ویلموتس: همه باید استراتژی فوتبال هجومی داشته باشیم

سرمربی بلژیکی تیم‌ملی ایران در نشست هم‌اندیشی مربیان تیم‌های ملی گفت: پایه کار ما باشگاه‌ها هستند چراکه آن‌ها بازیکنان را انتخاب و تربیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست امروز فدراسیون فوتبال با حضور مربیان تیم‌ ملی ایران برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری، مارک ویلموتس ضمن تشکر از حاضران در جلسه افزود: «به صورت روش‌مند جلو می‌رویم. پایه این کار باشگاه‌ها هستند چرا که آن‌ها بازیکنان را انتخاب و تربیت می کنند. بهترین ها را از بین آن‌ها انتخاب می کنیم. پس از آن نگرش و فلسفه مربی و فدراسیون مطرح می شود. من یک مربی هستم که جوانان را بسیار دوست دارم و علاقمند هستم با آن‌ها همکاری کنم. برای همین در بلژیک با جوان‌ترین ترکیب ممکن در جام جهانی برزیل حاضر شدیم. این ریسکی بود که من انجام دادم اما بعدا در پیش برد کار به ما کمک کرد. مهم است که تیم‌های جوان در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند.»
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: «مرحله بعد فلسفه بازی است. گروه ۱۴ و ۱۶ در یک‌ دسته تعریف می شوند و گروه ۱۹ و ۲۰ سال به تیم من نزدیک تر هستند. درباره فلسفه بازی، چند مربی در جهان معتقدند باید بازی کرد تا گل نخورد و تعدادی هم معتقدند باید بازی کرد تا گل زد. برای من دفاع کردن صرف کافی نیست و می‌خواهم بازیکنانم حمله کنند و موقعیت ایجاد کنند. من و وحید هاشمیان مهاجم بودیم و مهاجم باید در حمله باشد. البته بازیکنان هم مسئولیت خودشان را دارند. وقتی استراتژی را مشخص می کنیم، باید همه روی آن متمرکز شوند یعنی وقتی قرار است تهاجمی بازی کنیم همه باید از نظر ذهنی روی این مسئله و استراتژی فوتبال هجومی تمرکز داشته باشند هم از نظر شخصیتی و حتی تفکر خود فدراسیون. فلسفه بازی من این است که همین بازی تهاجمی که در پیش گرفتیم ادامه پیدا کند چون مهاجمی که نتواند نقش خودش را ایفا کند از نظرم در بازی ها خواهد مرد. وظیفه اصلی سرمربیان تشخیص هسته اصلی بازی و تشخیص نقاط ضعف و قوت بازی است و بنا بر موقعیت های مختلف تغییراتی را نیز خواهیم داد، چون هدف نهایی رسیدن به پیروزی است. قبل از اینکه به ایران بیایم مشغول مطالعه تیم یران و بازیکنانش بودم که مشخص شد در این زمینه بسیار غنی هستند و توانایی اجرای تفکرانم را دارند.»

ویلموتس در نهایت باز هم از مربی‌های حاضر در نشست تشکر کرد. مرتضی محصص با ابراز امیدواری به ادامه داشتن این جلسات، درباره این نشست گفت: «ابتدا اینکه به مسئله مهم فوتبال پایه خوشبختانه فدراسیون فوتبال توجه ویژه ای دارد و امیدوارم در اینده نزدیک در سطح نقره ای مطرح شده از کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیریم . مسئله دوم ، فوتبال بانوان است که توانایی دارد در آسیا یکی اژ بهترین ها باشد و به آینده آن بسیار خوشبین هستم.»

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =