سحر قریشی و سیامک انصاری دیده شدند، ستاره‌های جوان ناکام ماندند

در اکران این هفته سینمای ایران، دو فیلم «زهرمار» ساخته جواد رضویان و «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی توانستند فروش خوبی را در مقایسه با هفته گذشته تجربه کنند. همچنین دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» به صدرنشینی‌شان بر گیشه ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش فیلم‌های روی پرده در سینماهای سراسر کشور این هفته هم چون گذشته با رقابت داغ برای گیشه پررونق‌تر ادامه داشت و البته چرخه اکران شاهد اضافه شدن فیلم تازه‌ای نبود.

در این هفته هم تغییری در صدر جدول فروش رخ نداد و «َشبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار برای سومین هفته متوالی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داد و از طرفی دیگر، «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب در قعر جدول فروش قرار گرفت.

گیشه سینمای ایران تکان خورد

در این هفته خوشبختانه یک اتفاق نیک در فروش سینمای ایران رقم خورد و آن هم صعودی شدن شیب فروش، پس از افت جدی دو هفته گذشته بود.

این هفته گیشه شش میلیارد و ۷۱۰ هزار تومانی را رقم زد که در مقایسه با هفته پیش یک میلیارد تومان افزایش داشته است. از این میزان سه میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان به فروش تهران اختصاص دارد.

همچنین در این هفته ۶۱۹ هزار و ۵۹ نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که در مقایسه با هفته پیش افزایشی نسبی را تجربه کرده است. ۲۸۳ هزار و ۱۲۱ نفر از تماشاگران این هفته سینمای ایران هم اهل تهران بودند که نسبت به هفته گذشته سهم کمتری از تعداد کل مخاطبان را به خود اختصاص داده‌اند و این اتفاق می‌تواند نوید بخش رونق سینماها در شهرهای دیگر ایران و تمرکززدایی از تهران باشد.

«کار کثیف» در اولین هفته مخاطبان را جذب نکرد

در این هفته فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی که اولین هفته از اکران خود را سپری کرد نتوانست آنچنان نظر مخاطبان سینما را به خود جلب کند و آن ها را به سینماهای بکشاند. این در حالیست که تیزرهای تلویزیونی هم از همان روزهای نخست اکران در اختیار این فیلم بود.

«کار کثیف» فیلمی اجتماعی است درباره مهاجرت جوانان و معضلاتی که در کشور دارند و مسلما فیلم‌های اجتماعی در سینمای ایران جز مواردی معدود با اقبال کمی رو به رو می‌شوند. البته شاید هم نبود ستاره‌های امروز سینمای ایران در این فیلم باعث شده تا در جذب مخاطب فعلا ناکام باشد.

پدرام شریفی، لوون هفتوان، شاهرخ فروتنیان، الهام نامی و مهران نائل بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

«کار کثیف» در این هفته ۴۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان فروش داشته است که البته هنوز برای قضاوت زود است و باید دید در ادامه مسیر اکران خود چه می‌کند.

«ایکس لارج» جان گرفت، «زهرمار »روی دور مثبت

دو فیلم تازه نفس دیگر روی پرده که مدت زیادی از اکرانشان نمی‌گذرد اما خلاف «کار کثیف»، نسبتا هفته خوبی را سپری کردند با این تفاوت که این دو کمدی هستند و سینمای ایران هم بستر مناسبی برای این دست فیلم‌هاست.

«ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی که از بازی چهره هایی چون سحر قریشی، اکبر عبدی و محمدرضا شریفی‌نیا برای جلب نظر مخاطبان سینما و کسب درآمد بهره برده است، تا هفته پیش نتوانسته بود جایگاه مقبولی را برای خود در سبد کالای تماشاگران سینما پیدا کند اما گویا این هفته به این مهم دست پیدا کرده و به خود یک تکانی داده است.

این فیلم در حالی این هفته به ۶۴۶ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان فروش دست پیدا کرد که هفته گذشته را حدودا نیمی از این مبلغ به پایان برده بود و اگر این روند در هفته‌های آتی هم ادامه‌دار باشد مسلما توکلی به هدف خود برای گیشه پررونق دست پیدا می‌کند.

«زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان که از فیلم‌های پرحاشیه جشنواره فیلم فجر و حال اکران عمومی، این هفته شرایط بهتری را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد و به فروش ۷۶۱ میلیون و ۵۵۶ میلیون تومانی دست پیدا کرد که در مقایسه با هفته گذشته با افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی همراه شده است و به نظر می‌رسد که سیامک انصاری و شبنم مقدمی توانستند رگ خواب مخاطبان سینما را به خوبی پیدا کنند.

تثبیت صدرنشینی «شبی که ماه کامل شد»، فیلم تبریزی در سراشیبی

حال بهتر است نگاهی هم بیندازیم به صدر جدول فروش و سه فیلم پرهیاهو و البته پرمخاطب این روزهای سینمای ایران، سه فیلمی که رقابت جدی را باهم آغاز کردند، اما در نهایت هر کدام مخاطبان خاص خود را داشتند و دیده شدند. همه هم به یک منوال از گیشه سهم بردند حال یکی کمی بیشتر و دیگری کمتر.

با این حال «شبی که ماه کامل شد» با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست این هفته هم توانست عملکرد موفق خود در گیشه را ادامه دهد و با یک میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان صدرنشین گیشه بماند که در مقایسه با هفته گذشته افزایش بسیار اندکی را تجربه کرد.

دیگر فیلم بالانشین جدول فروش، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی است که این فیلم هم توانسته در هفته‌های اخیر به خوبی «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی را جا بگذارد و دومین فیلم پرفروش گیشه باشد. «سرخپوست» با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار این هفته توانست یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان درآمد داشته باشد که البته خلاف سایر فیلم‌ها افت نامحسوسی را تجربه کرد.

در نهایت نوبت به فیلم پرستاره و متفاوت «ما همه با هم هستیم» می‌رسد که در مدت اکران از گزند هیچ بی‌رحمی هم در امان نماند، این فیلم که در چند هفته نخست اکران در مقایسه با دو فیلم دیگر فروش بیشتری داشت به یکباره از دو هفته گذشته گرفتار شیب نزولی فروش شده است و هر هفته افت جدی را تجربه می‌کند.

فیلم تبریزی این هفته ۷۳۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان فروخت تا جایگاه سومی خود را به فیلم «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی واگذار کند. باید دید که سازندگان «ما همه با هم هستیم» تدابیری برای جلوگیری از این روند نزولی در هفته‌های آتی می‌اندیشند یا خیر؟ ضمن آنکه نکته جالب توجه این است که فیلم تبریزی در این هفته بیشتر از هفته گذشته فروش داشته است اما فیلم‌های دیگر افزایش بیشتری را تجربه کردند.

«تگزاس ۲» دست بردار نیست، اطیابی و عامریان در فکر همکاری تازه

روند مثبتی که فیلم سینمایی «تگزاس ۲» در این چند هفته در اکران طی می‌کند باعث شد تا بار دیگر نگاهی به این فیلم بیندازیم. این فیلم در هفته‌های گذشته روند ثابتی در فروش داشت و حدود بازه ۸۰۰ میلیون تومان فروش می‌چرخید اما این هفته توانسته فروشی نزدیک به یک میلیارد یعنی ۹۸۵ میلیون و ۲۱۳ هزار تومانی را به نام خود ثبت کند، آن هم در حالیکه به روزهای پایانی اکران نزدیک می شود و معمولا فیلم‌ها در هفته‌های پایانی اکران افت فروش را احساس می‌کنند اما «تگزاس ۲» از این قاعده مستثنی است.

حال اما اخبار جدیدی درباره مسعود اطیابی کارگردان و ابراهیم عامریان تهیه‌کننده این فیلم به گوش می‌رسد و این دو بنا دارند تا همکاری جدیدی را آغاز کنند و از سر «تگزاس» دست بردارند. طبق اعلام سازمان سینمایی این دو سینماگر درخواست پروانه ساخت فیلمی با نام «آلاسکا» را داده‌اند که باید دید پس از دو کمدی پرفروش «تگزاس ۱ و ۲»، مضمونی کمدی خواهد داشت یا نه؟

حال به سراغ آمار فروش فیلم‌های روی پرده به تفکیک فروش هفتگی و کل می رویم. (فروش هفتگی از روز ۱۴ تیر تا پیش از روز جمعه ۲۱ تیر محاسبه شده و آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =