جزییات تعیین نرخ قطار مسافربری تهران-وان | قیمت فعلا ۲۲۵ هزار تومان

مدیرعامل رجا گفت: قیمت بلیت از تهران تا تبریز ریالی و مطابق نرخ دیگر قطارهای تهران-تبریز است و از تبریز تا وان حدود ۱۲ دلار و طبق تعرفه اتحادیه راه‌آهن‌های خاورمیانه خواهد بود.

محمد رجبی درباره جزئیات نرخ‌گذاری قطار بین‌المللی تهران – وان گفت: در حال حاضر ‌برنامه ریزی کرده‌ایم قطارهای تهران – تبریز – وان ‌روزهای یکشنبه از تهران به سمت وان‌ و روزهای چهارشنبه از وان به سمت تهران حرکت کند، بدین ترتیب افرادی که قصد سفر سیاحتی دارند پس از سه روز اقامت در وان با قطار تهران برمی‌گردند.

رجبی با بیان اینکه ما هیچ ارز نیمایی دریافت نمی‌کنیم، اظهار داشت: قیمت بلیت قطار در خاک ترکیه بر اساس نرخ ارز آزاد است که باید محاسبه‌ و به ترک‌ها پرداخت کنیم. ما بخش تهران تا تبریز را ریالی محاسبه می‌کنیم و تبریز تا وان بر اساس نرخ ارز آزاد است‌.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه نرخ ارزی که محاسبه می‌شود در بازه زمانی یک ماه ثابت است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم یک نرخ ارز را در نظر بگیریم و قیمت بلیت‌ها را تعیین کنیم و برای هر ماه نرخ‌های ثابتی باشد تا مسافر دچار سردرگمی نشود.

مدیرعامل رجا اضافه کرد: ما تلاش کرده‌ایم قیمت بلیت قطار تهران – وان بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه نشود زیرا بسیار گران می‌شد. اگر می خواستیم قیمت واقعی دریافت کنیم باید در همه مسیر نرخ‌گذاری بر اساس ‌یورو باشد تا درآمد ارزی داشته باشیم در حالی که ما تهران تا تبریز را محاسبه ریالی کردیم و قیمت بلیت آن همان نرخ فعلی قطارهای تهران تا تبریز است و تبریز تا وان هم بر اساس یورو و تعرفه اتحادیه راه‌آهن‌های خاورمیانه محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا  اضافه کرد: قیمت بلیت فعلی قطار تهران – وان ۲۲۵۰۰۰ تومان و به صورت موقت است، حال اگر نرخ ارز محاسبه شده، ثابت بماند این قیمت هم ثابت می‌ماند.

قطار تهران - تبریز - وان

جزئیات طول مسیر قطار تهران - تبریز - وان

در حال حاضر قطار تهران-تبریز-وان از تهران حرکت کرده و شامگاه همان روز به شهر تبریز می‌رسد و قطار یاد شده از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری و به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت می‌کند.

مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام می‌دهند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه حرکت کرده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به کشور ترکیه) را انجام خواهند داد و بر اساس تواقفات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود دو ساعت این مراحل طول می‌کشد.

قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدود صبح روز بعد به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان می‌شود که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در مسیر رفت یا برگشت حدود ۲۴ ساعت است.

چمدان

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    0 0
    به نظرم با توجه به بلیت قطار تهران مشهد، خیلی ارزونه و فکر می‌کنم بزودی یا افزایش پیدا بکنه، به بهانه تغییر قیمت ارز، و یا کیفیت خدمات و واگناش مزخرف باشه
  • تقی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    پیاده به وان بری از 24ساعت زودتر میرسی !!!!!!