با تبریک تولد چهره‌ها در برنامه کودک نقشه بی‌بی‌سی را خنثی می‌کنید؟

محمد سرشار در یادداشتی از دسیسه بی‌بی‌سی برای گسترش جنگ نرم به رده سنی کودک نوشته است.

اینکه مدیر شبکه کودک سیما دغدغه کودکان سرزمینش را دارد بی‌تردید دغدغه‌ای ارزشمند است اما پرسش اینجاست که او در مقام مدیر در صف اول مبارزه با جنگ نرم دشمن، کدام محتوای تولیدی را متناسب با ذائقه کودک ایرانی ساخته است؟

همین حالا که او به یاری خدا قرار است در صف مقدم بجنگد، کودکان ما کدام برنامه تولیدی یا قهرمان کودکانه داخلی را در کارتون‌های شبکه پویا، نهال یا امید و شبکه‌های دیگر دارند که بشناسند و برایش هیجان داشته باشند و از قهرمانی‌هایش با هم‌سن‌های خود حرف بزنند؟

کدام برنامه‌سازان تخصصی کودک مشغول تولید محتوایی مناسب برای این رده سنی هستند و کدام قهرمانی چون کلاه قرمزی را دارند که آن را با سو مدیریت از دست نداده باشند و همچنان پیگیرش باشند؟

آقای سرشار آیا از تبلیغات فراوان و پرتکرار در شبکه تخصصی کودک قرار است کاسته شود؟ آگهی‌هایی ‌که می‌گویند پخش‌شان در شبکه کودک برای آگهی‌دهنده ارزان‌تر تمام می‌شود اما خدا می‌داند چه بلایی بر سر ذهن و روح کودک ما می‌آورد؟ همان چیزی که خودتان هم یک‌بار به آن اعتراض کردید.

غیر از این است که در این وانفسای کم‌یاب بودن محتوای مناسب، راه چاره‌ای نداریم جز اینکه دنیای کودکان‌مان را با باربی‌ها و بن‌تن‌ها و ماشاها، سری سگ‌های نگهبان‌، آنا و السا و گزینه‌هایی بدتر چون باب اسفنجی‌های تمام ناشدنی پر کنیم؟

در شبکه تخصصی کودک‌مان چه می‌بینیم که برای کودکان جذاب باشد؟ انیمیشن پیرزن و کدو قلقله زن و آن همه حرف‌های ناباورانه‌اش؟ یا مجموعه "مهارت‌های زندگی" که هر چند از بعد کیفیت و داستان، چندقدمی از دیگر محصولاتمان جلوتر است اما از فرط تکرار چندین ‌و چندباره برای کودکان دل‌زدگی ایجاد کرده است؟
یا ایده ابتکاری‌تان در تبریک روز تولد بزرگانی چون حبیب‌الله عسگراولادی، آیت‌الله مصباح و آقای قرائتی؟

آقای سرشار کودک ریتم و کلامی متناسب با سنش نیاز دارد. تا زمانی که محتوایی مناسب برایش نسازیم باید بترسیم. همین عدم توجه به ریتم و ذائقه کودکان‌مان است که امروز بلای «آقامون جنتلمنه» را بر سرمان آورده و شما استاد محترم که از خانواده‌ای فرهنگی هستید هم اگر قرار است با همان استراتژی تزریق ایدئولوژی از طریق تبریک ولادت چهره‌های سیاسی دینی در بین جیغ و سوت و هورا در صف مقدم مقابله با بی‌بی‌سی بایستید، متاسفانه باید بهراسیم که دشمن انگار خوب جایی را نشانه گرفته است.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    16 2
    بدبختانه اصلا اطلاعات روانشناسی ندارند. بچه شبکه جم رو کاملا ترجیح میده که خیلی هم جالب نیست!
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      2 0
      جالب اینجاست که این مدیر عزیز با وقاحت از شکست شبکه جم در جذب مخاطب کودک و نوجوان صحبت کرده است. بگذریم که من کلا اعتقاد دارم ایشان با بزرگنمایی تهدیدات قصد افزایش بودجه را داشت
  • من DE ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    عالی و فوق‌العاده. ممنون برای توجه به این موضوع
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 0
    مدیرانی که اصولا تصور درستی از کودکی ندارند ولی شاید تنها جایی که کودکی کرده‌اند همین تبریک تولد بزرگان است که راهکاری کودکانه برای حفظ صندلی ریاست است...
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 0
    سطحی و ساده انگاربودن به ظاهر متعهدین خروجی اش تخریب اینده ی ایران است.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 0
    محتوای انیمیشن های ساخت داخل با خارج قابل مقایسه نیست در انیمیشن های ایرانی بچه خوب بودن درس خون و حرف گوش کن تبلیغ میشه ولی خارجی ها ،کار گروهی وتیمی،خلاقیت ،پرسشگری ومراجعه به کتاب وکتابخانه (یه انیمیشن هایی اصلا ماجراها توی کتابخونه اتفاق می افته ) توجه محیط زیست و .... را از طریق کارتون هاشون آموزش می دن و در این بین فرهنگ خودشون هم انتقال می دن بهترین حالت انیمیشن سازی در ایران تقلید ناشیانه از یک برنامه خارجیه مثلا طرف یه حیوون خونگیش اردکه اینا میان میکنن لاک پشت بدون اینکه محتوی جدید و جذابی ارایه بده