۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
وزیر صنعت: گرانی کالاها قابل پیش‌بینی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه هجوم مردم برای خرید کالاهایی که در حال گران شدن است، مشکل ساز است، گفت: گرانی گوشت، شکر و خرما قابل پیشگیری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: دشمنان در شرایط جنگ اقتصادی  هر کجا زمینه را برای ایجاد بحران فراهم ببیند، بحران سازی می کنند بنابراین در این شرایط، هر کس در خاکریز خودش باید به خوبی ایستادگی کند.

هجوم مردم برای خرید کالاهای گران مشکل ساز است

وی در سی و هفتمین کارگروه تنظیم بازار بیان داشت: وقتی کالایی گران می شود، مردم برای خرید آن هجوم می آورند، این فرهنگ باید با کار فرهنگی و به کمک رسانه‌ها اصلاح شود تا مشکل ساز نشود.

اولین حلقه کنترل قیمت در مرحله توزیع، اصناف هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اولین حلقه کنترل قیمت در مرحله توزیع را خود اصناف دانست و گفت: اتحادیه‌ها و صنوف نقش مهمی در تنظیم بازار به خصوص در شرایط فعلی دارند و هر اتحادیه و صنفی باید شرایط جنگ اقتصادی کنونی را برای اعضایش تبیین و تشریح کند و نقش خود را به خوبی انجام دهد.

رحمانی اضافه کرد: هر کس در خاکریز خودش باید محکم بایستد و کار خود را به درستی، دلسوزانه و متعهدانه و برای خدمت به مردم به پیش ببرد تا از این شرایط به خوبی و با موفقیت عبور کنیم.

وی همچنین اظهار داشت:  سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف برای تنظیم بازار در این شرایط جنگ اقتصادی پس از صنوف در رده بعدی هستند و نقش و جایگاه مهمی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص تنظیم بازار برخی کالا، بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال وضعیت علوفه دام بهتر شده است، اما واردات دام برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در بازار باید تسهیل شود.

وی با بیان اینکه به صورت کلی علیرغم رکود و کاهش خرید مردم از لحاظ تامین بازار مشکلی نداشته ایم، تصریح کرد: اما لازم است در یک‌جلسه و کارگروه کوچکی مسؤولین ذی‌ربط بنشینند و بررسی کنند که چرا وضعیت گوشت، شکر و خرما به این شکل شده است؟ این موارد قابل پیشگیری بود و با بررسی بیشتر و شناسایی علل، شرایط را برای بروز اینگونه موارد کاهش می دهیم.

فرآیندهای کنترل بازار باید قبل از وقوع بحران کنترل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اعلام اینکه فرآیندهای کنترل بازار باید قبل از وقوع بحران کنترل شود، گفت: فرآیند تعرفه واردات و عوارض صادرات، باید تسریع و چابک سازی شود.

گفتنی است سی و هفتمین کارگروه تنطیم بازار امروز دوشنبه به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در آن گزارش آخرین وضعیت تغییرات قیمت کالاهای اساسی و جدیدترین وضعیت نقل و انتقال، تخصیص و تامین ارز و ترخیص کالاهای اساسی و ضروری مورد بررسی قرار گرفت.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =