ظریف: ایران با آمریکا تا زمان احترام واشنگتن به تهران مذاکره نخواهد کرد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان به سی ان ان گفت که تا زمانی که آمریکا با پایبندی به تعهداتش در چارچوب برجام به تهران «احترام» نگذارد، ایران با دولت «دونالد ترامپ» مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان ، هشدار داد که آمریکا با تقویت حضور نظامی اش در منطقه، دست به بازی بسیار خطرناکی زده است.

 

وی ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل اعزام ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» و هواپیماهای بمب افکن به خلیج فارس، افزود: حضور تمام این تجهیزات نظامی در منطقه ای کوچک، به خودی خود مستعد حادثه است و باید با احتیاط زیادی عمل کرد. آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی انجام می دهد.

وی، واشنگتن را به خروج از برجام متهم کرد و در مورد این توافق گفت: ما با حسن نیت اقدام کردیم و تمایلی به مذاکره با افرادی که عهدشکنی کرده اند، نداریم.
ظریف با اشاره به اینکه ایران تسلیم تهدیدها نمی شود، گفت: ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی کند. نمی توانید ایرانی ها را تهدید کنید و انتظار داشته باشید با شما تعامل برقرار کنند.
وی تاکید کرد که راه برقراری تعامل، از طریق احترام است؛ نه از طریق تهدید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    0 0
    به نظر من با توجه به تنشهای فعلی منطقه و تهدیدهای آمریکا و قشون کشی و جو ارعاب و قلدری های ترامپ و.... تا کنون سیاست خارجی ایران که مبنی بر حفظ آرامش و رفتار منطقی است نسبتا" خوب بوده است .
  • AT ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    2 0
    حالا بیا صحبت کن دیگه. چیه مثل بچه ها قهر میکنی؟