سخنگوی فراکسیون اقلیت چهارمین کسی بود که در مخالفت با تصدی وزارت خارجه از سوی علی اکبر صالحی سخن گفت و افزود که برای دفاع از منافع ملی به او رای نمی​دهد.

به گزارش خبرآنلاین، داریوش قنبری نماینده ایلام با اشاره به اینکه اگر صالحی برای وزارت نیرو یا انرژی معرفی شده بود، در موافقت وی سخن می​گفت افزود: اما برنامه​های ایشان دارای دو صفحه مقدمه و دو صفحه فهرست مقالات است و تنها دو صفحه به شرح برنامه​ها اختصاص یافته که تماما کلی گویی است.

وی با اشاره به این برنامه​های صالحی، ادامه داد: گویا ایشان وزارت خارجه را با دبیر کلی سازمان ملل اشتباه گرفته که چنین برنامه​هایی را برای اداره مدیریت جهان ارائه داده و نه وزارتخارجه! این برنامه برای اداره دستگاه دیپلماسی، عملیاتی نیست و با توجه به اهمیت آن، برنامه​ای ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه برای دستگاه دیپلماسی احساس خطر می​کند که فردی با تحصیلات غیرمرتبط در راس آن قرار می​گیرد، یادآورشد: با انتساب افرادی که پزشک بوده​اند یا جایی برای آنها کاری نبوده به عنوان سفرای ایران در دیگر کشورها چگونه می​توان به منافع کشور در جهان بین​الملل دست یابیم؟

قنبری عملکرد صالحی در سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره کننده هسته​ای کشور را نیز مفید ندانست و یادآورشد که در دوره وی چندین قطعنامه علیه ایران صادر شده است که نشان از ناکارآمدی وی بوده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما قحط الرجال نیست، ادامه داد: ما به خاطر دفاع از منافع ملی به صالحی رای نمی​دهیم.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =