۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
بلیت اتوبوس‌ هم مثل قطار گران می‌شود؟

ایسنا نوشت: پس از اعلام خبر افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار در سال جاری از نیمه خردادماه، ستاد تنظیم بازار در هفته جاری تکلیف قیمت بلیت اتوبوس ها را تعیین خواهد کرد تا میزان و زمان افزایش قیمت بلیت در این حوزه، طی سال جاری مشخص شود.

در سال ۱۳۹۶ قیمت بلیت اتوبوس با افزایش قیمت مواجه نبود و در سال ۱۳۹۷ نیز قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد و از خردادماه افزایش یافت. با این حال در سال ۱۳۹۸ و طبق اعلام محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- قرار بر این شد که قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی همراه شود و با اتمام این ایام به وضعیت قبل بازگردد.

در نهایت قیمت بلیت اتوبوس پس از ایام نوروز با کاهش ۲۰ درصدی مواجه و معادل نرخ‌های سال قبل محاسبه شد و درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس از سوی اتحادیه تعاونی‌های مسافربری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه شده است.

شهرام آدم نژاد - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اعلام کرد که در حوزه جابه‌جایی مسافر جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضاست و برای اتوبوس‌های غیر ویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع‌بندی هستیم.

اتوبوس‌های ویژه بین ۲۴ تا ۳۰ صندلی دارند و از نظر سال ساخت، فاصله صندلی‌ها و امکانات داخلی با اتوبوس‌های غیر ویژه که معمولاً تا ۴۴ صندلی دارند، متفاوت هستند.

احمدرضا عامری -رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری- با اشاره به اینکه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط ارائه شده است، گفت: با اتمام ایام نوروز قیمت بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیأت دولت در رابطه با افزایش قیمت دستورالعملی را صادر کرده است، باید مراحل قانونی این موضوع طی شود و به همین دلیل نیز درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در این رابطه هستیم.

حال باید منتظر ماند و دید که ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت بلیت اتوبوس با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها موافقت خواهد کرد یا خیر؟ و در ادامه اینکه چه زمانی برای اعمال افزایش قیمت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته (یکشنبه) نیز از سوی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام شد که پس ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار، با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت‌ها پس از ماه مبارک رمضان موافقت شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =