مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور گفت: نکات ارائه شده از سوی رییس‌جمهور در نامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دلسوزانه و در راستای دفاع از حقوق و منافع ملت است

علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ایسنا درباره نامه اخیر رییس‌جمهور به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این تصمیم درستی است که از سوی رییس‌جمهور گرفته شده است. امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی از یک موضع منطقی به نکاتی که رییس‌جمهور دلسوزانه و با در نظر گرفته منافع ملی کشور مطرح کرده‌اند، توجه کنند. توجه نمایندگان به نکات مطرح شده می‌تواند به نفع کشور باشد؛ اما اگر نمایندگان بخواهند موضع‌گیری‌های غیرمتعارفی داشته باشند در این صورت قطعا کشور ضرر می‌کند.

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور با بیان این‌که «نکات ارائه شده از سوی رییس‌جمهور در نامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دلسوزانه و در راستای دفاع از حقوق و منافع ملت است» اظهار کرد: انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس به این نکات توجه کنند. رییس‌جمهور از عملکرد نمایندگان مجلس در بررسی برنامه پنجم توسعه تشکر کرده است؛ اما در این راه باید به نکات ارایه شده از سوی رییس‌جمهور توجه کرده و از مسائل حاشیه پرهیز کنند، به این شکل اشکالات برطرف می‌شود.

 وی درباره معرفی صالحی به عنوان وزیر امور خارجه هم  با بیان اینکه فضای مجلس درباره صالحی فضای همکاری است، گفت: با توجه به سوابق وی در حوزه روابط بین‌الملل و اقدامات بسیار خوبی که در این حوزه انجام داده‌اند و همچنین عهده‌گیری سرپرستی وزارت امور خارجه در این مدت بسیار کوتاه که توانسته در صحنه دیپلماسی ایران نقش موثری ایفا کند، می‌توان حدس زد که وی رای بسیار بالایی در مجلس شورای اسلامی به دست آورد و بتواند با توجه به پشتوانه رای بالا از سوی نمایندگان، با قدرت در صحنه سیاست خارجی حضور یافته و وظایف خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: صالحی علی‌القاعده با عهده‌گیری وزارت خارجه از سمت ریاست سازمان انرژی اتمی کناره‌گیری می‌کند و برای ریاست سازمان انرژی اتمی باید منتظر رای رییس‌جمهور بود.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =