تقسیم ستاره‌های کویر در میان مسافران در «هزار داستان»

در بیست و نهمین شب از شب‌های «هزارداستان»، مریم امیرجلالی بازیگر تلویزیون و سینما میزبان دو مهمان جوان است که تصمیم گرفته‌اند ستاره به ستاره و کاشی به کاشی کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرشان را با مسافران تقسیم کرده و به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلین، مریم امیرجلالی در بیست و نهمین قسمت از برنامه گفت‌وگو محور «هزارداستان» میزبان مهمانانی است که برای شهرهایشان برنامه‌های اجرای کرده‌اند تا مسافران بتوانند بیشترین بهره را ببرند. راوی اول مرد جوانی است که در کودکی با پدر و خانواده مرتب به سفره می‌رفته است. پدر خانواده تقریباً هیچ روز تعطیلی را در خانه نبوده و دست‌زن و فرزند را گرفته و به شهرهای کشور مسافرت و در تمامی آن شهرها دوستانی را پیدا می‌کرده است.

از سوی دیگر همه این دوستان هم به شهر و خانه آن‌ها می‌آمدند و دیدوبازدید را کامل می‌کردند. این رفت‌وآمدها در روش و منش راوی تأثیر می‌گذارد و او را علاقه‌مند به سفر می‌کند، او وقتی به جوانی می‌رسد راهی سفرهای برون‌مرزی می‌شود، او به شرق آسیا سفر کرده و در چین مدتی می‌ماند، آن‌قدر که عاشق شده و با دوشیزه‌ای چینی ازدواج می‌کند و سفرها را با او ادامه می‌دهد. راوی بعد سال‌ها به ایران برگشته و در شهرش یزد به گشت و گذر مشغول است که ایدهای برای سفر به یزد به ذهنش می‌رسد و آن را اجرای می‌کند.

راوی دوم هم پای در کویر دارد و از شهرستان اردکان می‌آید. او از کودکی عاشق شهرش است و برای گردشگران بهترین راهنما بوده به شکلی که هر وقت شهر مهمانی ویژه داشته او را خبر می‌کردند تا میزبان باشد و شهر را نشان دهد. او سال‌ها این دغدغه را داشت که چه‌کاری را برای مسافران انجام دهد تا در شهر او به‌راحتی بتوانند بمانند. او پس از ازدواج کاری را می‌کند که سال‌ها دنبال انجام آن بوده است.

بیست و نهمین قسمت برنامه «هزارداستان» ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه ۱۴ خردادماه از شبکه نسیم پخش‌شده و تکرار آن ساعت سه بامداد و ۱۳ ظهر روز بعد است. تهیه‌کنندگی این فصل از «هزارداستان» را همچون فصل‌های گذشته جواد فرحانی بر عهده دارد و مریم نوابی نژاد کارگردان این برنامه است.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =