۱ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: کارشناس هواشناسی اعلام کرد طبق نقشه‌های هواشناسی دمای هوا در سراسر کشور افزایش خواهد یافت

امیر سرکرده گفت: در ۴ روز آینده در اکثر نقاط کشور جو آرامی را پیش رو خواهیم داشت این در حالی است که افزایش و استقرار هوای گرم را نیز در چند روز آینده پیش بینی می‌کنیم، دیروز بین ۳۱ مرکز استان اهواز با ۴۹ درجه بیشترین دما را به خود اختصاص داد و بین ۳۱ مرکز استان جایی را نداشتیم که دمایش به زیر ۳۰ درجه برسد.

وی افزود: همچنین با بارش پراکنده نیز مواجه خواهیم بود؛ بارش‌هایی که بعد از ظهر با شکل گیری ابرهای همرفتی در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و ارتفاعات البرز مرکزی شروع می‌شوند.

سرکرده گفت: امروز باید منتظر رگبارهای بهاری خفیف پراکنده و محلی باشیم، در همین حال در نواحی جنوب شرق کشور بیشتر شمال منطقه سیستان و بلوچستان زابل زهک و هیرمند وزش باد شدت می‌گیرد و طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز و فردا در سایر نقاط کشور جو آرامی خواهیم داشت؛ فردا بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای در شمال شرق کشور، ارتفاعات خراسان شمالی و رضوی و ارتفاعات البرز خواهیم داشت، همچنین در دو استان چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد در ارتفاعات زاگرس مرکزی باید منتظر رگبارهای بهاری باشیم.

سرکرده گفت: بعداز ظهر جمعه در شمال غرب کشور بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان خواهیم داشت. آسمان تهران هم امروز صاف و دمای هوا ۳۵ درجه خواهد بود.

۴۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =