یک عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: در عرصه سیاست کسانی هستند که با خودسری دلیل اصلی اختلافات سیاسی می‌شوند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هماهنگی برای یک تصمیم در بخش‌های مختلف نظام چه در مجمع تشخیص، چه در مجلس خبرگان و چه در نیروهای نظامی و انتظامی ایجاب می‌کند این تصمیم با رای فردی یا جمعی اتخاذ شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تفاوت عرصه سیاسی با مراکز تصمیم‌گیری نظام را محدود ماندن مسائل مطرح شده در حد بحث و گفت‌وگو دانست و اظهار کرد: در عرصه سیاسی مباحث فقط در حد بحث باقی می‌ماند و به مرحله تصمیم‌گیری نمی‌رسد. تصمیم‌گیری نوعا در سیاست‌های کلان و در مراجع قانونی انجام می‌شود. سیاست‌های داخلی و خارجی نظام همگی در مراجع قانونی مربوطه اتخاذ و ابلاغ می‌شود. مسائل اختلافی مطرح شده در این مراجع نیز تا جایی ادامه دارد که موضوع اختلافی به رای اعضا گذاشته می‌شود. وقتی درباره موضوع به خصوص تصمیم‌گیری شد، مباحث و اختلاف پایان می‌یابد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، متذکر شد: اگر هر نهاد، سازمان یا مرجعی در امور و حوزه کاری سایر مراجع قانونی دخالت نکند و در چارچوب و حیطه‌کاری خود انجام وظیفه کند هیچ تخطی و اختلافی به وجود نمی‌آید.

وی عرصه سیاست را محل اعلام مواضع، نظرات و سلایق دانست و تصریح کرد که به دلیل آزاد بودن افراد در اعلام مواضع و نظرات بدون تصمیم‌گیری درباره مسائل، اختلافات طبیعی در حد اعلام موضع باقی می‌ماند.

کوثری رعایت یا رعایت نشدن اخلاق از سوی فعالان سیاسی در شرایط فعلی را مورد بررسی قرار داد و افزود: در عرصه رقابت‌های سیاسی برخی افراد پایبند اخلاق هستند و برخی چنین نمی‌کنند. برخی خیال می‌کنند معیار همه چیز هستند و همه باید با معیار آنان عمل کنند. در حالی‌که فقط یک معیار و شاخص کلی وجود دارد که همه باید از آن تمکین کنند و آن معیار، مقام معظم رهبری است.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر کسانی مدعی‌اند، برای خودشان مدعی‌اند. این افراد باید خود را با معیار رهبری تطبیق دهند. برخی با ادعای فهم همه چیز، خودسر عمل می‌کنند و این موضوع دلیل اصلی اختلافات سیاسی است.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آ.س IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    جناب کوثری با توجه به اینکه رهبر عزیز دفعه پیش در مورد این گونه بیان کردن اختلافات بین قوا تذکر داده بودند، کار رئیس جمهور درست نبود شما هم بهتر است به این سخن رهبری توجه کنید که "..اين چيزها معمول است كه اگر خطائى هم از كسى سر بزند، چون با آنها هم‌جبهه است، هم‌خط است، هم‌حزب است، هم‌گروه است، بايد بايستند پايش دفاع كنند؛ نه، اين مراد نيست؛ اين حفظ او نيست؛ اين در واقع مخذول كردن اوست و خود؛ "