

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه نیروگاه برق خورشیدی با سرمایه گذاری یکصد میلیارد ریالی انجام شدا است، اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار مگاوات ساعت در سال تولید این نیروگاه برق خورشیدی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، با حضور مسئولان استانی اولین نیروگاه مگاواتی شمال غرب کشور تامین کننده برق ۶۵۰ خانوار با انرژی پاک افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه نیروگاه برق خورشیدی با سرمایه گذاری یکصد میلیارد ریالی انجام شدا است، اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار مگاوات ساعت در سال تولید این نیروگاه برق خورشیدی است.

حسن محمدی عنوان کرد: ۲۰ سال خرید تضمین برق از این نیروگاه انجام شده و بیش از ۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مرحله اول انجام شده است‌.

وی افزود: با افتتاح ‌ و بهره برداری از ابنطرحها سعی و تلاش بر این است تا برق ریانی با کلیه روستا انجام شود که در این راستا ۱۵ روستای صعب العبور برق رسانی شده است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: ما در کنار صدور مجوزهای قانونی در کمترین زمان با پرداخت تسهیلات در خدمات سرمایه‌گذار این پروژه هستیم و امیدواریم طرح‌های توسعه این نیروگاه در سالجاری و سال‌های آینده عملیاتی و اجرایی شود.

وی یکی از زمینه‌ها و بسترهای تحقق شعار سال را توجه به تامین انرژی‌های پاک و سالم اعلام و خاطرنشان کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشگام در رونق تولید است و امسال به راحتی می‌توانیم در بخش نیرورسانی به صنایع موفق عمل کنیم. 

رئیس شورای اداری استان اردبیل یکی از بخش‌های تحولی را در استان اردبیل بخش کشاروزی با تکمیل پروژه عظیم پایاب سدخدافرین اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیون تن محصول در سایه اجرایی شدن این پروژه به مجموع تولیدات زراعی استان افزوده خواهد شد که این می‌طلبد ما بیش از گذشته به این زیرساخت‌ها در توسعه این بخش توجه کنیم. 

در این مراسم نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با ببان اینکه سعی و تلاش بر این است تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش یابد.

محمد فیضی با بیان اینکه زمینه ورود بخش خصوصی را مهیا کنیم، یادآور شد: سعی بر این است تا در کنار پیشرفتهای دولتی ، بخش خصوصی به سمت رونق تولید سوق پیدا کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =