آمادگی چین و آمریکا برای توافق تجاری/ آتش‌بس در نبرد تعرفه‌ها

روسای جمهوری چین و آمریکا در دیدار خود در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن آمادگی خود را برای دستیابی به توافق تجاری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شینهوا،دونالد ترامپ که ماهها بود نبرد تجاری با چین را شروع کرده بود در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا ژاپن در دیدار با شی جین پینگ رییس جمهوری چین، اعلام کرد که او آماده توافق «تاریخی» با شی است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده دو طرف موافقت خود برای از سرگیری مذاکرات برای رسیدن به یک توافق تجاری بر اساس احترام متقابل اعلام کرده‌اند. 

 شینهوا گزارش داده در این نشست طرف آمریکایی متعهد شده که دیگر تعرفه‌ جدیدی برای محصولات چینی وضع نشود تا مسائل میان دو طرف طی مذاکرات حل و فصل شود.  ترامپ در این نشست اعلام کرد واشنگتن می‌خواهد روابط تجاری نزدیکتری با پکن برگزار کند. او همچنین با اشاره به اینکه واشنگتن آماده برقراری توافق تجاری عادلانه تری با پکن است، گفت: «دستیابی به چنین توافقی، تاریخی خواهد بود».

ترامپ در ابتدای این دیدار گفت که «ما ابتدا (برای توافق) خیلی نزدیک بودیم سپس اتفاقاتی افتاد که این نزدیکی را کمی تضعیف کرد اما اکنون کمی نزدیک تر هستیم.

رئیس جمهوری چین هم در ابتدای این دیدار گفت که همکاری میان آمریکا و چین به عنوان قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان، بهتر از اصطکاک و گفت و گو هم بهتر از رویارویی است. شی جین پینگ تاکید کرده که با وجود تغییر شرایط جهانی و روابط چین و آمریکا طی ۴۰ سال گذشته یک حقیقت هم‌چنان دست نخورده باقی مانده است؛چین و آمریکا هر دو از همکاری با هم سود می‌برند و از تقابل ضرر می‌کنند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =