علی کفاشیان در کلکسیون ناکامی هایش در فوتبال، جای خالی ندارد.

علیرضا فلاحی - او با شکست در جام ملت ها، این کلکسیون را کامل دید. در واقع، فوتبال در دوران مدیریت سه ساله او، انواع و اقسام شکست ها را متحمل شد. شکست هایی که البته علی کفاشیان آنها را به عملکرد فدراسیون خود ربط نمی دهد: «زیر ساخت ها مشکل دارد. اگر من بروم، این فوتبال درست می شود؟ به خدا من هم بروم، اتفاقی نمی افتد.» کفاشیان به ساده ترین شکل ممکن با شکست های فوتبال برخورد کرده و بی شک بابت رفتارهایش، در آینده از او زیاد خواهند گفت. هنوز واکنش استثنایی آقای رئیس بعد از حذف ایران از راه یابی به جام جهانی 2010 از خاطر طرفداران نرفته است: «نرفتن به جام جهانی فاجعه نیست!» اما او حتی نمی دانست نرفتن به معتبرترین تورنمنت فوتبال دنیا، چقدر فوتبال ایران را عقب می اندازد. رفتارهای کفاشیان از روز اول مدیریتش در فدراسیون تا آخرین روزی که خواهد رفت، بی شک تغییر نمی کند؛ همانطور که تا حالا تغییر نکرده است. کفاشیان در مقابل سنگین ترین باخت های فوتبال ایران، واکنش هایی ساده و عادی نشان می دهد و به راحتی تمام حرف های خود را فراموش می کند. او پیش از شروع تورنمنت های حساس فوتبال در سال 89، درباره تیم های پایه ایران و آینده درخشانی که منتظر آنهاست گفت: «من با دیدی که نسبت به آینده دارم و همچنین بازیکنانی که در تیم های پایه حضور دارند، برای آینده فوتبال ایران آینده خوبی را پیش بینی می کنم. آینده از آن فوتبال ایران با توجه به تیم های پایه و استعدادهای فوتبال ایران است.» اما کفاشیان بعد از سه شکست تیم های جوانان، نوجوانان و امید حرف را خود را زود پس گرفت: «قبول دارم که ما هم باید فوتبال مان به جایی برسد که برای تیم های رده سنی بتوانیم سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم و بتوانیم به خود آن بچه ها اعتماد کنیم. نباید نا امید بشویم. کا روی تیم های رده سنی زمان بر است.امیدوارم حداقل تیم ملی بزرگسالان مان در جام ملتهای آسیا موفق باشد.» اما رئیس فدراسیون فوتبال که به هیچکدام از قول های خود وفا نکرده بود، این بار هم خنده کنان به قولش وفا نکرد تا بعد از شکست تیم بزرگسالان هم به هیچکس جواب پس ندهد: «ایراد ما این است که می خواهیم خیلی زود کارها را به ثمر بنشانیم! در عرض دو ه سه سال می خواهیم از پله اول به پله صد برسیم.» اما آیا کسی به او گفت که فوتبال ایران باید یک شبه به فوتبال ایران برسد و قول قهرمانی بدهد؟ در واقع بازی های جوانان، نوجوانان، امید و تیم ملی بزرگسالان در سطح آسیا، محک سخت دوران مدیریت او بود .  با این وجود او همچنان متولی فدراسیون فوتبال ایران است و برای یکسال پایانی خود باید به دنبال جانشینی برای افشین قطبی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان باشد.  

واکنش های کفاشیان قبل و بعد از ناکامی ها

 

تیم

عملکرد

کفاشیان قبل از مسابقات

کفاشیان بعد از مسابقات

تصمیم های فدراسیون

جوانان

حذف از مرحله گروهی مسابقات جوانان آسیا

ما خیلی به این تیم امیدواریم و می دانیم حتما در آسیا یک مقامی می آورد!

نباید باخت ها را بزرگ

کنی. این اتفاقی است که

افتاده. بچه ها بدشنانسی آوردند. علی دوستی‌مهر

هم باید همچنان سرمربی تیم جوانان باشد و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم با فرض اینکه توانسته‌ایم به جام جهانی صعود کنیم، متوقف نشود.

 

 

انتقال علی دوستی به تیم نوجوانان و بدون سرمربی ماندن تیم جوانان!

 

 

 

 

 

 

 

نوجوانان

حذف از مرحله گروهی نوجوانان آسیا

با آمادگی ای که من در این تیم دیدیم، قهرمان جهان می شود!

به نظر ما اتفاق بزرگی نیفتاده، تیم ملی نوجوانان نتیجه نگرفته است و نمی‌توانیم تقصیر را به گردن سرمربی تیم یا کمیته فنی یا فدراسیون بیندازیم. این نشان می‌دهد که خوب روی این تیم کار نشده است! به نوعی از این تجربه تلخ درس بگیریم و دیگر آن را تکرار نکنیم.

تیم نوجوانان بدون سرمربی باقی مانده است و قول قهرمانی نقش برآب شده است!

امید

چهارمی در بازی های آسیایی گوانگژو

همانطور که از اسم تیم امید پیداست، به این تیم فقط امیدواریم!

به نظرم داوران باعث شدند ما طلا نگریم چون مقابل ژاپن گل صددرصد ایران مردود اعلام شد. به نظرم ما تیم خوبی داریم و باید این تیم را با قدرت بیشتری به پیش ببریم تا بتوانیم بعد از سال ها به المپیک برسیم. غلام پیروانی هم هیچ جا نمی روند ، می مانند و تیم را به المپیک می رسانند چون فرصت زیادی هم تا این بازی ها نداریم و باید کارمان را خیلی زود شروع کنیم.

غلام پیروانی از تیم امید رفت و فریدون معینی سرپرست کمیته فنی در تصمیمی سر خود هومن افاضلی را به عنوان سرمربی موقت برگزید. فعلا قرار است سرمربی خارجی برای تیم بیاید!

تیم ملی بزرگسالان

حذف از یک چهارم جام ملت های آسیا

تیم ملی ناکامی نرفتن به جام جهانی را حتما در جام ملت ها جبران می کند اما در صورتی که نتیجه نگرفت من استعفا نمی دهم و تنها می گویم ببخشید، نشد!

با وجود چنین نتیجه‌ای از سمت‌ام استعفا نمی‌دهم و تا یک سال دیگر در فوتبال ایران خواهم بود. فدراسیون فوتبال مجمع دارد و آنها در انتخابات‌شان تعیین می‌کنند که چه کسی رئیس آینده فدراسیون خواهد بود. ما باید از فردا به فکر آینده باشیم.

افشین قطبی رفت و هنوز کادر فنی تیم ملی علامت سوال بزرگی است. کفاشیان می گوید تا قبل از حضور مربی بزرگ خارجی، یک مربی موقت روی نیمکت تیم ملی ایران می نشیند.

 151 40

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۰۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    یکی این آقای کفاشیان رو با احترام تا دم در فدراسیون بدرقه کنه. ظاهرا" ریشه ای که آقای x دوندن تا اعماق محدوده فدارسیون نفوذ کرده
  • علی KW ۰۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    دیگه از این افتضاح تر هم مگر میشد کار کرد , از بالا تا پایین فدراسیون ایراد داره کم بلا سر تیم ملی و قطبی آوردن ؟ کجای کارتون به استاندارد , عرف , فرهنگ و مدیریت شباهت داره ؟
  • بدون نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    کفاشیان استعفا بده داداش
  • بدون نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    اینکه میگوید "اگر من بروم و کس دیگر بیاد در فوتبال ما تغییری ایجاد نمیشود" درست می گوید. فوتبال ما تا زمانی که سیاست در آن موش دوانی میکند همین است و خلاص
  • پسر وطن IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    من اگر سمت خیلی بالائی داشتم فدراسیون رو می سپردم به عادل فردوسی پور و یگ گروه برنامه ریز متخصص و اینکاره از انگلیس اون وقت میبینید که اشکال از خود ماست که فقط منم منم بلدیم بکنیم و بقیه رو تحقیر کنیم. جدا ای کاش این کار اجرائی می شد. ای کاش
  • حسین IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    این آقا الان دنبال مربی برای تیم ملی می گرده و بعد از یک سال نفر دیگری می آید و می گوید که مربی تیم ملی را قبول ندارد و دوباره همین آش و همین کاشه . فقط پول بیت المال هست که به ثمن بخس هدر می رود و هیچ چیز عاید فوتبال و مردم ما نمی شود
  • منصور IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    تا موقعه ایکه فوتبال ایران با نظر شخص پا بگیره ازاین بهتر نمیشه از پایه خرابیم نه از.....
  • امیرحسین IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    اگه فذراسیون کار نمی کرد بهتر بود ، لاقل تیم ها سرمربی داشتند