۱ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
خبر تازه هلگا اشمید درباره اینستکس

فارس نوشت: معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در جهت اجرایی شدن ساز و کار «اینستکس» حاصل شده، گفت کشورهای غیراروپایی نیز به این ساز و کار ملحق می‌شوند.

«هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه گفت روند اجرایی شدن ساز و کار مبادله‌ای موسوم به «اینستکس»، پیشرفت‌هایی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اشمید گفت علاوه بر ۱۰ کشور اتحادیه اروپا که پیش از این برای استفاده از این ساز و کار اعلام آمادگی کرده بودند، «اکنون ما هفت دولت عضو دیگر داریم که اعلام کرده‌اند که یا به عنوان سهامدار به اینستکس می‌پیوندند، یا از آن استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «بر اساس مشورت‌هایی که هفته گذشته داشته‌ام، می‌توانم این را به شما بگویم که دولت‌های غیر عضو اتحادیه اروپا هم [به اینستکس] ملحق خواهند شد.»

اتحادیه اروپا امسال بعد از ماه‌ها وعده برای همکاری با ایران جهت مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، از ساز و کاری رونمایی کرد که دستکم در مراحل نخست صرفا برای تسهیل غذا و دارو به ایران، طراحی شده است. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که اگر کشورهای غیراروپایی نتوانند از این ساز و کار استفاده کنند و ضمنا درآمد نفتی ایران تحت شمول آن نباشد، این مکانیزم ناکارآمد است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 2
    غرب به مانند سردمداران امریکایی در نقض قوانین بین المللی شریک است و یکجانیه گری سردمداران امریکایی سبب احیای نظام تک قطبی امریکایی_صهیونیسمی می شود که سعی در تروریسم همه جانبه از اقتصادی گرفته تا... به نفع امریکا را دارد و بحران در اتحادیه ی اروپا نتیجه ی اطاعات محض بودن از امپریالیسم سرمایه داری است و ایران بعنوان یک کشور آسیایی فریب فریبکاری غرب را نمی خورد و آسیا خود قدرت است و زیر بار سردمداران امریکایی و غربی که خود وابسته هستند برای حفظ استقلال همه جانبه ی خود و ملتهایشان نمی رود