چین خواستار پایان فشار حداکثری بر ایران شد

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ضرورت کاهش تنش ها در خاورمیانه تاکید کرد که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بر سر مساله هسته ای، باید متوقف شود.

لوکانگ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: چین از تمام طرف‌های برجام می‌خواهد در این قرارداد بمانند و از اقداماتی که ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها شود، خودداری کنند.

او با بیان اینکه چین از نزدیک مساله هسته‌ای ایران و تنش‌های ناشی از آن را دنبال می‌کند افزود: همانگونه که "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین روز گذشته در نشست خبری با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد تضمین اجرای کامل و مؤثر برجام که منافع مشترک جامعه بین المللی را به دنبال دارد و به عنوان یک سند بین المللی مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است تنها راه حل مساله هسته‌ای ایران است.

لوکانگ با اشاره به اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس انرژی هسته‌ای برای پانزدهمین بار تاکید کرد که ایران تعهدات هسته‌ای خود را در قالب برجام انجام داده است تمام طرف‌های مرتبط باید با اذعان به این موضوع به صورت جدی به خواسته‌های قانونی ایران احترام بگذارند و تعهدات خود را از طریق اقدامات مشخص انجام دهند.

چین در نشست کمیسیون برجام شرکت می‌کند

این مقام وزارت خارجه چین تاکید کرد کشورش در نشست کمیسیون مشترک برجام که در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی کشورهای ایران، آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین در وین برگزار می‌شود شرکت می‌کند.

لوکانگ گفت: چین از نزدیک با تمام اعضای این کمیسیون اعم از ایران، روسیه و کشورهای اروپایی به صورت دو جانبه و چند جانبه در ارتباط است و امیدواریم نشست وین نتیجه مثبتی داشته باشد.

50311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =