محمود احمدی نژاد که برای معرفی علی​اکبر صالحی به جلسه علنی امروز مجلس آمده بود، از منوچهر متکی تشکر کرد و صالحی را چهره​ای مسلط به مسائل بین​الملل با کارنامه​ای روشن در خدمت به انقلاب و آرمان​های آن خواند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس​جمهور در آغاز سخنانش از حضور دوباره​اش در خانه ملت ابراز خرسندی کرد و با تبریک دهه فجر و تسلیت ایام عزاداری ماه صفر، اظهار داشت: اندیشه انقلاب، یک اندیشه جهانی است. انقلاب آمد تا انسان را احیا کرده و حرکت تاریخی بشر را شتاب جدیدی ببخشد. انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب قومی و جغرافیایی و حزبی و گروهی نبود بلکه یک انقلاب انسانی است.

وی سیاست خارجی ایران را از ارکان اصلی انقلاب خواند و با اشاره به مواضع جهانی امام از پیش از انقلاب، ادامه داد: اصلاح مناسبات جهانی و پیشبرد آرمان​های الهی انقلاب در عرصه بین​الملل از اهداف سیاست خارجی ماست. از این رو سیاست​خارجی جزء مهمترین بخش​های حکومت است. اندیشه انقلاب اسلامی و آرمان​های آن جهانی و برآمده از فطرت پاک بشر است.

به گفته وی، هر روز که از عمر این انقلاب گذشته است، سطح تماس و عرصه فعالیت خارجی ایران گسترده تر شده است. نظام سلطه امروز مقتدرترین و گسترده​ترین استکبار تاریخ است، تورم و فقر و تبعیض را به مردم تحمیل می​کنند و بدتر از همه روشنفکران کشورهای غارت​زده نیز عمل این کشورها را تئوریزه می​کنند.

رئیس​جمهور از رشد کشتار مردم از سوی ابرقدرت​ها، طراحی هارپ و تولید زلزله و طراحی اینکه مناطقی خشکسالی شود و تولید میکروب از سوی آنها، به هم ریختن نظم محیط زیست و ....سخن گفت و افزود: در رسیدن به قله جامعه جهانی موعود، شکستن اقتدار استکبار جهانی، اولین قدم است و پس از آن، این مسیر سرازیری خواهد بود.

وی از تحول بزرگی خبر داد که در آستانه آن قرار داریم و ماموریت ایران در این راه به مراتب سنگین​تر از قبل است. چرا که باید تمام قد در برابر ساختارها و مدیریت استکباری بایستد و مدیریت آینده جهان را در اختیار بگیرد. از این رو باید همه استعدادها و اندیشه و فکر انقلاب اسلامی را در این راه به کار گرفت.

احمدی​نژاد مسئولیت سیاست​خارجی را آرمانی، مکتبی و تاریخی خواند و افزود: برای مدیریت و هدایت تحولات بزرگ در راه، باید همگام با سرعت تحولات جهان پیش رویم. مسئولیت دولت و مجلس و ملت در این راه بسیار سنگین است.

او که افق دستیابی به این اهداف را بسیار بسیار نزدیک ارزیابی می​کرد، ادامه داد: کشاورز ما هم باید با نگاه به تحقق جهانی عدالت و تولید، کاشت و برداشت کند.

رئیس​جمهور از نگاه نمایندگان به سیاست​خارجی و پشتیبانی​شان از این سیاست​خارجی در مقاطع مختلف تشکر کرد که اقتدار ملت را به رخ مستکبران کشیده​اند. وی با معرفی صالحی به نمایندگان او را چهره​ای شناخته شده خواند که نیاز به معرفی ندارد. چرا که مومن معتقد، پیگیر، عالم، باتجربه و مسلط به مسائل بین​الملل با کارنامه​ای روشن در خدمت به انقلاب و آرمان​های آن است.

وی در ادامه از منوچهر متکی نیز که 5 سال وزیر خارجه وی بوده است تشکر کرد و گفت: او هرچه در توان داشت به میدان آورد.

احمدی نژاد در مورد هدفمند کردن یارانه​ها نیز آن را کار مشترک دولت و مجلس و از آرزوهای ملت ایران خواند و گفت که آمار مفصلی از اتفاقات بزرگ در بخش اقتصاد دارد که در آینده آن را ارائه خواهد داد. از جمله اینکه تا کنون با بیش از 20 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شده است.

او از مقاله نویس​​هایی سخن گفت که فقر و فلاکت را در نتیجه اجرای این طرح به مردم خبر می​دهند و گفت: اما به فضل الهی هر روز اوضاع کشور بهتر از قبل خواهد شد.

احمدی نژاد با بیان اینکه «کاهش قیمت​ها از فروردین ماه آغاز می​شود»، ادامه داد: تازه از آن زمان شاهد برکات این طرح خواهیم بود.

رئیس​جمهور از صندوق توسعه ملی نیز یادکرد و با اشاره به اینکه 20 درصد درآمد نفتی کشور در این صندوق بلوکه شده است از آن به عنوان یک انقلاب اقتصادی بزرگ یاد کرد و گفت: این موضوع یک نکته​ای دارد که با شما در میان می​گذارم، ببینید چطور می​توان آن را اصلاح کرد. دارایی​های این صندوق نباید به ارز منحصر شود چون تولیدات داخل ما از دایره حمایت این صندوق خارج می​شود.

احمدی​نژاد بار دیگر در پایان سخنانش از نمایندگان تشکر کرد و خواستار ارائه رای بالای نمایندگان به صالحی شد تا او نیز به بدنه دولت بپیوندد.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    ببخشید!باچه معیار وسنجشی قیمتها ازفروردین ماه کاهش خواهد یافت؟ براساس اصول مسلم اقتصادی همه ساله بانزدیک شدن به پایان هرسال قیمتها روبه فزونی میرود. درکشورما که این موضوع تابع قاعده خاصی نیست افزایش قیمتها باآغاز هرسال سیر صعودی میگیرد. چگونه است که آقای احمدی نژاد مژده کاهش قیمتها را میدهد؟ آیاقرار است اتفاق فوق العاده ای رخ دهد؟
  • داود IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 0
    بگین که نمیخواد نظر بدین دیگه!!! من دیروز نظر دادم, پس کوش؟