کشف ۲.۱ تن انواع موادمخدر طی ۷۰ روز در آذربایجان‌غربی

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌‎غربی با اشاره به کاهش نرخ اعتیاد در استان به ۲.۵درصد گفت: بیش از ۲.۱ تن انواع موادمخدر طی ۷۰ روز گذشته در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سرهنگ شمسعلی حق‌وردیان رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت کشفیات استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲تن و ۱۰۱ کیلو و ۸۰۵ گرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده که از این مقدار یک تن و ۴۷۹کیلو و ۲۶۳ گرم پیش‌ساز، ۶۰۲ کیلو و ۹۵۱ گرم سایر مواد مخدر از قبیل هروئین، مورفین، حشیش، کوکایین و ... بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مقدار کشفیات طی ۷۰ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی ادامه داد: در طی این مدت همچنین ۴۱۷۱ نفر در رابطه با تهیه، توزیع و مصرف کننده دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۳۴۶ نفر معتاد، ۷۰۵ نفر توزیع کننده و ۱۲۰ قاچاقچی بوده‌اند.

حق‌وردیان اضافه کرد: همچنین ۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر انهدام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۵۰ دستگاه خودرو به ارزش ۵۰میلیارد ریال و ۴ ملک نیز کشف شده است.

وی در پایان گفت: از ۲۲۰۰ صفحه مشکوک رصد شده در فضای مجازی، ۷۷ صفحه در رابطه با موادمخدر فعالیت می کردند که ۳ مورد از آنها در استان آذربایجان‌غربی بوده است ضمن اینکه نرخ اعتیاد در استان از ۳.۳۹درصد در سال ۹۴ به ۲.۵درصد در حال حاضر رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =