۲ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
چه کسی بر تخت آهنین می‌نشیند؟

بانی فیلم نوشت: «بازی تاج و تخت»، سریال تلویزیونی حماسی تخیلی که با الهام از کتاب‌های جرج آرآر مارتین ساخته شده، به پایان خود نزدیک شده است.

به گزارش بی بی سی، از آغاز این سریال در سال ۲۰۱۱، این که چه کسی در قاره وستروس فرمانروایی خواهد کرد و به تخت و تاج می‌رسد همه را درگیر خود کرده است.

این یکشنبه (دوشنبه صبح به وقت ایران) پس از این همه سال، در بخش نهایی سریال، میلیون‌ها نفر بالاخره در خواهند یافت که چه کسی روی تخت آهنین خواهد نشست.

هفته‌هاست که طرفداران این سریال در شبکه‌های اجتماعی مختلف به نیروی تخیل خود اجازهٔ پرواز داده‌اند. در این مطلب احتمالات مختلف را بررسی کرده‌ایم. با محاسبات و بر اساس داشتن اژدها، دنریس تارگرین باید روی تخت بنشیند.

دنریس پس از آنکه دریافت در رقابت بر سر محبوبیت شکست خورده، تصمیم گرفت اگر نمی‌تواند محبوب قلب‌ها باشد، بهتر است کسی باشد که همگان از او بترسند.

او با بی‌اعتنایی به صدای ناقوسی که شکست و تسلیم کینگز لندینگ، پایتختِ هفت اقلیم را اعلام می‌کرد، به همراه دروگان، آخرین اژدهایش، با وحشی‌گری تمام شهر را با خاک یکسان کرد و کلی هوادار و طرفدار را از دست داد.

البته ممکن است بعضی‌ها بگویند سرسی و عواملش باعث آن شده‌اند. بعضی‌ها هم می‌گویند این چرخش ناگهانی و سریع از نجات‌دهنده بردگان و گشاینده زنجیرها به قاتلی آتش‌افروز چگونه اتفاق افتاد.

فراموش نکنیم که پدر دنی، ایریس تارگرین دوم هم به پادشاه دیوانه معروف بود و در حالی مُرد که فریاد می‌زد «همه را بسوزانید!» در حالی که تلاش می‌کرد سرزمین و مردمان خودش را نابود کند.

با همه اینها، ملکهٔ اژدها همه کارت‌های برنده برای رسیدن به تاج و تخت را در اختیار دارد، حتی رقیب اصلی او جان اسنو هم او را به عنوان ملکه قبول دارد، هرچند شایعات می‌گوید ممکن است دنریس بر پشت اژدهایش کشته شود، در حالی که از فراز دریای باریک میان وستروس و ایسوس می‌گذرد…

جان اسنو به چه فکر می‌کند؟

جان اسنو به نظر سر در گم می‌آید چون شاهد کشتار بی‌دلیل مردم و سوختن و نابودی پایتخت شده است. او ممکن است پشت‌سرهم اشتباه کند، اما به وفاداری و انجام وظیفه، حتی وقتی پای جانش در میان باشد، مشهور است. البته او خیلی شبیه مردی شده که می‌داند باید کاری برای دنریس و میل شدید او به کشتار کند.

ما می‌دانیم که نام او در واقع اگان تارگرین است و او وارث حقیقی تخت آهنین است.

آیا او به راستی شمشیر فولاد والریانی خود را بر ملکه خود می‌کِشَد و در این صورت با اژدهای دنریس چه می‌کند؟ قطعاً تنها راه معقول این خواهد بود که همراه با او به فرمانروایی بپردازد و تلاش کند او را از امیال شرورانه دور نگه دارد.

ممکن است سانسا روی تخت بنشیند؟

سانسا ‌مهارت فراوانی در سیاست‌مداری و شکیبایی و شعور و عقل‌سلیم دارد. در عین‌حال اگر لازم باشد ابایی از این که سگ‌ها را به جان دشمن بیاندازد، ندارد.

آیا همین‌ها کافی نیست تا از او فرمانروایی شایسته بسازد؟ هرچند او را بیشتر به عنوان لیدی وینترفل می‌شناسیم و شاید بهترین فرد برای فرمانروایی باشد، اما از نظر دودمان و اصل‌ونسب احتمال دستیابی او به تخت آهنین خیلی ضعیف است. و آیا واقعاً خودش چنین تمایلی دارد؟ خاطراتی که از کینگز لندینگ دارد تلخ و ناخوشایند است. (مثل گردن زدن پدرش)

شاید هم تیریون؟

نقاط مثبتی در سوابق تیریون دیده می‌شوند، در تمام هشت فصل سریال بازی تاج‌و تخت مسیری طولانی برای رستگاری این عضو خاندان لنیستر طی شده است، از مرحلهٔ هرزگی به شهروندی محترم ارتقا پیدا کرده است.

با چنین پیشرفت شهاب‌آسایی، عجیب نخواهد بود که تیریون این مقام عالی را تصاحب کند… چیزی که ممکن است به سادگی وقتی دیگران همدیگر را به زیر می‌کشند، رخ دهد.

و او ممکن است در این سِمَت خیلی هم خوب باشد بخصوص اگر با همسر سابق خود سانسا هم دست‌به‌یکی کند. هرچه باشد دو یار سابق در مواجهه با آخرالزمان زامبی‌ها در سردابه‌های وینترفل لحظات خوشایندی را تجربه کردند.

شاید هم آریا؟

کشتن و نابود کردن شروری فراطبیعی مانند نایت‌کینگ و نجات بشریت باید نتیجه و پاداشی داشته باشد، پس چرا نباید این پاداش تاج و تخت وستروس باشد؟

و اگر رقیبان سر راه او قرار بگیرند، مهارت فوق‌العاده‌ای در شمشیرکشیدن روی آنها دارد.

فقط در این میان مشکل این است که او اصلاً علاقه‌ای به ملکه شدن ندارد.

او هیچ موقعیتی را برای این که روی این نکته تصریح و تأکید کند از دست نمی‌دهد.

اما از طرف دیگر … اگر یک نفر بتواند دزدکی از برابر اژدها بگذرد و ملکه بشود، آریا، تک‌خال جنگ‌جویان و دست‌پرورده مردان بی‌چهره است.

برون شانسی دارد؟

صاحب تاج و تخت نمی‌تواند برون باشد؟

برون، اهل‌زدوبند و کارچاق‌کن تا همین جای داستان هم راه درازی را طی کرده و خوب چرا به تخت آهنین نرسد؟

او ثابت کرده است که می‌تواند وارد قلعه‌ٔ محافظت‌شده بشود و از آن خارج شود در حالی که جنگ در میان طرفین درگیر است، بدون آنکه صدمه‌ای بخورد.

و همانطور که به پسرهای لنیستر گفت: «صد نفر را بکشید و آنها شما را لرد می‌کنند، هزاران نفر را بکشید آنها شما را پادشاه می‌کنند.»

شاید او تا کنون هزار نفر را کشته‌ باشد، اینطور نیست؟

ولی اگر خوب فکر کنیم، اژدها حتماً تیروکمان را شکست می‌دهد. برون از لحاظ مقام و مرتبه در شأن تخت آهنین نیست.

برن استارک

او خیلی کم‌حرف می‌زند اما خیلی چیزها را می‌بیند، پس چرا که نه؟

کلاغ سه‌چشم، متعادل و منصف است، او تقریباً هرچه باید دربارهٔ وستروس بداند، می‌داند؛ از گذشته و حال و آیندهٔ آن.

آیا او خودش را نشسته بر تخت آهنین و در حال فرمانروایی بر مردمانی راضی و خشنود در سرزمین همیشه بهار تصور کرده است؟

درست مثل هر کس دیگر ما هم واقعاً نمی‌دانیم چه کسی برندهٔ بازی تاج‌وتخت خواهد شد، اما وضعیت دوستانه و آرام، ملال‌آور نیست؟

مگر نه این است که همه ما وستروس نابسامان، خون‌خوار و بی‌رحم و پیش‌بینی‌ناپذیر می‌خواهیم؟

پس خواهش می‌کنیم، اجازه ندهید برن پادشاه شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    3 6
    آریا میشه ملکه ببینید کی گفتم
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
      3 0
      چه خوبه که دنریس قبل اینکه پادشاه بشه مشخص شد که هر چی که قبلا میگفت فقط ادعا بود و اگر پادشاه بشه فرق میکنه.اشناس
  • محمدرضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    10 1
    پایتخت سوخت و همه مردم نابود شدند! دیگه چیزی واسه پادشاه شدن نمونده.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    2 3
    آریا دنریس رو میکشه احتمالا جان میشه پادشاه
  • حسین قلی خان مستشار IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    3 2
    دنریس اگه ملکه نشه شخصا میرم امریکا تهیه کننده و کارگردان و نویسنده فیلنامه را به اتیش میکشم
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    4 1
    داریوش ارجمند اونم با دیالوگ ( افتااااد؟) بعد از به تخت نشستن