واکنش ظریف به اظهارات امروز رئیس جمهوری آمریکا در توکیو

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری به اظهارات امروز ترامپ در توکیو واکنش نشان داد.

در توییت محمد جواد ظریف آمده است: " آیت‌الله خامنه‌ای مدتها پیش با صدور فتوایی در منع تسلیحات هسته‌ای، اعلام کردند که ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم.

تروریسم اقتصادیِ " تیم بی " به مردم ایران آسیب می‌رساند و در منطقه تنش ایجاد می کند. اقدامات و نه حرف‌های ترامپ نشان خواهد داد که هدف وی هم همین است یا خیر! "

"دونالد ترامپ" روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک بعد از دیدار با "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن افزود: اعتقاد دارم که ایران می خواهد گفت و گو کند، اگر آنها می خواهند گفت و گو کنند، ما نیز خواهان گفت و گو هستیم.
وی مدعی شد که ایران می‌خواهد یک توافق (جدید) داشته باشد و او معتقد است که حصول آن ممکن است.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 5
    دوستانی که میگفتن بدوییم دنبال مذاکره، باید یاد بگیریم که مذاکره هم جا و شرایط خودش رو داره. ایستادن ما جلوی ترامپ ببینید چقدر باعث تغییر لحنش شده. من تو دولت قبل آمریکا موافق مذاکره بودم، اما با این دولت، نه. ترامپ مثل لاتایی میمونه که اگه از داد و بیدادش بترسی بدتر میکنه و همینطور باید عقبگرد بری (نمونش عربستان) اما اگه عاقلانه جلوش وایسی اتفاقا شاید بیشتر بتونی ازش امتیاز بگیری، حتی شاید بیشتر از دولت قبل آمریکا.دست فرمونی که نظام تا حالا در مقابل ترامپ پیش گرفته خدایی قابل تحسینه، با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ترامپ بیشتر از هر چی به یه توافق تازه با ایران نیاز داره، و این میتونه به نفع ما تموم شه. ایشالا که کشورمون شرایطش رو به بهبود بره.
  • DE ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    0 0
    آقای ظریف عزیز آمریکا به تهدید هسته ایی ایران برای ترساندن همسایه های نفت خیزمان و کنترل بازار نفت بنفع اقتصادش نیاز دارد اگر تمام پیچ های صنعت هسته ایی رو باز کنید و به آمریکا هدیه دهید آنها باز خواهند گفت ایران بدنبال سلاح هسته ایی است لطفا زمین بازی تهدید را با گفتوگو تغییر دهید.حرف از تغییر سیاست می زنم چون فرهنگ ایرانی پر از مهر، عشق، گذشت و محبت است. گذشته با آمریکا را فراموش کنیم و هر چه کردند را ببخشیم و از نو شروع کنیم ببخشیم نه برای آنکه آمریکا سزاوار بخشش ماست کارما هست خدا و آخرت هست. ببخشیم برای اینکه ما سزاوار آرامشیم. فرهنگ ایرانی رو با گفتوگوی مقتدرانه و با عزت را به بدخواهان نشان دهید. ممنون