۱ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
یک سیاره جدید کشف شد؛ «ممنوعه»

ستاره‌ شناسان بین المللی یک سیاره کوچکتر از نپتون با فضای خاص خود را در بیابان نپتون در کنار ستاره‌اش کشف کرده‌اند. دانشگاه وارویک نقش برجسته‌ای در این کشف ایفا کرده است.

Sciencedaily: این سیاره در تحقیقات جدید به رهبری دکتر ریچارد وست از جمله پروفسور پیتر ویتلی، دکتر دانیل بیلیس و دکتر جیمز مک کورمک از گروه نجوم و استروفیولوژی در دانشگاه وارویک شناسایی شد.

NGTS-4b، توسط محققان با نام مستعار "سیاره ممنوعه" اسم گذاری شده است، یک سیاره کوچکتر از نپتون اما سه برابر اندازه زمین است.

این سیاره اولین از نوع خود می‌باشد که در صحرای نپتون یافت شده است.

کویر نپتون ناحیه‌ای نزدیک ستاره‌ها است که در آن سیاره‌های نپتون نابود شده‌اند. این ناحیه از ستاره‌ها به میزان قابل توجهی پرتو دریافت می‌کند، به این معنی که سیاره‌ها جو فیزیکی خود را حفظ نمی‌کنند، زیرا آنها تبخیر می‌شوند و فقط یک هسته سنگی را ترک می‌کنند. با این حال NGTS-4b هنوز فضای گازی خود را دارد.

محققان معتقدند که این سیاره ممکن است در یک میلیون سال گذشته به کویر نپتون وارد شده است، یا بسیار بزرگ بوده و جو هنوز در حال تبخیر آن است.