۶ نفر
۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
ترامپ، فاسدترین رئیس جمهور آمریکا

وقتی که تام استیر، حامی مالی بزرگ حزب دموکرات اعلام کرد که ترامپ، فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست، خیلی ها این اظهارنظر را ناشی از رقابت های احزاب دموکرات و جمهوریخواه دانستند، اما امروز کمتر کسی هست که ترامپ را فاسدترین رئیس جمهور آمریکا نداند.

اکنون بیش از سه سال از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» می گذرد و به جرات می توان گفت که در این مدت، روزی نبوده که از فساد مالی و جنسی رئیس جمهور و افراد منتخب او در پست های حساس، مطلبی در رسانه ها منتشر نشده باشد.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور حق دریافت هیچ گونه پولی را از دولت های خارجی ندارد. اما اسناد و مدارک ارائه شده در دادگاه های آمریکا، دریافت های مالی ترامپ  از دولت های خارجی را تائید می کند. طبق گزارش دفتر مبارزه با فساد اوکراین، پل مانافورت، مسئول ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ برای هزینه های مبارزات انتخاباتی، وجوه غیرقانونی از ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین دریافت کرده است. به گزارش نیویورک تایمز نام آقای مانافورت در دفترچه دست نویسی که توسط دفتر مبارزه با فساد اوکراین پیدا شده، ۲۲ بار ذکر گردیده و مانافورت مبلغی بیش از ۱۲ میلیون دلار وجه نقد غیرقانونی برای کمک به مبارزات انتخاباتی ترامپ دریافت کرده است. مسئول دفتر مبارزه با فساد اوکراین در رابطه با این موضوع به رسانه ها گفت: "نام و فامیل آقای مانافورت در کتابچه ای که دفتر سیاه، نامگذاری شده به ثبت رسیده و بر اساس این فهرست بیش از ۱۲ میلیون دلار برای پوشش هزینه های مربوط به این شخص از تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۲۰۰۷ پرداخت شده است."

افشای نقش روسیه و فعالیت مانافورت در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز فسادهای مالی ترامپ را روشن تر کرده است. مطابق مدارک دادگاه و اظهارات‌ دادستان‌های آمریکا، پل مانافورت در دیدار با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، اتهام خود را پذیرفته وبا امید به تخفیف مجازات، به جرم خود اعتراف کرده است. پس از این اتفاق، هیئت منصفه دادگاه، پل مانافورت را گناهکار دانست و وکیل سابق ترامپ نیز گفت که از تماس غیرمستقیم ترامپ با روس‌ها خبر داشته است. مانافورت هم اعتراف کرد که با توجه به سابقه موفق خود و لابی‌گری برای موفقیت سیاستمداران اوکراینی در انتخابات، مورد توجه دونالد ترامپ قرار گرفته و روسها را برای کمک به ترامپ در مبارزات انتخاباتی متقاعد کرده است. پذیرش مجرمیت در این پرونده، مانافورت را از تحمل هزینه‌های حقوقی بیشتر معاف کرد و یک پیروزی سریع را برای رابرت مولر بازرس ویژه آمریکا به ارمغان آورد.

فرد دیگری که به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کمکهای مالی قابل توجهی داد، الیوت برویدی است. او هم از حامیان ستاد انتخاباتی ترامپ بود و با سوءاستفاده از ارتباط با ترامپ، قراردادهایی به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار منعقد کرد. در واقع پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، این بازرگان آمریکایی درآمدهای کلانی با انعقاد قراردادهای چندصد میلیون دلاری با کشورهای حوزه خاورمیانه و پنتاگون کسب نمود. خبرگزاری آسوشیتدپرس و نشریه دیلی بی ست، ضمن تائید این موضوع نوشتند که برویدی از ارتباط با ترامپ به عنوان یک رانت فوق العاده برای عقد قرارداد برای مشتریان خود استفاده کرده است. براساس گزارش منتشر شده از آسوشیتدپرس؛ پیام های الکترونیکی نشان می دهد برویدی به صورت محرمانه با دونالد ترامپ برای انعقاد این قراردادها، رایزنی کرده است.

یکی دیگر از موارد فساد مالی رئیس جمهور آمریکا، حفظ سهام وی در "ترامپ اینترنشنال هتل" در واشنگتن است. رابرت مسیت، قاضی فدرال مستقر در ایالت مریلند، برای نخستین بار بر اساس اصول ضد فساد قانون اساسی آمریکا، پرونده یک رئیس جمهورِ که در راس قدرت است را بررسی کرد و با تنظیم شکایت علیه دونالد ترامپ، او را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم ساخت. در این شکایت به درآمدهای میلیاردی رئیس جمهور که از "ترامپ اینترنشنال هتل" به دست آورده اشاره و اعلام شده که این اقدام از مصادیق نقض قانون اساسی آمریکا است.روسای جمهور سابق آمریکا معمولا با اعلان عمومی، میزان و منابع درآمدهای خود را اعلام می کنند، اما ترامپ تاکنون از این اقدام امتناع کرده است.

مورد دیگر اینکه دویچه بانک آلمان با ارسال گزارشی به گروه‌های جرایم مالی فدرال از "نشان دار" شدن حساب مالی مشترک دونالد ترامپ و جرد کوشنر داماد وی به دلیل اقدامات مشکوک و مجرمانه خبر داده است. «تامی مک فادن» کارشناس پول‌شویی دویچه بانک، پس از آنکه در مورد حساب مشترک ترامپ و کوشنر حساس شد و این حساب را بررسی کرد، بطور مشکوکی از کار اخراج شد. نشان دار شدن حساب ترامپ توسط نرم افزار دویچه بانک از دلایل فساد مالی است و این بانک به انجام اقدامات غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داده است.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکا است که از ارائه اسناد مالیاتی خود به صورت داوطلبانه خودداری می‌کند. به جز ترامپ، تمام روسای جمهوری آمریکا از زمان ریچارد نیکسون، اظهارنامه مالیاتی خودشان را منتشر کرده اند.دموکرات‌ها دریافت اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور را یکی از اولویت‌های کارهای خود قرار داده‌اند وحتی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن رؤسای جمهور این کشور موظف خواهند شد اظهارنامه‌های مالیاتی خود را اعلام کنند. عدم توجه ترامپ به این قانون موجب شد تا گروهی از مردم آمریکا مقابل ساختمان «خدمات درآمد داخلی» در واشنگتن تظاهرات کرده وخواهان پایان دادن به فساد مالی ترامپ شوند.

در زمینه فساد اخلاقی ، اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که رئیس جمهوری آمریکا دچار ابتذال اخلاقی است. بسیاری از بازیگران زن و مدل ها در آمریکا از دونالد ترامپ به دادگاه شکایت کرده و گفته اند که به آنها برای سکوت درباره ارتباط جنسی با ترامپ حق السکوت داده شده است. با مروری بر اخبار رسانه های آمریکائی به اسامی زنانی برخورد می کنیم که با ذکر جزئیات از ارتباط با ترامپ سخن گفته و علیه او شکایت کرده اند. آلانا اوانز بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، آلوا جانسون رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ، جسیکا لیدز شریک تجاری ترامپ ، جیل هارث آرایشگر، کریستن آندرسون مانکن ، کتی هلر هنرمند، تمپل تاگارت بانوی شایسته یوتای آمریکا، ماریا بیلادوبانوی شایسته ورمونت آمریکا، کارنا ویرجینیا مربی یوگا، ملینا مک گلیوری هنرپیشه، جنیفر مورفی بازیگر، راشل کوکز منشی شرکت املاک ترامپ، ناتاشا استونیوف عکاس، نینی لاکسونن بانوی شایسته فنلاند، جسیکا دراک بازیگر فیلم‌های مستهجن، سامر زوروس بازیگر، کاساندرا سیرلس دختر شایسته واشنگتن و استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های مستهجن از جمله زنانی هستند که ترامپ برای پنهان نگه داشتن رابطه نامشروع خود به آنها مبالغ زیادی حق السکوت پرداخت کرده است.

اما این گونه رسوایی ها فقط محدود به شخص رئیس جمهوری آمریکا نیست بلکه منصوبین او نیز دارای پرونده های فساد جنسی  و مالی هستند. برای نمونه قاضی «برت کاوانا» فرد منتخب ترامپ برای ریاست دیوان عالی آمریکا، از سوی دو زن به آزار جنسی متهم شده است. «مایکل کوهن»، وکیل سابق رئیس جمهوری آمریکا از دیگر افرادی است که چندی پیش به جرایم متعدد خود از جمله فرار مالیاتی و تقلب بانکی اعتراف کرد. وکیل سابق رئیس جمهوری آمریکا اعتراف کرد که در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ برای پیروز شدن او، به چندین نفر از جمله زنان هرزه مبالغی را به صورت غیرقانونی پرداخت کرده است.

امروز فساد مالی واخلاقی مقامات آمریکا وبخصوص رئیس جمهور این کشور، امری روشن وآشکار است. تمدن غرب به دلیل انحطاط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمریکا، سرافکنده شده و اروپا برای گریز از این وضعیت سعی دارد تا فاصله خود را از آمریکا بیشتر کند. امروز دونالد ترامپ به نماد فساد،هرزه گوئی، وحشیگری ونقض حقوق انسانها مبدل شده و آیا این وضعیت نشانگر افول آمریکا نیست؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =