آسیا در رشد اقتصادی گوی سبقت را از سایر قاره‌ها ربود

در سال ۲۰۲۰ آسیا در بین سایر قاره ها شاهد بیشترین رشد اقتصادی خواهد بود و رشد اقتصادی این قاره به ۷ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از راشاتودی, پیش بینی می شود که در سال پیش رو یعنی سال ۲۰۱۹ و سال ۲۰۲۰ تولیدات داخلی کشورهای آسیایی به حداکثر خودش تا کنون برسد و در این بین کشور هند بیشترین رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد ولی نکته ای که در اینجا توجه همگان را به خودش جلب کرده عدم حضور چین در فهرست این کشورها است.

کشورهایی که در سال پیش رو  و سال ۲۰۲۰ بیشتین رشد اقتصادی در آسیا تجربه خواهند کرد عبارتند از: ویتنام, فیلیپین, بنگلادش, میانمار و هند.

تولیدات داخلی کشورهایی که نام برده شد در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ عاملی است برای رشد اقتصادی این کشورها ولی این اتفاق به معنای این نیست که مردم این کشورها از این به بعد در رفاه زندگی خواهند کرد و همه آنها به مواد غذایی و خدمات دسترسی خواهند داشت ولی حداقلش این است که درآمد بیشتری را برای مردم ایجاد می کند و درآمد بیشتر باعث رفاه بیشتر می شود.

با این حال چین که یکی از غول های اقتصادی جهان است در این فهرست حضور ندارد و گویا امسال شاهد رشد اقتصادی ۷ درصدی سایر کشوره خواهد بود.

چین چهار دهه است که در فهرست رشد اقتصادی آسیا حضور دارد ولی امسال به لطف امریکا اینگونه نشد.

در سال گذشته اقتصاد چین با رشد ۶.۶ درصدی مواجهه شد و این در مقابل سال قبلش کم تر است که اقتصاد این کشور با رشد ۶.۸ مواجهه شده بود.

سازمان آمار آسیا در این خصوص می گوید پیش بینی می شود که رشد اقتصادی چین بر ۶.۲ درصد ثابت بماند.

درست است که چین درگیر جنگ تجاری با آمریکا است و تجارت این کشور در این جنگ کاهش یافته است اما تولیدات داخلی این کشور هنوز هم بالا است و این عاملی است که مانع سقوط اقتصاد چین می شود.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =