سهم ۵۰ درصدی کشاورزی در تامین معیشت مردم ایلام

مهرنوشت:رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ضمن پیش بینی برداشت ۲۸۰ هزار تن گندم در استان ، سهم محصولات کشاورزی در تامین معیشت مردم را پنجاه درصد اعلام کرد.

سید محمد تراب میری در گفتگویی اظهار داشت: هم اکنون برداشت گندم در مناطق جنوبی استان آغاز شده و با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری، پیش می‌شود از مجموع ۱۴۰ هزار اراضی دیم و آبی استان بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفته است، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود.

وی عنوان کرد: ۴۰ مرکز دولتی و خصوصی برای خرید و ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در استان ایلام فعال است و تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: همچنین تاکنون ۱۸ هزار تن دانه روغنی کلزا توسط ۹ مرکز خرید از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.

۵۰ درصد جمعیت استان از طریق کشاورزی معیشت خود را تأمین می‌کنند

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان از طریق کشاورزی معیشت خود را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: طبق آمارهای موجود ۵۰ درصد محصولات کشاورزی استان ایلام هم اکنون در شهرستان دهلران تولید می‌شود.

میری با اشاره به اینکه بعد از برداشت محصولات زراعی، برداشت میوه در سطح باغات استان طی فصل تابستان آغاز می‌شود، تصریح کرد: زیتون و انگور بیشترین تولید میوه در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از شش هزار هکتار از اراضی استان به باغات مثمر اختصاص داده شده و سالانه ۱۸ هزار تن میوه از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: در حال حاضر حجم تولیدات همه بخش‌های کشاورزی استان ایلام در مجموع به بالای یک میلیون تن در سال رسیده است.

متوسط بارش‌های استان ایلام ۸۴۷ میلیمتر بوده است

وی عنوان کرد: ایلام استان دوم دریافت نزولات جوی در سال زراعی جاری در کشور با متوسط ۸۴۷ میلیمتر بارش بوده است.

میری بیان داشت: این میزان بارش نسبت بلند مدت ۱۱۱ درصد افزایش داشته و بیشترین بارندگی استان مربوط به شهرستان آبدانان با یک هزار و ۳۷۰ میلیمتر بارش بوده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =