تمام نانوایی‌هایی کشور یارانه‌ای شدند

تسنیم نوشت: معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ تغییر قیمتی در حوزه آرد نانوایی‌ها صورت نگرفته گفت: نرخ گندم عرضه شده برای نانوایی‌ها به دو شکل پریارانه و کم‌یارانه عرضه می‌شود و دیگر واحدی نداریم که یارانه دریافت نمی‌کند.

یزدان سیف، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در نشست خبری اظهار کرد: روند واردات شکر به کشور امیدبخش بوده و میزان ذخایر استراتژیک کشور امیدبخش است.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز حواله به ستادهای تنظیم بازار و تشکل‌ها به میزان ۳۴۸ هزار تن به صورت پیش‌ فاکتور داده شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: بازار شکر امروز در آرامش نسبی رسیده است اما هنوز مطلوب ما نیست اما آمادگی داریم که همه مصارف شکر کشور را با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۳۴۰۰ تومان برای مصارف خانوار و صنف و صنعت تامین کنیم.

وی تصریح کرد: برای تامین نیازهای مساجد و هیئت‌های مذهبی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و آنها می‌توانند با مراجعه به شرکت بازرگانی دولتی ایران شکر مورد نیاز را با نرخ مصوب دریافت کنند.

سیف یادآور شد که بخش خصوصی نیز اقدام به واردات شکر کرده است که محموله‌های آن به زودی وارد بازار می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به دلایل گرانفروشی این محصول در برخی از نقاط و خارج از قیمت مصوب ۳۴۰۰ تومانی گفت: برخی دوست ندارند که قیمت شکر در بازار کاسته شود تا از میزان سود آنها کاسته شود یا با توجه به اینکه نرخ خرید آنها در گذشته بیشتر بوده است حاضر نیستند از نرخ محصول خود بکاهند و به نحوی چسبندگی بازار ایجاد شده است.

وی گفت: نرخ هر کیلوگرم شکر در میادین میوه و تره‌بار ۳۴۰۰ تومان و در واحدهای صنف و صنعت نیز به همین قیمت است.

سیف ادامه داد: بر اساس تمهیدات صورت گرفته این محصول در واحدهای خرده‌فروشی نیز با قیمت ۳۵۰۰ تومان برای شکر فله و به صورت بسته‌بندی با وزن ۹۰۰ گرمی نیز با قیمت‌های متفاوت ۴ تا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان با توجه به کیفیت آن عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به اینکه چرا برخی خرده‌فروشان اقدام به توزیع شکر با نرخ مصوب ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان نمی‌کنند گفت: این فروشگاه‌ها برای دریافت شکر با نرخ دولتی به شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه نکرده‌اند زیرا ممکن است حاشیه سود کم این محصولات آنها را راضی نمی‌کند یا اینکه حوصله طی مراحل اداری برای دریافت این محصول را ندارند.

وی تصریح کرد: این محصول هم اینک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم عرضه می‌شود و به هر فروشگاه بسته به نیاز خود ۵۰۰ کیلو تا یک تن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مردم شکر را بالاتر از ۳۵۰۰ تومان نخرند

سیف به مردم توصیه کرد که شکر را با قیمتی بالاتر از نرخ‌های مصوب خریداری نکنند گفت: مردم در صورتی که به فروشگاه رفتند و دیدند که نرخ فروش آنها بالاتر از نرخ‌های مصوب یاد شده است اقدام به خرید نکنند زیرا برخی افراد با توجه به اینکه نرخ محصول خود را در گذشته با قیمت‌های بالاتری خریداری کردند امروز می‌خواهند به هر صورتی که شده محصول خود را به فروش برسانند.

تمام نانوایی‌هایی کشور یارانه‌ای شدند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود در ارتباط با دلایل افزایش قیمت نان در برخی از واحدهای خبازی گفت: قیمت گندم عرضه شده برای نانوایی‌ها به صورت پریارانه و کم یارانه اختصاص می‌یابد و امروز برخلاف گذشته دیگر نانوایی نداریم که آرد خود را به صورت یارانه‌ای دریافت نکند.

سیف ادامه داد: تمام نانوایی‌های سطح کشور آرد و گندم یارانه‌ای را دریافت می‌کنند و هیچ تغییر قیمتی در حوزه آرد آنها صورت نگرفته است.

سازمان‌های تعزیرات حکومتی به گرانفروشی نان رسیدگی کنند

وی گفت: از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان  و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی می‌خواهیم به موضوع گرانفروشی نان رسیدگی کنند.

سیف یادآور شد که برخی اتحادیه‌ها چند سالی است که نرخ جدید نگرفته‌اند اما این امر دلیلی نمی‌شود که از نرخ‌های مصوب فعلی تخطی کنند.

تخطی در قیمت برخی از نان‌ها به درخواست مردم انجام می‌شود

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در برخی مواقع تخطی از نرخ مصوب نان به درخواست مردم انجام می‌شود گفت: مشاهده شده است که مردم نان‌های بزرگ‌تر و با قیمت متفاوتی می‌خواهند که این امر زمینه را برای بروز تخطی باز می‌کند.

وی گفت: برکت فروش نان به رعایت آداب صنف نانوایی است که یکی از این آداب همین رعایت انصاف است و نانوایی‌ها باید خدماتی را که به صورت جداگانه ارائه می‌دهند مطابق مبالغی باشد که از مردم می‌گیرند.

سیف درباره میزان تولید گندم در سال زراعی جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1263538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =