کسی پیگیر جلسات شورای اقامه نماز آذربایجان شرقی نیست

مهر نوشت: دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی گفت: اگر شورای آموزش و پرورش مدتی تشکیل نشود، همه پیگیر آن می‌شوند اما اگر شورای اقامه نماز یک سال هم تشکیل جلسه ندهد، کسی پیگیر آن نمی‌شود.

اسدالله ضیایی، با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سال ۷۱ در دیدار حجت الاسلام قرائتی بر ضرورت توجه به نماز مدارس تاکید کردند، ابراز داشت: با دستور رهبر انقلاب، طرح اقامه نماز پایه ریزی شد که ابتدا در تهران آغاز به کار کرد و سپس در مراکز استان راه اندازی شد.

وی افزود: ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی با ۵ نیروی انسانی فعالیت می‌کند و علاوه بر آن در شهرستان‌ها نماینده‌ای داریم که با مرکز استان در ارتباط است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امام جمعه مرکز استان، استاندار و فرماندار، شهردار، مدیران کل آموزش و پرورش، صداوسیما، فرهنگ و ارشاداسلامی و تبلیغات اسلامی عضو شورای اقامه نماز استان آذربایجان شرقی هستند.

ضیایی تاکید کرد: در گذشته، نمازخانه‌ای در مدارس احداث نمی‌شد اما از سال‌های گذشته، نمازخانه نیز در کنار احداث مدارس ساخته می‌شود، هر مدرسه‌ای که نمازخانه دارد نمازجماعت نیز اقامه می‌شود.

دبیر شورای اقامه نماز استان آذربایجان شرقی افزود: ۸۰ درصد مدارس استان آذربایجان شرقی دارای نمازخانه هستند و در برخی روستاها که مدارس آن فاقد نمازخانه است، با همکاری آموزش و پرورش، دانش آموزان برای اقامه نماز جماعت در مسجد محل حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمازخانه‌های مدارس، امام جماعت روحانی دارند و اگر روحانی نباشد از امام جماعت فرهنگی شامل مربی پرورشی و … استفاده می‌شود.

ضیایی اذعان داشت: ستاد اقامه نماز بیشتر از هر جایی باید به تعلیم و تربیت نمازی بپردازد، اما شرایط ایجاب نمی‌کرد که امسال مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به نماز در مدارس تاکید کردند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فعالیت این ستاد در نمازخانه‌های بین راهی عنوان کرد: ما در مساجد ورود نمی‌کنیم چون متولی خاص خود را دارد، اما نمازخانه‌های بین راهی، پارک‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها و… زیر نظر ما هستند و قبله نما در آنجا نصب شده و شماره‌های تماس نیز در آنجا نصب شده تا در صورت بروز مشکل، مردم به ما اطلاع دهند.

وی در پایان بر ضرورت ارتقای جایگاه ستاد اقامه نماز تاکید و عنوان کرد: اگر شورای آموزش و پرورش مدتی تشکیل نشود، همه پیگیر آن می‌شوند اما اگر شورای اقامه نماز یک سال هم تشکیل جلسه ندهد، کسی پیگیر آن نخواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =