راه‌اندازی یک واحد تولیدی چاپ صنعتی در منطقه آزاد اروند

طی جلسه مشترک معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با مدیران صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد؛ مقرر شد یک واحد تولیدی در زمینه چاپ صنعتی در منطقه راه اندازی شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ در این نشست که آقایان سیدجواد نوری مدیرصنایع فرهنگی و خلاق و علی حسنلو مدیر فرهنگی هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به همراه سرمایه گذاران بخش خصوصی چاپ صنعتی حضور داشتند، ظرفیت های صنعتی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز با معرفی و شرح قابلیت های صنعتی بازار چاپ صنعتی، در یک بازدید میدانی این هیأت را از نزدیک با فضاهای صنعتی و شهری نظیرسایت های صنعتی بیشتر آشنا کرد.

لازم به ذکر است که پس از بررسی های صورت گرفته توسط این هیأت و با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود؛ مقرر شد طی مدت زمان کم تر از یک سال با فراهم سازی امکاناتی نظیر سوله و دیگر لزومات جانبی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند؛ نسبت به راه اندازی یک واحد تولیدی در زمینه چاپ صنعتی اقدام نمایند.

طبق نظر سازمان یونسکو، «صنایع خلاق و فرهنگی» به این صورت تعریف می شود: «بخش‌هایی از فعالیت سازمان یافته که هدف اصلی آنها تولید یا بازتولید، ارتقاء، توزیع و یا تجاری‌سازی کالاها، خدمات و فعالیت‌های دارای ماهیت‌های فرهنگی، هنری یا مبتنی بر میراث فرهنگی است.» این رویکرد، بر مواردی بیشتر از محصولات خلاقیت بشری که به طرز صنعتی ساخته می‌شوند تمرکز دارد و کل زنجیره تولید و همچنین کارکردهای اختصاصی هر بخش دخیل در عرضه این آفرینش‌ها به عموم را مربوط می‌کند. بنابراین، این تعریف، فعالیت‌های به هم مرتبط از قبیل تبلیغات و طراحی گرافیک که عامل‌هایی تعیین‌کننده در این فرایند هستند را هم شامل می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =