آقای رئیس جمهور نشان داده که از هر فرصت به نحوه شایسته ای برای پیشبرد مقاصد اش استفاده کرده است و البته پیش بینی ناپذیر هم هست.

رئیس جمهور صبح یک شنبه در صحن علنی مجلس حضور پیدا خواهد کرد تا در دومین سال از دولت دهم برای کسب رای اعتماد برای وزیر خارجه جدید به معرفی و دفاع از او بپردازد.

رئیس جمهور، سال 88 را با کنایه هایی به مجلس و نمایندگان به خاطر تصویب بودجه سال 89 به پایان برد و طی 11 ماه اخیر کنایه ها و سخنان مختلفی درباره خانه ملت گفت؛ از اینکه مجلس دیگر در راس امور نیست تا نامه ای که با امضای ایشان هفته پیش در صندوق نمایندگان مجلس قرار گرفت. همان نامه ای که واکنش های صریح بسیاری از نمایندگان را به دنبال داشت.

رئیس جمهور صبح یک شنبه10 بهمن ماه میهمان بهارستان است و طبق ماده 190 آیین‌نامه‌ داخلی مجلس، برای نطق اولیه و دفاعیات آخرش از وزیر پیشنهادی یک ساعت زمان دارد. نطقی که احتمالا بخش عمده آن به موضوعاتی غیر از دفاع از علی اکبر صالحی که تقریبا شناخته شده و معرف نمایندگان است اختصاص خواهد یافت.

احمدی نژاد تقریبا هیچ نگرانی از احتمال رای نیاوردن دکتر علی اکبر صالحی ندارد و همین باعث می شود که آسوده تر نسبت به دفعات قبل بوده و با خیال راحت تری با نمایندگان سخن بگوید.

باید منتظر بود و دید که آیا رئیس جمهور درباره هدفمند کردن یارانه و تلاش های دولت در این مسیر به انضمام گلایه هایی از مجلس به خاطر اینکه در مواردی دست دولت بسته بود سخنی خواهد گفت و باز هم مجمع تشخیص مصلحت نظام و ضمایر مجهولی در میانه سخنانش نواخته خواهد شد یا نه!

به نظر شما محمود احمدی نژاد روز یکشنبه چه میزان از وقت قانونی اش را برای دفاع از دکتر علی اکبر صالحی اختصاص خواهد داد و چه مقدار به مباحث دیگر خواهد پرداخت.

10 درصد دفاع از صالحی و 90 درصد موضوعات دیگر

90 درصد موضوعاتی غیر از دفاع از وزیر خارجه جدید و 10 درصد دفاع از وزیر

تقسیم برابر دفاع از وزیر پیشنهادی و پرداختن به موضوعات خارج از دستور

سخنی نخواهد گفت

باید تا صبح یک شنبه منتظر بود تا یک هفته پس از نامه احمدی نژاد دید که او «چگونه» و از «چه» با نمایندگان سخن خواهد گفت.

پیش بینی ناپذیری احمدی نژاد نمی گذارد که راحت حدس زد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =