شما نظر دهید/ با اتمام بحث فروش سربازی برای مشمولان غایب موافق هستید؟

پرونده فروش سربازی یا جریمه ریالی سربازی مختومه شده و دیگر اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با انتشار برخی شایعات در مورد احتمال از سرگیری طرح فروش سربازی، بخشش اضافه‌خدمت غایبان و معافیت‌های جدید سنی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که نه‌تنها هیچ تصمیمی در مورد ارائه تسهیلات به سربازان غایب اتخاذ نشده، بلکه به‌زودی برخورد با این افراد تشدید نیز خواهد شد.

طی این طرح مشمولان غایب تحت شرایطی می‌توانستند با پرداخت مبالغ مورد نظر از معافیت سربازی بهره‌ببرند. با این تفاسیر آیا با اتمام طرح فروش سربازی مشمولان غایب موافق هستید؟به نظر شما چه طرحی می‌تواند جایگزین این طرح شود.

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید نظرات‌تان را در قالب کامنت در زیر همین خبر منتشر کنید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    موافق نیستم
    • هادی US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      75 18
      بستگی داره. پسرها دو دسته هستند. یه دسته بیکار و بی عار که خونه نشستند و با وجودی که تبدیل به یک خرس گنده شده اند هنوز هم بابای بیچاره شون خرج شون را باید بده ، اینها را باید با اردنگی فرستاد سربازی آنهم دور از شهر خودشون و مناطق سخت.. یه سری دیگه هستند که وقت شون ارزش داره و متخصص دارند و زحمت میکشند و کار میکنند، سربازی برای اینها اتلاف وقت و سرمایه است و نباید باشه
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      53 9
      من فقط رفتم دفترچه اعزام بگیرم که برگشتم دیدم دختری که دوسش داشتم با یه دندونپزشک بیسواد پولدار که تموم دندونای منو داغون کرده بود ازدواج کرده در حالی که قبلش بهم میگفت تو مرد رویاهای منی و پول واسم بی ارزشه. رو کارت دعوتشونم نوشتن قطعه ای از شعر لورکا
    • فردوس توسی IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      58 4
      بنطرم با فروش شفاف سربازی و افزایش حقوق بقیه لااقل کیفیت خدمت به مشمولین بیشتر و بهتر بشه بهتره
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      88 2
      ریاست محترم نیروی انسانی ستاد مشترک می دانند که از نیروی جوانو پرانرژی سربازان وظیفه تحصیل کرده لیسانس و فوق لیسانس در پادگانهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و ... برای چه اموری استفاده می شود؟ آبیاری درختان دم کردن چایی برای کارکنان رسمی آماده کردن صبحانه برای کارکنان رسمی شستن ظروف صبحانه کارکنان رسمی(کادر) شستن توالت ها شستن کف اطاق ها و تی کشیدن نقل و انتقال مکاتبات اداری بین واحدهای مختلف در محوطه پادگان ها رانندگی برای فرماندهان ارشد و مسولان عقیدتی استفاده شخصی برخی فرماندهان ارشد ار سربازان وظیفه برای تامین مایحتاج خانوادگی ایاب و ذهاب اعضای خانواده برخی فرماندهان ارشد برای رفتن به مدرسه و دانشگاه با این تفاسیر خدمت وظیفه از نظر فرماندهان ریز و درشت ابزاری است برای استفاده از نیروی انسانی جوان و پرانرژی و تحصیل کرده کشور برای انجام کارهای پست و پیش پا افتاده. لذا فروش خدمت بسیار مفیدتر خواهد بود مگر اینکه این نگاه تغییر کند که محال است
    • SE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      29 4
      من هم مثل خيلى ها چندين ساله كه براى ادامه تحصيل از كشور خارج شدم و بعد از فارغ التحصيلى به ايران برنگشتم. تنها دليلى كه خريد خدمت سربازى واسم مهمه اينه كه راحت تَر بتونم برم ايران تا خانواده ام رو ببينم. آقايون مسؤلين من با سى و اندى سال سن و صدها و شايد هزاران نفر ديگه اى كه در خارج از ايران زندگى ميكنيم كه ديگه نميتونيم كار و زندگيمون رو رها كنيم برگرديم ايران تا بريم سربازى! حداقل اگه يه تسهيلاتى بديد كه بتونيم سربازى رو بخريم هم دولت سود مالى نصيبش ميشه و هم أمثال من راحت تَر ميتونن به خانواده هاشون سر بزنن. من به عنوان يه فرد نخبه حتى حاضرم به جاى سربازى يه پروژه مفيد واسه صنايع دفاع انجام بدم ولى به شرطى كه بتونم در خارج از ايران روى پروژه كار كنم ولى متاسفانه اين امكان هم فراهم نيست
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    219 9
    توی سربازی به ما می گفتن شما اومدین و کار مقدسی می کنین پاسبانی از کشور امری مقدس است. ولی نمی دونم چرا اونهایی که این امر رو مقدس می دونستن فقط برای ما می خواستن این تقدس رو و بچه های خودشون سرگرم کارهای غیرمقدس می شدن.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      77 3
      میگن سربازی مقدسه ولی این رو پاسخ نمیدن چگونه پهلوی اول که از دید اینان آدم ناصوابی بوده توانسته یک کار مقدس و الهی انجام دهد؟؟سربازی نه مقدس است نه الهی سرباز فقط یک نیروی رایگان در اختیار نیروهای مسلح است و بس
    • شکوهی از بوشهر IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      77 2
      بدتر از زمان شاه شده!!!! همه وزرا و نمایندگان مجلس و رئیس جمهورها و دم کلفت ها و پارتی دارها و پول دارها از اول انقلاب تا این لحظه بچه هاشون سربازی نرفتند. مرگ بر بی عدالتی، مرگ بر کسانی که بچه هاشون با پارتی سربازی نرفتند، مرگ بر بانیان بی عدالتی
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    پيشنهاد من اين است كه طرح فروش سربازي را احيا كنيد و پول حاصله را با همكاري سازمان فني حرفه اي صرف آموزش يك مهارت به كساني كنيد كه به سربازي اعزام شده اند و در پادگانها حاضرند. چون با اين كار همه با علاقه به سربازي مي روند و پس از اتمام خدمت نيز يك كار بلدند
    • امیر IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      18 62
      یعنی خبرآنلاین شده پاتوق بچه پولدارهای از خود راضی. راحت باشید منفی بدید.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    مدت زمان سربازی به خاطر نرفتن همین غایبیین از 18 (برای لیسانسها حتی 17 بود) به 21 افزایش پیدا کرد. و کسانی که به قانون احترام گذاشتن مجبور شدن به خاطر همین غایبین مدت بیشتری سربازی برن. این قانون از اول هم ظلم بزرگی بود. به نظرم وقتشه این غایبین رو از هر نوع امکاناتی محروم کنند از وام گرفتن و اجاره و خرید خونه تا دریافت کارت هایی که به ایرانی ها داده میشه. کارت ملی پاسپورت گواهینامه و... بس کنید این همه ظلم در حق بقیه جوونها رو
    • بي نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      شما گويا عقده هايي داري كه دوست داري ديگران تحت فشار باشند و افرادي مثل شما كم در جامعه نيست كه به جاي كار كردن درست دنبال عقده گشايي هاي خودشون هستند ، مشكل اضافه شدن خدمت هم ربطي به غيبت ديگران نداره ، همش مربوط به قانون هاي اشتباه سربازي هست....
    • جواد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      41 12
      امان از عقده. این چیزهای که تو گفتی دیگه حیوانات هم دارن عزیزم. جهان سومی عزیز. الان اگه غیرقانونی هم وارد یه کشور شی و بچه دار شی این چیزهایی که تو گفتی به بچه ی اون مهاجر میدن. چیزهایی که گفتی الان تو جهان مدرن به مهاجرها هم میدن اما ما انقد بدبختیم همینا هم نداریم و تازه بحث میکنه یکی مثل شما که همین ها هم ازشون بگیرین... حقوق خودمونم نمیدونیم... به هرحال هرکس مغزش یه ظرفیتی داره
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      16 22
      بی نامی که میگی ربط نداره بخون حرفای کمالی رو : سردار کمالی شایعات مربوط به کاهش طول خدمت سربازی را رد کرد و دلیل احتمال افزایش مدت سربازی را کاهش موارد تولد پسران در دهه 70 عنوان کرد: بر اساس قانون، خدمت سربازی می‌تواند تا 24 ماه نیز افزایش پیدا کند، با توجه به احتمال کاهش موارد ذکور، ممکن است طول مدت خدمت سربازی در آینده به 24 ماه برسد. مدت سربازی رابطه ی کاملا مستقیم با تعداد افرادی که برای سربازی اقدام میکنن داره. همینایی که خرید خدمت کردن اگر میرفتن سربازی مدت زمان سربازی افزایش پیدا نمیکرد. حالا میفرمایید چرا من عقده ای ام؟ اگر میتونید قانون سربازی رو برش دارید چه بهتر وگر نه چرا من باید جور بقیه ای که نمیان رو بکشم؟؟!!! نیومدن بقیه اگر ضرری برای من نداشته باشه من کیف هم میکنن که بتونن سربازیشون رو بپیچونن ولی وقتی نیومدنشون تو پاچه ی بقیه سربازاست چرا باید همراه این قانون باشم؟!
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      16 13
      خیلی حقیری
    • صادق IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      71 12
      یکی از دلایلی که سربازی باید کلا لغو بشه همین نظر بالاست. این که جوان‌های ایرانی رو جوری عقده‌ای میکنن که فکر میکنن رنج و عذابی که خودشون کشیدن رو بقیه هم‌وطن‌هاش و بچه‌ها و نوه‌های خودشم بکشن... تاسف...
  • همایون IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    با طرح فروش سربازی به غایبین به شدت مخالفم و این طرح دیگه نباید اجرا بشه. اما، با طرح فروش آزاد سربازی موافقم.... از کسانی که پولدار هستند معادل پایه حقوق 21 ماه دریافت بشه و به کسانی که سربازی می روند پایه حقوق قانونی کشور پرداخت بشه. اینجوری که هم کسی که پولداره راضیه هم کسی که پول نداره... خدمت سربازی با حقوق ماهیانه 150 هزار تومن برده داری محسوب میشه و هیچ تقدسی در آن نیست.... لطفاً اسلامی عمل نمایید...
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      11 0
      خیلی عالی بود.واقعا خوشم اومد.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      17 0
      موافقم، چون خودم سرباز بودم درک می کنم حقوق 150 هزار تومنی یعنی بی عدالتی محض بعد میان پشت تریبون از عدالت و عدلی حضرت علی (ع) صحبت می کنند
  • ایرانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    152 2
    نظر ما مهم نیست. باید از نمایندگان مجلس و مسوولین پرسید که اگر آقازاده هایشان همه خریده اند طرح را متوقف کنند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    153 9
    من خواهش میکنم طرح فروش سربازی رو برای عزیزانی که نمیتوانند به سربازی بروند بگذارید. و در عوض به عزیزان سرباز حقوق بیشتری بدهید.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      23 28
      یه دوتا عزیزان میزاری اینور و اونورش دیگه حله؟ این یعنی اگر پول داری تافته ی جدا بافته ای، به جایش به بقیه هم یه کم پول بیشتر بدن اره؟ جالبیش اینه امثال شما مدافع برابری هم هستین.
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    49 55
    به نظر من این کار از عدالت بدور است چون کسی که پول داره میخرد ولی جوانی که پول نداره باید سربازی بره
    • hadi US ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      27 12
      چه ربطی داره همینطور که نمی تونه بیاد بخره باید هشت سال غیبت داشته باشه و هر سال هم شرط سنی خاص خودش داره و علاوه بر شروط تاریخ انصراف و فارغالتحصیلی از دانشگاه, .... باور کن هشت سال تمام غیبت خیلی سختر ازکمتر دوسال خدمته! اگر واقعا مشکل نداشته باشی میری خدمت و خلاص ... در ضمن کسایی که الان نزدیک به هشت سال غیبت دارند هشت سال پیش که غیبت کردند نمی دونستند همچین طرحی به وجود میاد که عمدا غیبت کنند...
  • آرش IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    اخه خودتون قاضي متولد ٥٥ سال ديگه ميشه ٤٥ سالش الان شما با زور ميخواي ٢٧ ماه ببريش خدمت تازه زندان هم ببريش قبلش كه بياد برايت ٢٧ ماه خدمت بكنه؟؟!؟؟ حقوق درست حسابي هم نميديد از جيبش هم بايد مايه بگذاره كه كارت پايان خدمت به چه دردش بخوره؟؟؟ واقعا يك ادم بيسواد هم ميدونه اين معادله جواب نميده من سردار موسي كمالي رو ادم پاسخگويي ديدم اما منطق ضعيفي داره سياست هاي سختگيرانه ايشون باعث شده الان تموم پادگان ها خالي از نيرو هستن باز ايشون تهديد به سخت گيري بيشتر مي كنن برادر جواب نميده شما باز امتحان كن
    • علیرضا IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      30 1
      اقا آرش حرف شما درسته واقعا. ولی مسولین نمیفهمن. شما که میگی سردار کمالی رو ادم پاسخ گویی دیدی به من کمک کن منم 4الی 5ساله فراریم کل زندگیم نابود شده
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    87 7
    اصلا رفراندوم اینجا خوبه.سربازی اجباری را به رای گیری بگذارید
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      11 0
      کاملا موافقم
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    78 13
    برای افرادی که بالای 35 سال دارند و دارای زن و فرزند هستند راهکار عقلانی ارائه بدید. آیا واقعا این افراد با این وضعیت اقتصادی قدرت خرید سربازی یا اعزام به خدمت را دارند؟
  • GB ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    84 2
    پول فروش خرید سربازی اگر کسانی برسد که سربازی میروند خیلی خوبه
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 16
    خیر
  • رامین ص IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    12 20
    خیر فروش ان منبع درامد دولت و ادامه حیات عادی مشمولین رامختل میکند زیرامشمولین باید برای سربازی شغل وکسب را رها نموده، وبازگشت به شرایط قبل از سربازی بسیار مشکل خواهد بود
  • AE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    31 1
    با جمع کردن بساط دوره طی کشیدن و جارو کردن زمین برای کسانی که استخدام سیستم هستن و از ساعت 7صبح تا 2 زیر کولر هستن و هیچ کار مفیدی انجام نمیدن موافق هستم.
  • دکتر راهبی فر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    86 9
    کسی که بالای 7 سال سربازی نرفته و سنش رفته بالا نه انگیزه ای داره و نه هدفی که کارت پایان خدمت بگیره... با سربازی رفتن فقط مشکلات خودش و خانوادش بیشتر میشه اگه هم بخواد نمیتونه بره پس بهتره جریمه بده و معافیت بگیره و اون پول صرف رفاه و حقوق بقیه سربازان بشه
  • SE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    61 3
    بايد شرط سنى هم در قانون گنجانده بشه. من با ٣٤ سال سن كه ٨ سال غيبت ندارم تكليفم چيه؟ اگه مثلا افراد بالاى ٣٠ سال رو بدون توجه به غيبت مشمول اين طرح بكنن زندگى خيلى ها عوض ميشه و پول بيشترى هم نصيب دولت ميشه تا بتونه خرج ارتقاء وضعيت معيشتى نيروهاى مسلح كنه يا در جاى ديگرى خرجش كنه
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    7 39
    باید طبق نظر مام خمینی جبهه ها را با خون بسیجی ها و سربازان امام زمان حمایت کرد
  • عبدالله RO ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    72 3
    موافق نیستم، نه تنها فروش برای غایبیین بلکه برای سایر افراد خصوصا افراد سن بالا باید اجرا بشه،خیلی ها هستن که شرایط خدمت اومدن رو ندارن و کلا اجبار تو هر چیزی خوشایند نیست اگه زوری باشه سربازها در موقع لزوم دل به کشور و نظام نمیدن،سربازی حرفه ای رو مجلس لطفا اجرا کنه و کمی به فکر مشکلات جوانان باشن تو این وضعیت اقتصادی دو سال خیلی زیاده
  • saman IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    75 3
    به نظر من این طرح باید تمدید بشه خیلی ها بیشتر از ۳۰ سال سن دارند و الان دیگر راه برگشت به عقب ندارند و در این سن دیگه نمی توانند به خدمت بروند و من فکر نمی کنم هیچ ادم عاقل و بدون مشکلی هشت سال غیبت کنه و خودش رو از همه چی محروم کنه بعد چندین میلیون بده تا معاف بشه!
  • لرستانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    17 4
    این طرح باید احیا بشه و کسانی که سربازی رفتند و این شاکی هستند خیلی بیکارند که اینجا که جاشون نیست زندگی بقیه رو خراب میکنن، واقعا حسودی با بقیه هست که این همه بدبختی سرتون اومده
  • حمید IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    58 8
    ۱۰۰درصد موافق فروش سربازی هستم فقط برای هشت سال غیبتها ، چون کسی نرفته و نمیره حداقل بگذارید ازدواج بکنن و مشغول کاری بشوند، نیروی کار رو خوابوندید به خاطر خودخواهی، واقعا نیروی کار با سواد خواب هستن به خاطر خدمت اجباری
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    9 81
    خدمت به کشور یک امر مقدس هستش. به هیچ عنوان نباید غایبین بخشیده شوند چون این باعث میشه بقیه فکر کنند اگه غیبت کنند هیچ جریمه ای در کار نیست. در نتیجه بهتر است مشوق هایی در نظر گرفته شود که از غیبت جلوگیری کرد. به عنوان مثال پرداخت حقوق معادل قانون کار به سربازان. البته به تحصیل کرده ها طبق یک درصدی بیشتر بدن. این عین رویه حضرت علی هستش. بخشش جریمه به هیچ عنوان راهگشا نیست. باید کاری کرد سربازی به چشم یک شغل مقدس دیده شود. واقعا جای تاسف دارد که یک سرباز بگوید کرایه ماشین ندارم یا در خیابان تقاضای کمک بکند...
    • محمد US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      28 3
      شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی یا اصلا حالت خوب نیست که چنین نظری میدی مگه طرف دیوانه است که عزت خودشو لگدمال کنه بیاد از مردم گدایی کنه اون هم بی دلیل؟ در ضمن خدمت به کشور مساوی سربازی رفتن و بیگاری کشیدن نیست همین که مردم با وجود این گرونی و تورم و هزاران مشکل دردسر و مشکلی درست نکردن و دارن تحمل می کنن و چیزی ننیگن از صد تا خدمت ارزشش بیش تره
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      8 2
      كسي نگفت بخشش.گفتن در عوض جريمه.بدون فكر حرف نزنيد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    65 4
    به هیچ وجه این همه ادعا داریم که از مدرن ترین ارتش ها هستیم، چند تا کشور هستن تو دنیا که سربازی اجباری دارن؟؟ تمام ارتش های حرفه ای سرباز حرفه ای دارن باید فکر اساسی برای سربازی اجباری صورت بگیره
  • هیچکس IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    87 3
    خدمت سربازی یعنی بیگاری کشیدن از بهترین روزهای زندگی جوانان. اگر فقط چند ماه آموزشی بود و جوانان با فنون رزم آشنا میشدند کافی بود.
  • حسن IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    34 2
    واقعا از بعضی هم جنس هام شوکه میشم... ما همیشه همینیم. جای اینکه آدرس اصلی رو پیدا کنیم به جون هم میفتیم... تویی که رفتی سربازی بهت ظلم شده عدالت این میدونی که بقیه هم بهشون ظلم بشه؟ من بابام کارگره و سه ساله بیکاره بچه مایه دار نیستم... نرفتم سربازی چون کار و تخصص داشتم و دوسال پیش بدلیل بیماری دکتر گفت نمیتونی ادامه بدی. داغون شدم... همه چیم از دست دادم اما الان دارم مسافرکشی میکنم با مسافرکشی دارم پول در میارم که میخواستم امسال بخرم... چرا فکر نمیکنین... چرا اینو میذارین پای عدالت میگین اون که پول داره می‌خره اون که نداره نه... پوله داداش پول. چیزی که همین شما سرش هزارتا کار میکنین و جامعه روش میچرخه و ما داریم حاصل دوسال تحقیر و حمالی رو یه جا میدیم که یه کارت‌ گیرمون بیاد. بعد شما میگی عدالت؟ اگه دنبال عدالتی با ما نجنگ که تو یه زمینیم با اصل کار بجنگ که نه تو نیاز باشه بری نه من زحمت و عرق ریختنم توو شرایطی که انقد اقتصاد خرابه بدم واسه یه کارت... ما هم دگ میخوایم پول بدیم همون زمانی که شما گذاشتین داریم ما به ازاش پول میدیم... و تازه بابت همون پولم جون کندیم... پس انداز کلی حمال
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    36 1
    بسیاری از کسانی که سربازی نرفتند که حدود 3 میلیون نفر هستند از افراد معمولی جامعه هستند که مشکلی داشته اند یا حتی روحیه سربازی را نداشته اند. با بحث بگیر ببند این مشکل آنها نه تنها حل نمی شود که مسائل بزرگتری مانند ایجاد خشونت و خودکشی در بین این دسته از سربازان ایجاد خواهد کرد. در وضعیت فعلی بهتر است فروش سربازی ادامه پیدا کرده و منابع حاصله صرف سربازان دیگر شود.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    38 1
    سربازی نباید اجباری باشه. قوانین خدمت سربازی باید خیلی تغییرات کنه.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    36 1
    با وجود اینهمه نیروی نظامی،در کشور چرا باید جوانها به سربازی بروند، دولت از همه طرف دارد جیب مردم بدبخت را خالی می کند.
  • کاظم IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    22 1
    باسلام اونایی که متاهل هستن و۲الا۳فرزندداره ومستاجرهستش کی بایدجواب معیشت اوناروبده فکری دراین موردشده کی میخوادنونشون روبده کی میخوادپول اجاره خونه روبده لطفا باعقل ومنطق فکرکنیدبه اونایی که نمیتونن لطفاطرح فروش اجراکنیدچون اونایی که سنشون بالاست انگیزه ای واسه خدمت ندارن
  • حامد US ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    36 2
    من اصلا روحیم مناسب سربازی نبود و پارتی هم نداشتم، امسال 8 سالم تموم می شد و یه پولی گذاشته بودم کنار که بخرم که یه دفعه برداشتن این قانون رو، الان با 38 سال سن و مدرک دکتری کجا برم؟ ما با اینایی که این 4 سال خریدن چه فرقی داریم؟ اگه اینطوریه پول اونها رو هم پس بدید بگید بیان سربازی. نمیشه هر وقت خواستید هر جور خواستید رفتار کنید و برای 2 میلیون نفر تصمیم بگیرید.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    7 42
    از پاسخا و مثبتا به همین سوال میشه فهمید اکثر مخاطبای خبرآنلاین افراد پولداری هستن که برای دیگران با برابری موافقن ولی برای خودشون تشخیصشون اینه که میتونن با پول دادن برابرتر از دیگران باشد! جالبه.
  • FR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    28 0
    متاسفانه مثل سالهای قبل نظرات رو انعکاس نمیدین ایا نظرات واقعی مردم رو انعکاس میدین یا نه!؟ البته خدا بالای سرمون شاهده! متاسفانه دلیل اول عقب افتادگی کشورمون همین موضوع سربازی و خدمت نظامه! متاسفانه هیچ گاه مسئولین توجهی به این مسئله بعنوان مشکل و عیب اصلی نظام اسلامی نداشتند ! و اصلا با نص صریح قرآن و حتی عملکرد امیر المومنین درمورد سرباز گیری و هم مطابق نیست ! و دو حدیث معتبر درباره این موضوع هس که .. در ضمن با نگاه عقلانی هم مطابق نیست مسئله امنیت کشور نیست! که اگر بود سرباز شغلش همین بود نه به اجبار و با شیوه برده گیری و نیروی رایگان! بدون توجه به مشکل روحی روانی اقتصادی و خانوادگی این جوانان .. و دیگری مشکلات چندگانه قبل و حین و بعد از خدمت نظام در ایران و مشکل تبعیضات از اول انقلاب و موضع گیریهای عجیب و مختلف حتی بدون عذر خواهی از مردم! عدم پرورش درست مرد زندگی عدم تحصیل عدم ارزش اخلاقی و نان اوری عدم کرامت انسانی عدم سلامتی وو در ضمن مسئولین فکر اخرت نیستن فکر حداقل کشور باشن خواهشا به فکر خانواده ها و فردای میهن عزیزمون باشید
  • بی نام AE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    33 1
    من موندم توو مملکتی که قراره بری دو سال تحقیر شی و بیگاری بکشن ازت و بعدش هم بیای باید بیکار بمونی و حتی پول خارج رفتن و حتی شرایطش رو هم نداری که بگیم برای پاسپورت رفتی سربازی و حتی گواهینامه رو هم می شه بدون سربازی گرفت و خیلی جاها هم بدون مدرک سربازی می شه رفت سر کار اصن برای چی می رید سربازی که این جوری بشه یه معضل؟! نرید سربازی تا برن سرباز حرفه ای بگیرن با مدرک فوق لیسانس در خط ویژه رو باز و بسته می کنی؟! آخه یکم فکر کن می دونم که چاپ نمی شه
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    11 6
    قیمت خریدن رو ببرند بالا و به سربازهای مشغول خدمت بدن. هر دو راضی‌اند. من 2 سال خدمت کردم با حقوق 200 هزار تومان. الآن هیچی نمی‌شه.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    33 3
    با اتمام کلیت بحث سربازی اجباری غیراصولی و منسوخ شده که یادگار دوران رضا میرپنج است موافقیم
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    18 2
    حالا که به حکم دیوان عالی کشور دیه خانم ها و آقایون در تمام سوانح برابر شده باید همین مرجع قانون گذاری در بحث برقراری سربازی خانم ها البته به صورت خدمات اداری و نه رزمی نیز ورود نماید تا عدالت در جامعه محقق شود
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    7 3
    موافق نیستم
  • جوان IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    40 0
    مشکلات اصلی کشور ما از همین کنکور و سربازی اجباری نشئت می گیره. کشور های جهان اول اصلا کنکور و سربازی اجباری ندارن. خیلی ها به خاطر فرار از باتلاق سربازی وارد باتلاقی به نام دانشگاه میشن. استعداد و علاقشون رو نابود می کنن. واسه همینه که بیکاری و مشکلات زیاده. من نمی تونم بهترین زمان عمرم رو که باید صرف رشد خودم و آینده و کسب و کارم کنم رو بیام سربازی. اون هم دو سال... سربازی رو دوران خیلی قدیم یعنی رضا شاه وارد ایران کرد. نمیگم کار بدی کرد. ولی هر چیزی در طی زمان تغییر می کنه. دو عنصر خیلی مهم یعنی کنکور و سربازی هیچ تغییری نکردن. معضل خیلی بزرگیه. لااقل دلمون خوش بود که چند سال دیگه میخریم و مشکلی نداریم. ولی الان میگید علاوه بر اتمام فروش سربازی، برخورد بیشتری هم می کنیم... واسه همینه که کشورمون هزار جور مشکلات داره و مردم خسته شدن.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    14 2
    مگه نظر ما مهم است؟
  • NL ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    20 10
    مضحکترین سیستم سربازی مال ایرانه. کسی که خلافی نکرده و درس خونده باید کامل خدمت کنه. اونی که در رفته و تخلف کرده میتونه بخره. مسخره تر از این داریم؟
  • ناشناس IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    18 0
    بنظرم مدت سربازی تو کشور ما زیاده. بهمین دلیل جوونا رغبتی برای رفتن به سربازی ندارند. .‌بعضی خانواده ها هم با رفتن سربازی بچه ها شون براشون مشکلات خاصی ایجاد میشه. مثلا سنشون بالاست و یا مریض احوالند و.....به همین دلیل غیبت میکنند .‌ باید درمورد سربازی همه یک جور محاسبه نشن‌ . هر خانواده شرایط خاص خودش رو داره. باید با توجه به همه مسائل اونها مدت سربازی و محل خدمت جوونها رو تعیین کرد. قوانین سربازی نیاز به بازنگری داره.‌.
  • NL ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 48
    به عنوان یک جانباز دفاع مقدس می نویسم: خدمت مقدس سربازی، یعنی مقدس! و چیز مقدس فروشی نیست.
    • عبدالله IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      28 0
      شما جانباز نیستین الکی از احساسات مردم سو استفاده نکنین شما کارمند نظام وظیفه هستین
  • صالح IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    24 0
    دوستان سردار و مسئولین اگه این همه فشار روی جوونا رو واسه اقتصاد و جلوگیری از دزدی ها و اختلاس ها و پیشرفت اقتصاد کشور خرج میکردن الان این همه آدم متخصص وفنی از کشور فراری نبودن من چند ساله غیبت دارم و خدمت نرفتم و اگه یه روز قرار باشه به زور بفرستنم مطمئن باشید همون روز قاچاقی از ایران فرار میکنم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 29
    کسانی که از طرح خرید خدمت دفاع می کنند دو دسته اند دسته اول کسانی که پول دارند و مثل هر چیز دیگه که با پولشون بدست می آورند می خواهند این مانع رو هم با پول پشت سر بزارن دسته دوم آدمهائی هستند که کلا حس زرنگی دارند مثل تمام کارهای دیگشون آقا خدمت نریم سنمون بره بالا بریم زن بگیریم بریم کار کنیم بعد بیائم قیافه مظلومانه بگیریم که ما چرا باید بریم خدمت ما گرفتاریم مثل دوستی که هر وقت اتومبلش جریمه می شد می گفت پرداخت نمی کنم بزار دو برابر بشه باز یه قانون تصویب می کنن دیر کرد جریمه بخشیده می شه بعد به ریش دوستانی که جریمه اتومبیلشون رو به روز پرداخت می کردن می خندید اگه قانونه باید همه ازش بهره ببرن هم فقیر هم ثروتمند نه ثروتمندها و بچه زرنگها
  • hadi NL ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    24 2
    من سال قبل بخاطر اینکه غیبتم دو ماه کمتر از هشت سال تمام بود نتوستم بخرم در تمام این هشت سال بیشتر خرج خانواده ام رو من دادم بعد از این همه مدت در سی سالگی تازه می خواستم ازدواج کنم که یه دفعه طرح رو برداشتن ... من هیچوقت نمی تونم بیام خدمت چون خرج خانواده م رو باید بدم تازه اگه تو سی سالگی الان کارم رو ول کنم بعد از دوسال خدمت باید از صفر شروع کنم ! بمیرم راحت تره...
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    8 0
    اگر مشکل آقازاده ها حل شده موافق هستم.
  • GB ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 9
    اگه رفتنی اه که باید همه برن،غایب و غیره نداره اگر هم فروشی اه که باید همیشه باشه و برای همه
  • مصطفی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    13 6
    واقعا هر قانونی که هست به نفع کسانی هست که پولدارهستن،فروش خدمت برای غائبین گذاشتن کسانی که پول داشتن خریدن وبدبختهایی مثل من که درماه ۸۰۰ هزارتومن هم درآمد ندارم نتونستم بخرم خرج ۲ تا خانواده رو میدم کلی هم بدهکاری دارم.۳میلیون پول یکجا ندیدم تاحالا، چطور میتونم ۱۰ میلیون برای خرید خدمت بدم این قانون فقط به نفع کسانی بود که پول داشتن همین، امثال من همیشه باید تو سختی و مشقت باشن آیا انصافه رضای خداست بخاطر بی پولی نتونستم بخرم الان هم فشارهای بیشتری باید تحمل کنم بخاطر تشدید برخورد با غائبین.اللهم عجل الولیک الفرج.یا امام زمان خودت به دادمون برس
  • SE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    27 0
    خيلى ها ديگه واقعا سنشون از سربازى گذشته مثل سى سال به بالاها، خيلى ها خارج از كشور هستند، خيلى ها هم چندين سال غيبت دارند، مسلما اين افراد اگه ميخواستند سربازى برند تا حالا رفته بودند، چرا فروش سربازى رو واسه اين افراد ازاد نميكنن تا تكليفشون مشخص بشه و يه پولى هم گير نظام وظيفه بياد تا شايد بشه سربازى رو حرفه اى و با حقوق مادى معقول براى سربازها درنظر گرفت؟
  • امیر علی CZ ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    27 0
    چرا از نیروی جوان مردم اینقدر بد استفاده میکنید؟ میتونند کار آفرین باشند و چندین کار انجام دهند اما وقت افراد را به اسم خدمت مقدس مفت از بین میبرید.
  • Ali IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 16
    اتفاقا طرح مناسبي هستش، چه دليلي وجود داره يك سري افراد زمان و هزينه صرف كنن و خدمت سربازي رو انجام بدن و باقي افراد با پرداخت پول اندكي از اون معاف بشن. عدالت يعني اين كه برا همه شرايط يكسان باشه، نه اينكه راه فراري براي اون موجود باشه. در ضمن اكثر افرادي كه الان به خدمت سربازي ميرن افراد تحصيل كرده اي هستن كه چاره اي جز سربازي رفتن ندارن.
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    7 22
    فرق من که رفتم خدمت و جوونیمو بهترین روزای عمرمو پاش گذاشتم و اون پسری ک خوشگذرونیه باید ی چیزی باشه یا نه؟ یا پسر همسایه خونش رنگین تره؟
  • Mohammad CA ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    23 0
    بعضیا هستن که واقعا شرایط رفتن به خدمت سربازی را ندارن این طرح به انها زید کمک میکند واگر یکم به فکر آنها هم باشیم بد نیست
  • Mostafa IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 15
    ما که در سخت ترین شرایط ۲۱ماه خدمت کردیم روحی روانی جسمی داغون شدیم دوسال ازخانواده دوربودیم مث بدبختا پست دادیم واسایشگاه شستیم معملومه ک انتظار داریم عادلانه برخورد بشه.فروش کاربیخودیه مگر ب مبلغ بسیار بالا‌ که اونم تخصیص داده بشه ب باقی سربازا.۱۰۰-۱۵۰ملیون بفروشن چون اونی ک اینقدرپول داره بده ک نیادخدمت پارتی لازم رو داره ک خدمت نکنه پس بفروشینبهش بهتره
  • ماووزه IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    25 2
    مگر نظر ما مردم برای دولت و نظامی‌ها مهمه؟!
  • RO ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    3 30
    بله. علاوه بر آن باید با نظارت سنگین همه گونه معافیت سربازی لغو شود. یک تحقیق در بازار کار نشان میدهد مسوولیت پذیری در بین کسانی که خدمت سربازی را بطور کامل انجام نداده اند به شدت پایین‌تر از افرادیست که سربازی خود را به پایان برده اند.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    28 0
    قیمت متعادل بشه فروخته بشه واقعا جز علافی ‌‌‌‌ آزار جسمی و روحی هیچی ندارهو
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 35
    باسلام خدمت سردار کمالی . والو من دو تاپسر دارم که هردوتاشون پشت سر هم رفتن سربازی یکیشون الان چهار ماه خدمت میکنه. من با اقدامات سردار کمالی موافقم. باید فرقی باشه با کسانی که سربازی میرن با بقیه که بی اعتنا هستن
  • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    29 1
    سربازی باید از حالت اجباری خارج شود، خرید سربازی برای مشمولین غایب خوب بود اما عادلانه نبود، چرا که در این طرح یک فوق لیسانس یا دکترای 30 سال به بالا چون از تاریخ فراغت از تحصیلش و غیبتش پنج سال نمیگذشت نمیتونست بخره و باید کل کار و زندگی و آینده اش رو ول میکرد و دو سال از زندگی ش عقب میفتاد و لی یک جوان دهه هفتادی که فقط دیپلم گرفته و هشت سال ول چرخیده بود راحت میتونست سربازیشو با قیمت خیلی پایین بخره، به نظر من اولا سربازی اختیاری بشه و کسانی که میخوان برن معادل هزینه دوسال خدمت رو بدن، یا لااقل اگر میخوان به مشمولین غایب بفروشن به سی سال به بالا بفروشن نه شرط هشت سال غیبت! نمیدونم تو کشور ما چرا مسئولین همه چیز رو پیچیده میکنن و چقدر احمقانه عقاید مضحکشون رو به خورد مردم میدن و یک لحظه هم فکر نمیکنن که مردم شعور دارن، با این اوضاع اقتصادی و حقوق چندرغاز سربازی، فقط واسه ما مقدسه و آقازاده های میلیاردر با معافیت کفالت به سفرهای خارجی شون برسن
  • مادر يك فرزند IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    36 0
    بايد در كشور ارتش حرفه اى گذاشت نه اجبارى كسانى كه ميروند حقوق عالى دريافت كنند و به اين ترتيب هم براى اشتغال فكرى شده هم از خيلى از استرسهاى خانواده ها كم ميشود
  • پرویز TR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    14 0
    به نظر من باید فقط دوره آموزشی ۳ ماهه سربازی برای همه مشمولان اجباری باشه. ۲۱ ماه دیگه رو با پرداخت بشود خرید اما این معافیت صرفا برای زمان صلح باشد. کسانی هم که تمایل داشته باشند ۲۱ ماه رو خدمت کنند. بدین ترتیب هزینه های سنگین پادگانها صرفه جویی می شود و درآمدی برای دولت ایجاد می شود که می توان صرف پرداخت به سربازان و کیفیت زندگی دوره خدمت کرد.
  • محمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    25 0
    خرید سربازی اجرابشه سربازی اختیاری باشه نه اجباری خرید سربازی برای افراد معاف از رزم یا پزشکانی که بیمار هستند اجرا شودبرای تک پسر ها اجراشود واقعا قانون سربازی نیاز به اصلاح دارد
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    22 2
    اصلا كار به درست و غلطش نيست.من برا ي ماه نتونستم بخرم با بالاترين مدرك تحصيلي و كاري كه تا الان دويست ميليون برام هزينه داشته راه اندازيش و همش وام بوده تا راهش بندازم الان بايد برم.با رفتنم بعد دوسال و با اين تورم بايد از صفر شروع كنم.اگه اشتباه بود سه چهار سال نميذاشتين الانم كه گذاشتين حداقل ي ماه به اونا كه تو سال ٩٨غيبتشون ٨سال ميشه وقت ميدادين.
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      4 0
      وقتی کسی نمیره دولت مجبوره برای کسب درآمد معافیت بده
  • Omid IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    17 1
    باید طرح سربازی اختیاری اجرایی شود
  • سید امید AT ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    12 1
    با سلام ممنون میشم اگر کمک کنید این حرف به گوش مسولین برسونید. من در حال حاضر ۳۲ سال هست و پیوسته درس خوندم. بین ارشد و دکتری برای دو ماه از طرف طرح نخبگان تحقیقی به جای سربازی برداشتم که با اومدن پذیرش دکتری از خارج از کشور انصراف دادم و کشور ترک کردم. با توجه به شرایط بازار کار به ایران بر نگشتم. قانونی وضع شده که امثال ما تا ۴ سال بعد از فارغ التحصیلی (علی رغم زبط وثیقه مالی) نمیتونیم وارد کشور بشیم یا اگه بیایم نمی تونیم خارج بشیم. تکلیف من و پدر ۷۵ سالم چیه الان؟
  • یاسر US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    16 0
    خیر مخالفم .من خودم ۱۷ سال پیش خدمتم تمام شد اما به نظرم بعضی از افراد شرایط خاصی از نظر خانواده و جسمی دارن که نمی توانند برخلاف میل خودشون خدمت کنند ولی سازمان نظام وظیفه برای این سری از افراد هیچگونه ارفاقی قائل نیست و طرف مجبوره که غیبت کنه .
  • علی TR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    22 0
    سلام سربازی رو بفروشید )اونایی که ندارن قسط بندی چند ساله بشه و اونایی که میخوان واقعا برن براساس فرمول خاصی از ۰ ماه تا حداکثر ۳۰ سال (استخدام) بتونن برن با یک حقوق مثلا بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون براساس تخصص و تحصیلات و سن و مقدار سالی که میخواهند خدمت کنند و وضعیت تاهل و ...) از نظر هزینه سربازان سالانه حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان به نفع کشور میشه قیمت فروش سربازی هم ۲۰ میلیون دیپلم تا ۱۰۰ میلیون فوق تخصص پزشکی درامد فروش سربازی هم سالانه حداقل حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان میشود استخدام جایگزین کسانی که میخواهند سرباز حرفه ای باشند هم با حقوق میانگین ۲ میلیون برای ۱۰۰ هزار نفر نیرو آماده در سال ۲۴۰۰ میلیارد تومان میشود که نتیجه میشود که هیچ هزینه ای برای دولت نخواهد داشت نیروی دفاعی کشور آماده تر و حرفه ای تر عمل خواهد کرد جوانان میتوانند برنامه ریزی بهتری برای زندگیشان داشته باشند از جمله ازدواج و استخدام و ... و اقتصاد کشور بهتر عمل خواهد کرد آمار اشتغال بیشتر خواهد شد با توجه به درامد حاصله از فروش سربازی بیکاری کمترخواهد شد
  • رضا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    16 2
    من که بیست ماه از عمرم را در خدمت سربازی تلف کردم حالا هر کاری دوس دارید بکنید
  • محمد US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    22 0
    شرط ۸ سال غیبت را بردارید و ازادانه سربازی را بفروشید و پول حاصل ان را خرج افزایش حقوق سربازان عزیز کنید.اینجوری همگی راضی هستند
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    15 7
    من 20 سالمه. دارم یه تخصصی یاد می گیرم و کسب و کار راه انداختم. یه جور کارآفرینیه. خیلی تلاش کردم که به یه مرحله ای رسیدم. اگه برای یه سال کارمو رها کنم، همه چی از بین میره. چه برسه به دو سال. یعنی من یا باید کسب و کارم رو برای همیشه جمع کنم یا بزارم بمونه و بی اعتبار بشه. خیلی سردرگمم که سربازی رو چیکار کنم؟؟؟ نیاز به کار دولتی ندارم. به سفر خارجه هم برای قبل از 30 سالگی اصلا فکر نمی کنم. میرم کل ایران رو می گردم. ده بیست سال پیش شرایط خیلی متفاوت بود. قوانین سربازی باید تغیییییییییر کنه. سربازی دیگه نباید اجباری باشه.
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 17
    واقعا این تبعیض خیلی ظلمه. کسایی که پول دارن نرن سربازی بقیه برن. خیلی بی عدالتیه. حتی اگه طرف تخصص خواصی هم داره تو خدمت هم میتونن ازش استفاده کنن. مگه خون اونا رنگی تره . یا ژنشون خوبه به سربازی نمیخوره
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    20 2
    باید مثل ژاپن و عربستان سربازی اجباری را حذف و هزینه ان را در ابادانی کشور و جوانان به کار برد .
  • مسلم IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    18 3
    به نظرم تو این شرایط بهترین تصمیم ادامه فروش سربازی یا سربازی داوطلبانه میباشد،مطمئنن آگه خدمت سربازی ذره ای به درد جوون ها میخورد الان سه میلیون غایب نداشتیم هر چه سریع تر باید قانون خدمت سربازی تغییر کنه
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    20 0
    باید تمدید بشه کسی که 8 سال نرفته دیگه هم نمیره
  • رسول IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 22
    سلام ، اگر اسمش خدمت وظیفه عمومی هست خیلی روشن و بی حاشیه تکلیف همه است ، رفتار هایی از جنس فروش و معافیت های پولی و اینها هم قطعا مردود هست.
  • گربه ی ایرانی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    20 1
    من ۲۱ ماه خدمت کردم ولی از مسوولین تمنا دارم خدمت سربازی رو برای همه اختیاری کنن و یا برای فروش بگذارند.بخدا پولی که ما میدیم واسه خرید بیشتر واسه مملکت ارزش داره تا ۲سال عمر و جوونی.واسه همه آزاد کنین نه فقط ۸سال غایبین.هیچکس از این اجبار راضی نیست.بخدا این سربازی مقدس نیست.این کوچکترین کاری هست که میشه واسه جوانان ایران عزیزمون میشه انجام داد.
  • احمد RU ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    24 0
    آقا چرا معافیت های پزشکی و کفالت هر سال بدتر از سال پیش میشود و قانون های مربوط به تحصیل برای معافیت تحصیلی و سنوات و انصراف و ... محدود کننده است چرا فقط یک بار میشه از دانشگاه انصراف داد؟ ضمنا چرا سربازی حرفه ای نمیشه؟ دهه ۵۰ ای ها تعداشون ۶ میلیون نفر دهه ۶۰ ای ها ۸ میلیون نفر و دهه ۷۰ ای ها ۶ میلیون نفر هست. دهه ۵۰ ای ها ۲ بار فروش سربازی براشون اتفاق افتاد در سالهای ۷۰ تا ۷۶ برای کسانی که سنشان بالای ۲۳ سال و ۷۷ تا ۷۹ برای کسانی که سنشان بالای ۲۰ بود یک بار هم معافیت رهبری تا سال ۵۴ برای کسانی که سنشان بالای ۲۸ سال بود تعدادشان که اندازه ی دهه ی ۷۰ ای ها بود و کمتر از دهه ۶۰ ای ها حتی یک بار هم معافیت یا فروشی اتفاق نیفتاد و بعد از ۱۵ سال فروش سربازی با غیبت بالای ۸سال! بدون در نظر گرفتن سن با هر سال بیشتر ۱۰٪ قیمت خرید بیشتر شود حالا هم حتی اون طرح هم از بین رفته چرا واقعا سربازی حرفه ای نمیشود؟ خدا انسانها را متفاوت افریده هرکس یک روحیاتی داره شاید یکی واقعا برای محیط نظامی ساخته نشده فردا بره سربازی ۱۰۰۰ تا بیماری روحی براش پیش بیاد لطفا شرایط رو بهتر کنید با تشکر
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 21
    تعداد کشورهایی که نظام وظیفه اجباری دارن کم نیست. حتی بین پیشرفته ترین کشورها
  • حمید IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    6 1
    شما از پولدارها برای معافیت پول بگیرید بقیه اش را ما بدبخت و بیچاره ها پر میکنیم اصلا این خدمت مقدس نیست کار زوری هیچ اجری نداری یادتون باشه اسمش اجباری بوده
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    13 0
    فقط ارتش حرفه ای
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    17 1
    خبرآنلاین,نظرات مخاطبین را به نمودار درآورید وبه مسولین بدهید وپخش کنید.
  • محمدرضا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    23 0
    آقایان سربازیِ اجباری رو لغو کنید. سربازیِ اجباری ظلم به جوان هاست مخصوصا جوانی با مشکلات امروز ... در آینده چیزی به نام سربازیِ اجباری وجود نخواهد داشت. چه شما بخواهید چه نخواهید. والسلام