پمپئو شخصا تحقیقات سیا درباره روسیه را بررسی کرده است

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۷ شخصا یافته‌های سیا درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که هیچ خطایی از سوی این آژانس صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، این بررسی پس از آن صورت گرفت که مایک پمپئو در سال ۲۰۱۷ مدیریت سیا را برعهده گرفت.

بیل بار، دادستان کل آمریکادستور داده این مساله که آیا یافته‌های سیا در مورد تلاش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای تقویت جایگاه ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درست بوده یا خیر، مورد بررسی قرار گیرد.

پایگاه خبری پولیتیکو به این مساله اشاره کرد که پمپئو خودش یافته‌های سیا را مورد بررسی قرار داد و حتی تحلیلگران سیا را درباره یافته‌هایشان مورد بازجویی قرار داد.

یکی از افراد مطلع اعلام کرد: این فقط یک گزارش دهی نبود، یک چالش بود که در آن پمپئو از افسران سوالات بسیار دشواری درباره کارهایشان پرسید و اینکه آنها چگونه اهداف خاص پوتین را تشخیص دادند.

پولیتیکو همچنین گزارش داد، پمپئو هیچ خطا و اشتباهی یا اینکه تحلیلگران تحت فشار سیاسی کاری انجام داده باشند، پیدا نکرد.

در مه سال جاری میلادی، دادستان کل بیل بار، جان دورهام، دادستان آمریکا در کنتیکات را به عنوان مسئول بررسی سوالات مطرح شده از سوی پمپئو منصوب کرد. دورهام همچنین به بررسی این مساله می‌پردازد که آیا دولتی از کمپین انتخابات ترامپ جاسوسی می‌کرده یا خیر.

مایکل مورل، سرپرست سابق سیا گفت، وزارت دادگستری یک سازمان کاملاً غلط و نادرست برای بررسی این پرونده است. وظیفه این وزارت خانه رسیدگی به این امر است که آیا جرمی به وقوع پیوسته یا خیر نه اینکه کیفیت تحلیل‌های اطلاعاتی را ارزیابی کند. آنها هیچ آموزش یا تجربه‌ای در این باره ندارند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =