رکورد ۹۲۱ میلیارد تومانی بورس تهران

اقتصادآنلاین نوشت: شاخص بورس تهران امروز ضمن ثبت یک رشد ۲.۱۵ درصدی به سطح ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ واحد رسید. نمادهای «جم‌پیلن»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند.

امروز یک روز تاریخی برای بازار سهام کشور بود. در این روز رشد نماگرهای بازار سبب شد تا بورس تهران برای اولین بار در تاریخ این بازار به ارزش ۹۲۱ هزار میلیارد تومان برسد. افزایش ارزش بازار به این سطح تاریخی ناشی از شکل گیری موج قدرتمند تقاضا در کلیت نمادهای مورد معامله در بورس تهران بود. با این صعود قیمت در برخی از نمادها امروز بیش از سایرین به چشم آمد و توانست شاخص بورس تهران را پنج هزار و ۱۰۸ واحد دیگر پیش ببرد. رشد یاد شده که به منزله کسب بازدهی ۲.۱۵ درصدی برای تمامی نمادهای حاضر در بورس تهران بود بیش از هر چیز تحت تاثیر نمادهای «جم‌پیلن»، «کگل» و «فولاد» محقق شد.

در شاخص هموزن نیز وضعیت به همین ترتیب بود. رشدی کلی نمادها در روز جاری موجب شد تا نماگر یاد شده امروز به ارتفاع ۵۷ هزار و  ۷۱۰ واحدی بازگردد. این رشد که به منزله صعود ۲.۲۵ درصدی این نماگر بود پس از آن روی داد که اغلب نمادهای کوچک‌تر بازار نیز در همنوایی با سنگین‌وزن‌ها رشد کردند. این رشد که در گروه‌هایی همچون «سیمانی»، «انبوه سازی» و «دارویی» بیش از سایرین مشاهده می‌شد، حاکی از اقبال دوباره سرمایه گذاران به این نمادها بود.

ترین‌های بورسی

معاملات بورس تهران امروز با صدر نشینی گروه شیمیایی در فهرست ارزش معاملات بورس تهران پایان یافت. در این روز نمادهای گروه یاد شده با مجموع ارزش معاملات ۲۴۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. گروه‌های فلزات اساسی، خودرو، بانک‌ها و کانه‌های فلزی نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم در این زمینه را از آن خود کردند.

عنوان پرمعامله ترین نماد بورسی نیز به «شیران» تعلق گرفت. در این روز تبادل بیش از ۲۷ میلیون سهم ارزش معاملات در نماد شرکت سرمایه‌گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران به ۳۳.۵ میلیارد تومان رساند. بیشترین افزایش قیمت را نیز «جم پیلن» داشت که پس از بازگشت از مجمع در قیمت سه هزار تومان (۴۰ درصد افزایش) به تابلوی معاملات آمد.

 در میان تمامی گروه‌های بورسی نیز گروه‌های «استخراج ذغال سنگ»، «محصولات چوبی» و «محصولات کاغذی» پر بازده ترین بودند.این گروه‌ها امروز به ترتیب ۴.۷۵، ۴.۴۸ و ۴.۲۱ درصد رشد داشتند. گفتنی است امروز هیچ گروهی با افت ارزش و بازدهی منفی رو به رو نشد.

نگاهی به ارزش معاملات

حجم معاملات امروز بورس تهران سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم و ارزش معاملات آن هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان ثبت شد که از این میان هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد بوده است. در میان نمادها نیز نماد «شیران»، «فملی» و «سفارس» بیشترین ارزش معاملات را در بورس تهران به خود اختصاص دادند.

 کوتاه از فرابورس

شاخص آیفکس معاملات روز جاری را با صعود ۵۷ واحدی به اتمام رساند. این شاخص بیشترین تاثیر مثبت را از نمادهای «میدکو»، «ذوب» و «زاگرس» پذیرفت. این در حالی است که امروز نمادهایی نظیر «دماوند»، «ودی» و «وملل» بر روی این شاخص اثر منفی گذاشتند. حجم معاملات این بازار بالغ بر یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون سهم بود و ارزش معاملات سهام در آن به ۴۹۳ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ارزش کل معاملات این بازار با در نظر گرفتن معاملات اوراق اخزا و تسه در روز جاری به ۶۴۶ میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است «کرمان» در روز جاری بیشترین ارزش معاملات را در بازار فرابورس داشت. به طوریکه ارزش معاملات آن ضمن تبادل ۵.۷ میلیون سهم به بیش از ۲۲ میلیارد تومان رسید.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =