فتاحی: با قهرمانی پرسپولیس سوپرجام روی هواست

خبرورزشی نوشت: در حالی که هنوز تکلیف سوپرجام قبلی با شکایت استقلالی‌ها به طور دقیق مشخص نشده به نظر می‌رسد سوپرجام بعدی نیز با مشکلاتی در مسیر برگزاری اش مواجه شده است!

سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر پیش از برگزاری دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر و نیمه نهایی این احتمال را داده بود که پرسپولیس با رسیدن به عنوان قهرمانی در هر دو جام لیگ برتر و جام حذفی برگزاری دیدار سوپرجام لیگ برتر را با مشکلی تازه روبرو می‌کند. اینکه پرسپولیس باید با کدام تیم دیدار سوپرجام را که تاریخ برگزاری آن ۴ مرداد اعلام شده برگزار کند و آیا اصلاً در چنین شرایطی دیدار سوپرجام برگزار می‌شود یا نه؟

با بررسی موارد مشابه در لیگ‌های معتبر اروپا مشخص شد در اسپانیا و ایتالیا هر زمان این اتفاق رخ می‌دهد تیم قهرمان با فینالیست جام حذفی دیدار می‌کند تا تکلیف سوپرجام مشخص شود ولی در انگلیس، فرانسه و آلمان وضعیت تفاوت دارد. در این کشورها قهرمان دوگانه با تیم دوم جدول رده بندی لیگ مصاف می‌دهد تا تکلیف سوپرجام مشخص شود.

سعید فتاحی در این باره که سرانجام تکلیف حریف احتمالی پرسپولیس (اگر در دیدار فینال هم برنده زمین را ترک کند) چه می‌شود گفت: «قرار بود در این باره با اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ نشستی داشته باشیم. دلیلش هم این بود که در آئین نامه سازمان لیگ پیش بینی چنین اتفاقی نشده بود اما با توجه به اتفاقاتی که در حاشیه دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین پرسپولیس و سپاهان رخ داده برگزاری سوپرجام هم به معضلی جدید برای ما تبدیل شده است».

فتاحی اضافه کرد: «در دیگر کشورهای دنیا از برگزاری سوپرجام درآمدزایی بزرگی به عمل می‌آید. نمونه اش همین اسپانیا که ۴ مسابقه اش را به عربستان برده و با پولی که از اسپانسر بدست می‌آورند علاوه بر پرداخت هزینه‌های تیم‌های شرکت کننده مبالغ قابل توجهی نیز به تیم‌ها پرداخت می شود».

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد: «ولی اگر ما بخواهیم این بازی را برگزار کنیم صحبت از این است که دیدار بین تیمی که در هر دو جام قهرمان شده با نایب قهرمان لیگ برتر باشد که سپاهان است. تیمی که در همین بازی آخر همه دیدند چه شرایطی در متن و حاشیه بازی به وجود آمده بود. در این وضعیت اگر قرعه کشی کنیم و میزبانی به تیم اصفهانی بیافتد چه کار می‌توان کرد؟».

فتاحی در پایان گفت: «با این شرایط فعلاً هیچ چیز مشخص نیست تا نشستی با اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ برگزار کنیم و ببینیم بهترین تصمیم در این باره چیست».

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =