توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال بین مردم/ اختصاص ۳۲۰۰ هکتار از اراضی لرستان به احداث باغات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده را فرصتی برای رونق تولید دانست و گفت بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات اراضی شیبدار استان لرستان به احداث باغات اختصاص یافته است.

یه گزارش خبرآنلاین لرستان ،عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و دیم استان را فرصتی برای رونق اشتغال و درآمدزایی دانست و گفت: با توجه به نوع توپوگرافی و همچنین شرایط جوی توسعه باغات در اراضی شیبدار و دیم استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تشریح عملکرد در حوزه توسعه باغات در اراضی شیب دار استان پرداخت و گفت: در دو سال گذشته در لرستان ۳۲۰۰ هکتار از این اراضی به کشت باغات اختصاص یافته است.

توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین مردم

دکتر بازدار توزیع ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین مردم را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی لرستان برای توسعه باغات در اراضی شیب دار اعلام کرد و افزود: در برخی موارد چاله‌کنی در این اراضی جهت کشت باغات نیز توسط این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای توسعه باغات در اراضی شیبدار و مدیریت رواناب‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کنار توسعه باغات در اراضی شیب دار توسعه گیاهان دارویی را داشتیم.

وی با ذکر این مطلب که ۷۰ درصد لرستان دارای ارضی شیب دار و تپه ماهور هستند، تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار می‌تواند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

بازدار با تاکید بر مشارکت مردم در توسعه باغات در اراضی شیب دار، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲۵۰۰ هکتار توسعه باغات را داشته باشیم این در حالی است که ۵۱ هزار هکتار باغ در سطح استان وجود دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =