اعضای شورای شهر به گزارش سازمانها زندانها واکنش نشان داده اند و می گویند باید درخواستهای سازمان زندانها را با دقت بیشتری مطالعه کنند.

امیدسلیمی بنی: اعضای شورای شهر به گزارش سازمان زندانها از بازداشتگاه های تهران و درخواست کمک این سازمان، واکنش نشان دادند. در جدول زیر، اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره نامه شماره 42/410/01 غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور آورده شده.

گفته می شود شورای شهر تهران اوایل تابستان سال جاری با درخواست اعضا از رئیس سازمان زندان‌ها دعوت کرد با ارائه گزارشی از وضعیت زندان‌های محدوده پایتخت، زمینه را برای همکاری شهرداری تهران در بهبود وضعیت این زندان‌ها فراهم کند.

خبرهای رسانه ها حاکی از این است که اعضای شورا چند بار در جلسات علنی خواستار پاسخگویی سازمان زندان‌ها به این دعوت شدند که در نهایت این سازمان دعوت را نپذیرفته و در گزارشی رسمی اطلاعاتی برای شورا ارسال کرده است.

در این نامه که به صورت مشروح، سایت خبرآنلاین منتشر کرده، برای اولین بار تعداد زندانیان استان تهران 30 هزار نفر اعلام شده که در زندان اوین، بازداشتگاه موقت تهران (که برای اولین بار معرفی شده) و مراکز اصلاح و تربیت اعلام شده است.

گفتنی است طبق آمار رسمی اعلام شده توسط سازمان زندانها در مردادماه امسال تعداد محبوسین کشور به 204 هزار و 365 نفر رسید، ولی از مرداد ماه تاکنون، اطلاعات دقیقی درباره وضعیت زندانها منتشر نشده است.

نام عضو شورای شهر

اظهارات

مهدی چمران

این گزارش به اعضایی که پیگیر این درخواست بودند داده شده و هنوز طرحی برای نحوه همکاری با سازمان زندان ها تدوین نشده است.

خسرو دانشجو

 

این مساله نشست مشترکی بین شورای شهر وسازمان زندان ها می طلبد. حتما شهرداری هم می تواند در زندان ها کمک هایی بکند و همین الان هم موضوعات مطرحی دایم مثلا در بحث ادامه پروژه یادگار امام سازمان زندان ها واقعا همکاری کرد. این پروژه می توانست مدت ها پشت درهای زندان اوین بماند اما آنها همکاری کردند و در قبال آن انتظاراتی هم دارند. شورا می تواند محل ایجاد همچین پیوندهایی باشد. پس بنا را بر این گذاشتیم ضمن دعوت عزیزان سازمان زندان بنشینیم و در این باره تعامل کنیم. به طور قطعی تعامل سازمان زندان ها با شورای شهر را در رفاه زندانی ها و سطح امکاناتی را که در اختیارشان قرار می گیرد، تاثیر گذار می دانم.

معصومه ابتکار

 

ما برای ادامه همکاری ها دعوت کردیم مسولان سازمان زندان ها به شورا بیایند تا شکل همکاری و راهکارهای حل مسائل و معضلات بازداشگاه ها را بررسی و پیگیری کنیم و بحث و تبادل نظری داشته باشیم.

احمد مسجد جامعی

 

این همکاری سابقه دار است، ما قبلا هم در این باره مصوباتی داشتیم، اواخر سال گذشه در همین راستا بنا شدعده ای از زندانیان با اعتباری که شورا در این باره اختصاص داد آزاد شوند. همچنین با شهرداری هماهنگ شد تسهیلاتی برای رفاه کسانی که زندان ها هستند فراهم شود. بعد از آن خواستیم که درخواستی از سازمان بشود که خوشبختانه رئیس محترم شورای شهر در این باره اقدام کرد و سازمان زندان ها هم پاسخی فرستاد و راهکارهایی را برای بهبود شرایط فعلی پیشنهاد و داد که امیدواریم زودتر این راهکارها در دستور کار قرار گرفته و با حضور این سازمان موارد به بحث گذاشته شود.

42 /133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =