۵ نفر
۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
افزایش وزن با میوه‌های تازه و خشک!

رسیدن به بدنی عضلانی یا چاق شدن، برای برخی افراد دشوار و بسیار سخت است. میوه‌ها اولین گروه مواد غذایی نیستند که برای افزایش وزن و حجیم کردن بدن از آن‌ها استفاده می‌شود اما برخی از آن‌ها به دلیل کالری بالایی که دارند می‌توانند سبب افزایش وزن شوند.

از سوی دیگر میوه‌ها حاوی انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. آن‌ها را میتوان به دو دسته خشک و تازه دسته بندی کرد.

میوه‌های تازه

  1. موز
    بهترین گزینه برای افزایش وزن، موز است. یک موز به اندازه متوسط می‌تواند حاوی مقادیر زیر باشد:
    ۱۰۵ کالری
    ۱ گرم پروتئین
    ۰.۴ گرم چربی
    ۲۷ گرم کربوهیدرات
    ۳ گرم فیبر
    ۲۶% موز ویتامین B۶
    ۱۳% موز منگنز
    موز راحت‌ترین خوراکی در دسترس که می‌توان آن را با شیر یا مواد پرکالری دیگر مانند کره بادام زمینی مخلوط کرد.

  1. آووکادو
    آووکادو دارای مواد مغذی بسیار و همچنین کالری بالا و چربی سالم است و انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال افزایش وزن هستند.
    نصف یک آووکادو متوسط حاوی مواد زیر است:
    ۱۶۱ کالری
    ۲ گرم پروتئین
    ۱۵ گرم چربی
    ۸.۶ گرم کربوهیدرات
    ۷ گرم فیبر
    ۱۷.۵% ویتامین K
    همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم، ویتامین K C B۵ B۶ است.

  2. انبه
    انبه یک میوه بسیار خوشمزه و پرکالری مانند موز است. یک پیمانه انبه (۱۶۵گرم) دارای مقادیر زیر است:
    ۹۹ کالری
    ۱.۴ گرم پروتئین
    ۰.۶ گرم چربی
    ۲۵ گرم کربوهیدرات
    ۳ گرم فیبر
    ۶۷% ویتامین C
    همچنین یک منبع بسیار عالی برای مس و انواع ویتامین‌ها مانند A,B,E است. برای تاثیر بهتر و بیشتر انبه می‌توان آن را با موادی مانند نارگیل ترکیب کرد و یک اسموتی تهیه کرد تا تاثیر بیشتری برای افزایش وزن داشته باشد.



    میوههای خشک

  3. کشمش
    کشمش، انگور خشک شده است که انواع و اندازه‌های مختلفی دارد. کشمش منبع بسیار خوبی از مس، منیزیم، منگنز و ویتامین B است. ۲۸گرم کشمش حاوی مقادیر زیر است:
    ۸۵ کالری
    ۱ گرم پروتئین
    ۰.۱ گرم چربی
    ۲۲ گرم کربوهیدرات
    ۱ گرم فیبر

  4. برگه زردآلو
    زردآلو یک میوه بسیار خوش خوراک است که هم به صورت تازه و هم خشک مصرف می‌شود. ۲۸  گرم از آن دارای مقادیر زیر است:
    ۶۷ کالری
    ۰.۸ گرم پروتئین
    ۰.۱ گرم چربی
    ۱۸ گرم کربوهیدرات
    ۲ گرم فیبر
    همچنین به دلیل داشتن بتاکاروتن و لوتئین و زاکس‌انتین برای سلامتی چشم و بهبود بینایی بسیار مفید است.

2121

کد خبر 1277130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =