منابع خبری گزارش دادند خاندان مبارک از بازگشت احتمالی البرادعی به مصر به وحشت افتاده اند، این در حالی است که اخبار موثق حاکی از این است که این ناراضی سیاسی روز پنجشنبه وارد مصر خواد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بحبوحه اعتراضات گسترده ضد دولتی در مصر که بی سابقه ترین اعتراضات ضد دولتی طی سی سال گذشته در این کشور به شمار می رود، اعضای خانواده محمد البرادعی دیپلمات ارشد سابق مصر و رییس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی به این منبع خبری گفتند وی روز پنجشنبه به مصر باز می گردد. علی البرادعی برادر این دیپلمات سابق مصری گفت وی پنجشنبه شب از وین بازخواهد گشت .

وی با این حال نگفت که البرادعی آیا به طور مشخص به علت اعتراضات باز می گردد یا خیر. محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره یکی از منتقدان حسنی مبارک رییس جمهور بوده است که طی سی سال گذشته قدرت را در این کشور در دست داشته است.

وی اخیرا در گفتگو با یک نشریه آلمانی گفت مصر باید از روندی که در پی سرنگونی زین الدین بن علی رییس جمهور سابق فراری آغاز شده است پیروی کند. وی گفت اگر تونسیها توانستند این کار را بکنند، مصریها نیز باید بتوانند چنین کاری صورت دهند. گفتنی است تاکنون شش نفر در جریان اعتراضات برضد دولت مبارک کشته شده اند.

خبرگزاری فرانسه از قاهره گزارش داد:اعتراضات در مصر که در پی قیام مردمی تونس آغاز شد ، موجب ایجاد موجی در کشورهای عربی منطقه شده است.

امریکا متحد مصر از این کشور خواسته است که اصلاحات دموکراتیک در این کشور را پیگیری کند. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =