وزیر خارجه انگلیس از مواضع ترامپ علیه شهردار لندن حمایت کرد

انتخاب نوشت: جرمی هانت در نشست انتخاباتی با حضور خبرنگاران گفت: ۱۵۰ درصد موافقم که شهردار لندن باید به‌جای سیاست‌بافی به فکر کنترل جرایم در این شهر باشد.

 جرمی هانت در نشست انتخاباتی روز دوشنبه با حضور خبرنگاران گفت در مورد «صادق خان» شهردار لندن با ترامپ موافق است.

به نوشته روزنامه «گاردین» هانت در پاسخ به این سوال که نظر شما درخصوص توئیت «ضد خان» ترامپ چیست، پاسخ داد:‌ «ترامپ منش خودش را دارد. اما ۱۵۰ درصد موافقم که خان باید تمرکز بیشتری بر جرائم مرتبط با چاقو داشته باشد و کمتر سیاست‌بافی کند».

«شورای مسلمانان بریتانیا» تنها دقایقی بعد، این اظهارات هانت را «نفرت انگیز» و در راستای تفکرات آمیخته با اسلام‌هراسی حزب محافظه‌کار این کشور دانست.

ترامپ در توییت خود علیه صادق خان، به توییت «کتی هاپکینز» بازرگان و مستندساز انگلیسی اشاره کرد که با انتقاد از قتل‌های اخیر لندن، این شهر را «لندنِستانِ خان» نامیده بود.

ترامپ در توئیت خود نوشت: «لندن هرچه سریعتر به یک شهردار جدید نیاز دارد. (صادق)‌ خان یک فاجعه است که رو به وخامت می‌رود!»

در این نشست علاوه بر هانت، سایر کاندیدهای تصاحب مقام نخست‌وزیری شامل «مایکل گوو» وزیر محیط‌زیست، «ساجد جاوید» وزیر کشور، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه سابق و «روری استوارت» وزیر امور خارجه در بخش توسعه بین‌الملل حضور دارند.

گوو در پاسخ به همین سوال گفت: «همیشه بازنشر توئیت‌های کتی هاپکینز کاری اشتباه است».

راب نیز به این سوال پاسخ داد: «فکر نمی‌کنم این کار سازنده باشد. من مفتخر به زندگی در شهری چند هویتی هستم. من افتخار می‌کنم شهرداری مسلمان دارم و افتخار می‌کنم وزیر کشوری مسلمان دارم».

در این‌ نشست انتخاباتی نیز همانند برنامه مناظره زنده تلویزیونی روز یک‌شنبه، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا، تنها کاندیدای انتخاباتی غایب است.

هانت در این برنامه تلویزیونی در اعتراض به عدم حضور جانسون گفته بود: «فقط می‌خواهم بگویم بوریس کجاست؟ اگر تیم او به وی اجازه نمی‌دهند با پنج دوست هم‌حزبی خود مناظره کند، چگونه با ۲۷ کشور اتحادیه اروپا کنار خواهد آمد؟ او باید به اینجا می‌آمد و به این سوال پاسخ می‌داد».

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =