بیش از ۷۵ کیلومتر از جاده اردبیل-سرچم ۴ بانده خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل میزان اعتبارات راه اردبیل ـ سرچم را بیش از ۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۵ کیلومتر این مسیر بهسازی وچهاربانده خواهد شد که این محور نیز یکی از محورهای پرتردد بعد از محور آستارا ـ اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محبوب حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل در محل پروژه محور خلخال ـ کلور ـ درام اظهار کرد: پروژه خلخال ـ کلور ـ درام فعال بوده و برای اتمام این طرح ملی به ۲۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه راه وشهرسازی از ۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۱۵۰ میلیارد تومان در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ افزود: پروژه خلخال کلور درام ۵۵ کیلومتر بوده که ۴۲ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و ۱۳ کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار دارد که قصد داریم بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون تومان از بدهی پیمانکار طرح مذکور را پرداخت نماییم و پرداخت مابقی مطالبات نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

پوشش ترافیک استان با راه اندازی پروژه خلخال ـ کلور ـ درام

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۸ نفر از عوامل شرکت جهاد نصر در پروژه خلخال ـ کلور ـ درام، گفت: این محور علاوه بر پوشش ترافیک استان موجب توسعه شهرستان خلخال و جنوب استان اردبیل و بخش شاهرود می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۸ نفر از عوامل شرکت جهاد نصر در پروژه خلخال ـ کلور ـ درام بیان داشت: این محور علاوه بر پوشش ترافیک استان موجب توسعه شهرستان خلخال و جنوب استان اردبیل و بخش شاهرود می‌شود.

حیدری شایعات در خصوص تعطیلی و یا رکود این پروژه را بی‌اساس خواند و گفت: در هفته‌های اخیر پیمانکار طرح اقدام به خارج نمودن چندین دستگاه ماشین آلات از پروژه خلخال کلور درام کرده که با هماهنگی‌های انجام شده کلیه ماشین آلات در محور مستقر و در بازدید امروز پروژه فعال بود و اصحاب رسانه استان خود شاهد فعالیت پیمانکار این پروژه در قسمت‌های مختلف بودند.

پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از اول امسال از مطالبات پیمانکاران استان پرداخت شده و اعتبارات سال ۱۳۹۸ نیز در حوزه این بدهی‌ها پیش پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اذعان داشت: امکان‌سنجی از سوی اداره کل راه وشهرسازی در محورهای اردبیل ـ سرچم، اردبیل ـ آستارا، اردبیل ـ سراب ، اردبیل ـ مشکین شهر و اهر برای احداث بزرگراه انجام شده و تا پایان سال این مطالعات به اتمام رسیده و قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

حیدری نیاز اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای طرح بزرگراه در تمامی پروژه‌های یاد شده را بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اعتبارات فعلی و منابع محدود، امکان اجرای این طرح در حال حاضر به صورت یک‌جا و در زمان سریع امکان‌پذیر نیست و با اولویت‌سنجی و بررسی‌های لازم محورهای مهم و پرتردد در اولویت اجرای بزرگراه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ۴ طرح ملی در استان در حال حاضر وجود دارد که در مرکز و شمال استان پروژه‌های راه اردبیل ـ مشکین ـ اهر، اصلاندوز به جلفا، سه راهی صحرا، رضی و امیرکندی و کلور ـ درام بوده که یکی از محورهای مهم اداره کل راه وشهرسازی نگاه به کلیت استان در تمام مناطق استان است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان به اظهارات بعضی از افراد به صورت غیرتخصصی در حوزه تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت: تنها عامل تصادفات در محورهای شمال استان مساله راه نیست بلکه عوامل انسانی و سرعت و سبقت غیرمجاز نیز یکی از مهم‌ترین عوامل به‌حساب می‌آید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =