«راه رفتن در پاریس، درس هایی از تاریخ، زیبایی و زندگی به ارمغان خواهد آورد.»-توماس جفرسون

 بلوارهای پر از برگ، کافه‌های کوچک، پیاده روی در کوچه های سنگ فرش شده و دوچرخه‌سواران محلی، همگی شهر زیبای  پاریس را در تحقق غیرممکن ها موفق کرده است و باعث شده که یکی از بزرگ ترین  پایتخت‌های اروپایی شبیه به یک شهر کوچک و محلی باشد! اما پاریس چگونه توانسته به چنین دستاوردی برسد؟ با اینکه پاریس پر از جذابیت‌های گردشگری است و سالانه هم میلیون‌ها نفر برای گردش به این شهر سفر می کنند، اما به نظر راز رسیدن به این دستاوردها در سنت‌های این شهر نهفته است. این شهر، عاشق گذشته است و ریتمی آرام و بی نظیر دارد که حتی کافه‌ها و رستوران‌ها بافت قدیمی محله‌ها را تخریب نکرده اند و همچنان غذای محلی سرو می کنند . این پایتخت زیبا هر چیزی که بخواهید را در خود جای داده است.

در پاریس به کجاها سر بزنیم؟

یکی از بهترین جاذبه‌های شهر پاریس که باید به آن سر زد، موزه لوور (Musée Du Louvre )است. کاخ بزرگ لوور از مساحت بزرگی برخوردار است و به عنوان پربازدیدترین موزه جهان، حدود ۳۵ هزار اثر هنری را در خود جای داده است. یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های جهان یعنی مونالیزای لئوناردو داوینچی هم در این موزه نگهداری می‌شود.

مکان دیدنی بعدی، سَنت شَپل (Sainte Chapelle) است که توسط لوئیس نهم برای نگهداری از کلکسیون یادگاری های مقدسش بنا شد. این کلیسای کوچک، زیبایی وصف نشدنی ای دارد. از معماری بیرونی که بگذریم، به داخل می‌رسیم که دیوارها از شیشه‌های رنگی و طویل تشکیل شده که فضای داخل را با درخششی فرازمینی پر می کند.

تپه مون مارتر) Montmartre) هم از قطب‌های گردشگری شهر پاریس است که خیابان‌های پر پیچ و خمش بر روی یک تپه افسانه‌ای در شمال شهر واقع شده‌اند. در بالای تپه، کلیسای سَکره کور ((Sacré Coeur قرار گرفته که بسیاری از شاعران، نویسندگان و هنرمندان قدیمی هم در قبرستان این منطقه به خاک سپرده شده‌اند. این محله یک هویت قدیمی و غنی دارد که باعث شده مردم برای حس کردن آن به این منطقه سر بزنند و از حال و هوایش لذت ببرند همچنین منظره‌ی شهر پاریس از بالای تپه نیز یکی از دلایلی است که توریست‌ها و حتی شهروندان به بالای این تپه می‌روند.

ممکن است چندین ماه را در فرانسه سر کنید و هنوز هم حس کنید که از میزان گردش خود راضی نیستید و می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بیشتری را ببینید! فرانسه اصلی‌ترین مقصد توریستی زمین است. هویت فرهنگی، مناظر خیالی و گنجینه‌های تاریخی باعث شده که این منطقه اهمیت خاصی برای گردشگران داشته باشد. فضا و اتمسفر پاریس می‌تواند با تمامی شهرهای جهان رقابت کند!

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان برای سفر به پاریس

کسانی که به موسیقی علاقه دارند می‌توانند در تابستان به پاریس سر بزنند. جشنواره موسیقی یا همان Fête de la Musique، در ماه ژوئن در این شهر برگزار می‌شود. کل شهر، زیبایی‌های خود را زیر آفتاب تابستانی به نمایش می‌گذارد. یک ماه بعد، کنار رود سن تبدیل به یک ساحل شنی خواهد شد که پر از تفریحات مختلف خواهد بود. حتی می‌توانید در این مدت سری به شهر بزنید، چون خود ساکنین شهر همگی کنار ساحل هستند. از اواخر ماه سپتامبر تا ماه اکتبر هوا خنک تر می‌شود و تقویم شهر پر از نمایشگاه ها، کنسرت ها و فعالیت های فرهنگی خواهد شد.

تاریخ رویدادهای جذاب و دیدنی در پاریس

تنیس اوپن فرانسه (رولاند گاروس): از 20 ماه مه تا 9 ژوئن 2019 در استادیوم رولاند گاروس

اولین مسابقات تنیس ملی مردان در سال ۱۸۹۱ شکل گرفت و این مسابقات برای زنان در سال ۱۸۹۷ آغاز شد و در سال ۱۹۲۵ به یک تورنمت بین‌المللی تبدیل شد. از آن پس، اوپن فرانسه یا تورنمت رولاند گاروس( نام یک مهندس فرانسوی و یک خلبان جنگنده که در جنگ جهانی اول کشته شد) تبدیل به یکی از اصلی‌ترین رویدادهای تنیس جهان شده است. در کنار اوپن استرالیا، ویمبلدون لندن و اوپن آمریکا این تورنمت، تشکیل‌دهنده مسابقات قهرمانی Grand Slam است.

جشنواره موسیقی یا Fête de la Musique  : در ماه ژوئن ۲۰۱۹

این جشنواره موسیقی رویداد مهمی در زمینه موسیقی است. در زمان برگزاری این رویداد، کنسرت‌های رایگان زیادی در سرتاسر پاریس و فرانسه برگزار می‌شود. اماکن مختلف شهر مانند سَنت شَپل، موزه اورسای و کاخ عدالت (Palais de Justice) میزبان چنین برنامه‌هایی هستند. این فستیوال برای حضور هر نوع نوازنده‌ای چه آماتور چه حرفه‌ای آزاد است. تمامی برنامه‌ها همانطور که اشاره شد رایگان هستند و در موزه‌ها، ایستگاه قطار یا حتی وسط خیابان برگزار می‌شود.

 ارکستر، گروه کر، اپرا یا یک گروه راک، همیشه یک برنامه در جریان خواهد بود.

جشن روز ملی فرانسه (جشن باستیل): 14 ژوئیه 2019

14 ژوئیه روز جشن باستیل است و با نام رسمی جشن روز ملی فرانسه شناخته می‌شود. همه جور آتش‌بازی و فستیوالی هم در این روز خاص برقرار است تا یورش به باستیل و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 شد، جشن گرفته شود. بهترین جایی که می‌توان از آتش‌بازی لذت برد، برج ایفل است و البته خیابان شانزه‌لیزه میزبان یک رژه فوق العاده خواهد بود.

سینمای روباز در پارک دو لاویلت: ژوئیه-اوت 2019

یک فستیوال سینمای روزبار در پارک دو لاویلت پاریس برگزار خواهد شد. در این فستیوال یک سری فیلم گلچین شده هنری و کلاسیک به نمایش در می‌آید. فیلم‌ها از کارگردانان مهمی مانند فرانسوا تروفو، ژان لوک گدار و وودی آلن خواهند بود.

مراکز خرید در پاریس

خرید در پاریس یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود. اهمیتی ندارد که به دنبال خرید محصولات برند و گران‌قیمت یا محصولات ارزان‌تر هستید. ساحل راست (La Rive Droite)، مرکز مُد پاریس است که در شمال رود سن قرار گرفته است. مخصوصا خیابان شانزه‌لیزه، مثلث طلایی بین خیابان مونتنی و جرج پنجم، خیابان فوبورگ سنت هونر پاریس و میدان پیروزی و خیابان مَره. خیابان سَن ژِرمن دِپره هم از خیابان های خوب برای خرید لباس و البته گشت و گذار است که در ساحل چپ (La Rive Gauche) در جنوب رود سن قرار گرفته است.

 چگونه به پاریس سفر کنیم؟

از طریق خط هوایی لوفت هانزا می‌توانید به صورت روزانه از تهران به پاریس سفر کنید. همچنین می‌توانید از هواپیماهای مدرن، خدمه حرفه‌ای و آرامش و امنیت و سرویس های داخل پرواز خوب این خط هوایی لذت ببرید. به راحتی از طریق اپلیکیشن یا وب سایت لوفت هانزا صندلی خود را انتخاب کنید و اگر خبر مهمی راجع به پروازتان منتشر شده بود، در ایمیل خود آن را دنبال کنید!

اگر به یک سفر تفریحی می‌روید، هواپیمایی لوفت ‌هانزا مطمئن خواهد شد که تجربه خوب شما از تعطیلات، از لحظه بلند شدن هواپیما آغاز شود و اگر سفر شما کاری است، لوفت هانزا مطمئن خواهد شد که شما به موقع به قرار های کاری خود بدون هیچ گونه خستگی برسید.

راه بهتری برای پرواز نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262028