اقدام بحرین درباره برجسته‌ترین مرجع شیعه این کشور

ایسنا نوشت: وزارت کشور بحرین شب گذشته عبدالله الغریفی که از برجسته‌ترین مراجع دینی شیعه در این کشور محسوب می‌شود را به "همراهی با اقدامات تروریستی" متهم کرد.

در بیانیه وزارت کشور بحرین که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرده، آمده است، عبدالله الغریفی از مراجع برجسته شیعه در بحرین هیچ گونه بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات تروریستی صادر نکرده بلکه برعکس در قبال چنین اقداماتی موضع منعطفی داشته و مخالفتی با چنین اقداماتی نداشته است.

 

در این بیانیه ذکر نشده که آیا تدابیر حقوقی در حق این مرجع دینی در سایه این اتهام لحاظ شده است یا نه.

در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات این اقدامات تروریستی عنوان شده، در آن اقدامات تروریستی ۲۲ پلیس کشته، ۴۰۰۰ تن زخمی و اهداف حیاتی مورد حمله واقع شده‌اند.

طبق این بیانیه، صداهای جانبدارانه که نقض قانون را توجیه کرده و به مقتضیات منافع ملی پایبند نیستند و در جهت حفظ هویت عربی کشور گامی برنمی‌دارند هیچ جایی در اهداف ملی ما برای آینده کشور ندارند.

به موجب این بیانیه، منافع ملی ایجاب می‌کند همه به مسؤولیت‌های خود از طریق ایفای نقش مهم و کمک به تلاش‌ها برای برقراری امنیت عمل کنند.

اخیرا بحرین شاهد انتقادات و مخالفت‌های پی در پی در خصوص دیدار نمایندگان پارلمان با الغریفی در روز چهارشنبه بود. الغریفی در ابتدای ماه مه با خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر دیدار داشت.

نخست وزیر در دیدار با الغریفی در منزلش گفت، جامعه تا ابد الدهر با هرگونه تلاش برای تفرقه و اختلاف مقابله خواهد کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =