سعودی‌ها از برخورد عمران‌خان با ملک‌سلمان خشمگین شدند

ایرنا نوشت: انتشار ویدیوی برخورد عمران خان نخست وزیر پاکستان و ترک ناگهانی محل گفت و گو با سلمان شاه عربستان باعث جنجال آفرینی و خشمگینی مقامات و کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی شده است.

بر اساس ویدیوی منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان که برای مشارکت در نشست مکه به عربستان سفر کرده بود در ابتدا با استقبال ملک سلمان مواجه می شود و پس از گفت وگویی بسیار کوتاه و احوال پرسی با شاه سعودی سخنانی را به مترجم می گوید و با بی اعتنایی و بدون انتظار برای شنیدن پاسخ ملک سلمان محل گفت وگو را ترک می کند و ملک سلمان را با مترجم تنها می گذارد.

به نوشته تارنمای راشاتودی، این اقدام عمران خان که خلاف تشریفات دیپلماتیک محسوب می شود با انتقادات زیادی در شبکه های اجتماعی عربستان مواجه شده است و برخی کاربران این کشور این اقدام را برابر با تحقیر ملک سلمان از سوی عمران خان دانسته اند.

کاربران عربستانی که از این بابت بسیار خشمگین شده عمران خان را به ندانستن عرف تشریفات دیپلماتیک متهم کرده و به این مساله اعتراض کردند.

گفته می‌شود دولت عربستان نیز اعتراض خود را به اقدام عمران خان ابلاغ کرده و رفتار او را برخلاف تشریفات سیاسی خوانده است.

روزهای پایانی هفته گذشته ۳ نشست اعضای «سازمان همکاری اسلامی»، «شورای همکاری خلیج فارس» و «اتحادیه عرب» در شهر مکه در عربستان برگزار شد

عربستان در این نشست با بیانیه هایی از پیش آماده شده سعی کرد به یک اجماع عربی علیه ایران دست یابد اما بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب با اعتراض جدی عراق همراه شد.

وزیر خارجه قطر نیز روز گذشته (یکشنبه) موضع کشورش را درباره دو نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب اعلام کرد و گفت ما در خصوص دو نشست به ویژه در مساله ایران ملاحظاتی داریم زیرا برخی از موارد آن با سیاست خارجی قطر تناقض دارد.

23310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران ایرانی CA ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 0
    اخه کشوری که به ان صورت فجیع بیسابقه درجهان ملت خود رادرسفارت کشوری دیگر ترکیه ( قاشقچی )به قتل میرساند وجسد اورابطرزوحشیانه حتی ذبح هم نمیکند انرا مثله وپودر میکند ایا حق اظهارنظر دارد ؟؟؟باید این سوال مکررعنوان شود چگونه مردم گوش خودراصرف شنیدن اراجیف یک وحشی صفت بیرحم جلاد رذل میدهند همه باید دستان خوددرگوش کرده وچشم خودراازدیدن رخ ان وحشی محو کنند ۰۰۰باید مرتب درتمام جلسات این فاجعه راتکرار وبه خبرنگاران وشبکه های امریکایی هشدارداد تازه کرد چگونه با قاتل شهروند وتبعه خود حرف میزنیدانهم قاتلی که بیرحمانه درسفارت کشوری دیگر مثله وپودرمیکند وپودر جسد رادرچاه فاضلاب میریزد چگونه چگونه شماکه برای زندان شدن تبعه خود اینقدر به سروسینه میزنیدچرا چرا ریاض رابه شدت جریمه وتحریم نمی کنیدوبرعکس باقاتل تبعه خود پیمان میبندیدکمی بیندیشید به کدام سمت میروید