یک عضو فراکسیون اقلیت، برنامههای ارائه شده وزیر پیشنهادی امور خارجه را کلی خواند و با اشاره به تحصیلات غیرمرتبط علی اکبر صالحی، با تصدی این پست از سوی وی مخالفت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نخستین کسی بود که در مخالفت با تصدی پست وزارت خارجه از سوی علی​اکبر صالحی سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه رئیس​جمهور از فرصت نیم​ساعته​اش برای معرفی صالحی، تنها یک دقیقه را به سخن گفتن درباره وی اختصاص داد، گفت: انتقاد من به نحوه کناره​گذاشتن آقای متکی همچنان پابرجاست. اگرچه به آقای صالحی ارادت درام ولی بهتر بود که ایشان با این شرایط چنین پستی را نمی​پذیرفت.

وی از مدرک تحصیلی غیرمرتبط صالحی در رشته آیتی با پست وزارتخارجه سخن گفت و اینکه پس از 32 سال لازم است این پست به یک فردی که روابط بین​الملل و علوم سیاسی خوانده است، واگذار شود. مگر در دانشگاه​های ما فارغ التحصیلی که مورد تایید رئیس​جمهور باشد، وجود ندارد؟

کواکبیان با بیان اینکه چرا سکان دیپلماسی کشور را به کسی بسپاریم که تحصیلات مرتبطی ندارد، ادامه داد: تحول در دستگاه سیاست​خارجی در گرو حضور افرادی با تحصیلات مرتبط است نه تحصیلات فنی که اهداف ما در این عرصه را محقق نمی​کند. کما اینکه سفرای ما نیز به دلیل ارتباطاتشان و فامیل بازی انتخاب می​شوند و نه تحصیلات مرتبط.

نماینده سمنان با بیان اینکه صالحی هرگز کارمند وزارت خارجه نبوده و فقط در سازمان انرژی اتمی فعال بوده است، از تاخیرهای پیاپی در راه​اندازی نیروگاه بوشهر یاد کرد و افزود: برنامه​های صالحی برای تصوی وزارتخارجه فقط یکسری شعارهای کلی مثل در دست گرفتن مدیریت جهان و ساختن جهانی نو است! واقعا مشکل دستگاه دیپلماسی ما مدیریت جهان است؟ برای مطالبه غرامت جنگی از عراق چرا برنامه​ای ندارید؟ نسبت شما با شورای عالی ایرانیان و اقدامات موازی چیست که برخی از آنها هر را از بر تشخیص نمی​دهند ؟

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • iran IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    برای آقای کواکبیان متاسفم چون یه مسوله تو مجلس که ایشون هم موافق اون بود تصویب شد گفت امروز واقعا مجلس مجلس بود پس بقیه روزا چی اونجا چیکار می کنن؟!!!!!!