حناچی: از مردم معذرت می‌خواهم، مجبور بودیم پل گیشا را برداریم

مهر نوشت: شهردار تهران گفت : پل گیشا مقاومت لازم را ندارد و دچار فرسودگی کامل بود، از مردم شریف شهر عذرخواهی می کنیم اما ناچار به برداشتن پل بودیم.

پیروز حناچی در حاشیه هشتمین جشنواره مدیریت پروژه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا گزارشی از ترافیک امروز اطراف گیشا به او رسیده است، گفت: این موضوع قابل پیش بینی بود؛ واقعیت این است که این پل در دهه ۵۰ به مناسبت بازی‌های آسیایی به صورت موقت نصب و تا الان با وصله و پینه نگهداری شد. پل گیشا مقاومت لازم را ندارد و دچار فرسودگی کامل بود.

وی با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری توجه به ایمنی شهروندان است، افزود: همزمان با برداشتن پل، طرحی در ادامه بزرگراه جلال آل احمد اجرا می‌شود. البته مطمئناً برداشتن پل مشکلاتی را به همراه دارد و به همین دلیل تلاش کردیم در نیمه اول سال و پس از تعطیلی مدارس این تصمیم را عملیاتی کنیم.

حناچی گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از مسیر باز شود چرا که در آن زمان ۳۰ درصد به حجم ترافیک تهران افزوده می‌شود. تا زمان بهره برداری نیز شهروندان می‌توانند از مسیرهای جایگزین که از سوی پلیس اعلام شده، استفاده کنند. این اقدام با همکاری پلیس راهور کارساز خواهد بود.

شهردار تهران تاکید کرد: از مردم شریف شهر عذرخواهی می‌کنیم اما ناچار به انجام این کار بودیم و امیدواریم با همکاری مردم تبعات جمع آوری پل به حداقل برسد.

حناچی با اشاره به زمان اتمام پروژه پل گیشا تصریح کرد: حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد پروژه پل گیشا شامل پایه‌ها و عرشه‌ها انجام شده است، بخش عملیات خاکی مانده که اجرای آن هم به سرعت شروع خواهد شد.

حناچی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با جمع آوری پل گیشا و اجرای طرح ترافیک جدید احتمال افزایش ترافیک در محدوده مذکور وجود دارد و ممکن است شما بار دیگر مجبور به عذرخواهی شوید، گفت: عذرخواهی وظیفه هر مسئول است اگر کار خود را به درستی انجام ندهد. ما را از عذرخواهی نترسانید. در مورد پل گیشا تمهیداتی اندیشیده شده است و کار در زمانی که کم‌ترین بار ترافیکی وجود دارد انجام می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: این یک اقدام دوطرفه است؛ بخشی از آن به مجریان پروژه برمی گردد و بخش دیگر به مردم. از مردم شریف تهران می‌خواهیم همکاری کنند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره چرایی برگزاری نمایشگاه الکامپ در تهران با وجود مصوبه شورا در خصوص انتقال نمایشگاه‌ها به خارج از تهران تصریح کرد: گفت و گوهای خوبی با شرکت نمایشگاه‌ها داشتیم و قرار شد از این پس نمایشگاه‌های سنگین به شهر آفتاب منتقل شود.

شهردار تهران با اشاره به احرای طرح جدید ترافیک در تهران از روز شنبه عنوان کرد: ۸۰ درصد از آلودگی شهر تهران ناشی از سوخت‌های فسیلی است که ۴۰ درصد از این میزان به خودروهای شخصی برمی گردد. یکی از راه‌ها برای کنترل این امر، ایجاد محدودیت برای استفاده از خودروهای شخصی است. البته در عین حال باید توسعه حمل و نقل عمومی هم پیگیری شود.

حناچی با اشاره به همکاری دولت و شهرداری تهران برای توسعه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس رانی گفت: در این زمینه روز گذشته پروژه عظیمی را استارت زدیم. در حال حاضر هم گفت و گو با دولت را آغاز کرده‌ایم تا ۲ هزار واگن مترویی که در تهران کمبود داریم را تأمین کنیم. نتیجه این امر افزایش تأثیرگذاری حمل و نقل عمومی در جا به جایی شهروندان، کاهش سرفاصله خطوط و متعادل سازی ازدحام است.

شهردار تهران با بیان اینکه با تکمیل خطوط ۶ و ۷ لوپ داخلی خطوط متروی تهران کامل و شلوغی خطوط متعادل می‌شود، ادامه داد: امسال ۲۰ درصد از حجم ذرات معلق در تهران کاهش پیدا کرده است و این مسیر باید ادامه پیدا کند. ضروری است که از خودروهای شخصی کم‌تری استفاده کنیم و کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اجرای طرح ترافیک جدید در شرایطی که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه چندانی نداشته است، ایا منجر به افزایش ترافیک نمی‌شود، گفت: افزایش داشتیم اما چشمگیر نبود. تکمیل دوخط مترو و ناوگان اتوبوسرانی در همین راستا انجام می‌شود.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =